• Anonym (ts)

    Vad kan vi förvänta oss för förändringar nu efter valet?

    Nu när det är klart att vi byter regering, vad tror ni kommer hända? Vad kommer dom ändra på den här kommande mandatperioden och vad tror ni det kommer få för konsekvenser/effekter? 

  • Svar på tråden Vad kan vi förvänta oss för förändringar nu efter valet?
  • Anonym (J)

    Jag ska få jobba hårdare än vad jag hinner med nu när jag är student och betala mina små inkomster i skatt till individer i rinkeby så de kan vara lediga. Välkommen till den sociala välfärden. Jävla skit säger jag.

  • Anonym (ts)

    Själv är jag orolig över att jag ska bli av med jobbet för att företaget inte ska ha råd att ha kvar mig...Jag känner många småföretagare som är oroliga över hur dom ska kunna ha kvar sina anställda och det känns ju lite sådär..
    Men höjer dom bidragen så klarar man sig kanske lika bra ändå... Hur man kan vilja få folk från arbete till bidrag är dock för mig en gåta, alt. hur man kan förneka att det är det som kommer hända för småföretagen.... =/

  • Anonym (M)

    Höjda skatter. Jag kommer inte att klara mig på min lön och blir tvungen att söka försörjningsstöd för att inte hamna under normen.

    Snorungar i vården som inte vill vara där. Sämre vård för äldre, dementa och jobbigare för både anhöriga och de som redan sliter för att hinna med sina arbeten.

  • Anonym (Mmmm)

    Är orolig för att vi ska få det mycket sämre! Troligen höjda skatter och om nu MP ska sitta i regeringen så kommer de säkert missgynna oss som bor på landet och inte har någon möjlighet att åka kollektivt. De kommer säkert införa någon slags straffskatt på oss som kör bil. Jag tror inte att det kommer bli fler jobb eftersom de troligen kommer ta bort ROT/RUT vilket gör att "vanligt folk" inte kommer ha råd med tex städhjälp. Istället blir det fler "svartjobb". Vem gynnas av det?
    Jag är uppriktigt ledsen över att Löven och kompani fick ta över...