• Anonym (Redan­_förba­nnad)
    Äldre 14 Sep 22:58
    2114 visningar
    28 svar
    28
    2114

    Att kalla Sverigedemokraterna för Nazister gör nu att jag redan ångrar att jag röstade på Socialdemokraterna!

    Att det första man gör kalla Sverigedemokraterna för Nazister gör nu att jag redan ångrar att jag röstade på Socialdemokraterna. Fatta de inte att det just är en sådan här hållning som kommer att göra så att SD kommer att växa ännu mer. 

  • Svar på tråden Att kalla Sverigedemokraterna för Nazister gör nu att jag redan ångrar att jag röstade på Socialdemokraterna!
  • Anonym (Sosse­)
    Äldre 14 Sep 23:02
    #1
    Anonym (Redan_förbannad) skrev 2014-09-14 22:58:41 följande:

    Att det första man gör kalla Sverigedemokraterna för Nazister gör nu att jag redan ångrar att jag röstade på Socialdemokraterna. Fatta de inte att det just är en sådan här hållning som kommer att göra så att SD kommer att växa ännu mer. 


    Äh rätt åt dig att det är det du baserar dina åsikter på.
  • Anonym (Redan­_förba­nnad) Trådstartaren
    Äldre 14 Sep 23:14
    #2
    Anonym (Sosse) skrev 2014-09-14 23:02:50 följande:
    Äh rätt åt dig att det är det du baserar dina åsikter på.
    Vi får väll se vem som har rätt. Själv tycker jag att jag hitintills haft skrämmande mycket rätt. Ja jag hade nästan på känn att Tomas eller någon annan skulle säga något så dumt i förväg. Ja Gud så barnsligt och oprofessionellt.  
  • Äldre 14 Sep 23:39
    #3
    Anonym (Redan_förbannad) skrev 2014-09-14 22:58:41 följande:

    Att det första man gör kalla Sverigedemokraterna för Nazister gör nu att jag redan ångrar att jag röstade på Socialdemokraterna. Fatta de inte att det just är en sådan här hållning som kommer att göra så att SD kommer att växa ännu mer. 


    Japp de lär sig inte. Nu ska karusellen fortsätta. Men ju mer tidningarna skriver om sd desto fler röster får de ju. Dags att ta tag i problemen istället, vad är det som gör att det partiet lockar? Finns det nåt som andra partier kan snappa upp? Kan man samtala om problem med invandring utan att bara sticka huvudet i sanden?
  • Anonym
    Äldre 15 Sep 03:53
    #4

    Men herregud ts, det är ju ingen som tror på att du inte har röstat på sd, lägg ner

  • Anonym (i)
    Äldre 15 Sep 04:20
    #5
    Anonym skrev 2014-09-15 03:53:44 följande:

    Men herregud ts, det är ju ingen som tror på att du inte har röstat på sd, lägg ner


    Om du inte tror på ts så är det väl ingen ide att du skriver i tråden?
    Det är efter vad som står i ts vi ska diskutera.
    För inte går du väl in i andra trådar och skriver "det är ju ingen som tror på att du har varit otrogen,", "det är ju ingen som tror på att du har haft missfall,", "det är ju ingen som tror på att du är gravid ," osv osv.
  • forfuc­ksake
    Äldre 15 Sep 06:12
    #6

    Vill man ha bort SD måste man ta tag i problemen och framför allt fokusera på VARFÖR så många har röstat på dem.

    Det är inte nödvändigtvis detsamma som att sympatisera med dem eller börja genomföra deras politik.

    Men om övriga fortsätter att stoppa huvudet i sanden i 4 år till, kommer SD att få ännu fler röster nästa val. Och fört eller senare kan de börja genomföra sin politik på egen hand.

  • Anonym (Redan­_förba­nnad) Trådstartaren
    Äldre 15 Sep 11:44
    #7
    Emma den skrev 2014-09-14 23:39:59 följande:
    Japp de lär sig inte. Nu ska karusellen fortsätta. Men ju mer tidningarna skriver om sd desto fler röster får de ju. Dags att ta tag i problemen istället, vad är det som gör att det partiet lockar? Finns det nåt som andra partier kan snappa upp? Kan man samtala om problem med invandring utan att bara sticka huvudet i sanden?
    Bland de allvarligaste är att man inte tycks förstå att de allra flesta SD-are hatar och direkt avskyr att bli kallad för Nazist och rasist, bortsett möjligtvis de rötäggen inom partiet som faktiskt är det. De som fattar det gör även Sverige en enorm tjänst. Om man inte förstår de så borde man ta mig fan bli omyndighetsförklarad på "riktigt".
  • Anonym (Redan­_förba­nnad) Trådstartaren
    Äldre 15 Sep 11:51
    #8
    Anonym skrev 2014-09-15 03:53:44 följande:

    Men herregud ts, det är ju ingen som tror på att du inte har röstat på sd, lägg ner


    Fatta, fatta, fatta att de allra flesta inom SD hatar och direkt avskyr att bli kallad för rasister. Varför skulle människor i Sverige vara så mycket annorlunda än folk i övriga Europa ang. detta? Ja jag kan nästan gissa hur du svarar på detta. 
  • Anonym (Det är rasism­)
    Äldre 15 Sep 13:28
    #9
    Anonym (Redan_förbannad) skrev 2014-09-15 11:44:36 följande:
    Bland de allvarligaste är att man inte tycks förstå att de allra flesta SD-are hatar och direkt avskyr att bli kallad för Nazist och rasist, bortsett möjligtvis de rötäggen inom partiet som faktiskt är det. De som fattar det gör även Sverige en enorm tjänst. Om man inte förstår de så borde man ta mig fan bli omyndighetsförklarad på "riktigt".
    Men fatta att det här är precis samma sak som hände i Tyskland innan Hitler kom till makten. Fatta att det här rör sig om nazism och rasism. Vad är det som är så svårt att förstå med det? Att inte kalla saker vid dess rätta namn är farligt och rent av jävla korkat. 
  • Anonym
    Äldre 15 Sep 13:34
    #10

    Varför röstade du inte på SD då om du nu tycker så synd om dem? Stöder man nazism och rasism blir man kallad för nazist och rasist, svårare än så är det inte. 

Svar på tråden Att kalla Sverigedemokraterna för Nazister gör nu att jag redan ångrar att jag röstade på Socialdemokraterna!