• Anonym (föräl­skad)
    Äldre 15 Sep 13:05
    5524 visningar
    29 svar
    29
    5524

    Jag är kär och han vågar inte gå in i förhållande.. Snälla hjälp!

    Jag har blivit förälskad i en kille som jag har träffat på en fest hos vänner.

    Först hände inget mellan oss, under några veckor så höll vi kontakt genom sms.
    Sedan har vi träffats på några fester efter det och då har jag följt med honom hem.
    Och efter det har vi fortsatt kontakten. MEN han säger att han inte vågar gå in i ett förhållande att han är rädd för att såra eller att bli sårad... Ändå fortsätter han kontakta mig och när vi träffas på en fest så vill att han vi går hem tillsammans... och det är flera gånger av de 4 gångerna som vi inte har haft sex ( jag vill inte när han är osäker)

    Vad ska jag göra? Släppa honom eller kan det vara värt att vänta på honom?
    Han säker att han känslor för mig och jag märker att han har det när vi träffas...

    Han är 42 och och jag 39

  • Svar på tråden Jag är kär och han vågar inte gå in i förhållande.. Snälla hjälp!
  • eslah
    Äldre 15 Sep 13:16
    #1

    Hm, det där beror väl helt och hållet på hur ömsesidigt känslorna är. Visa att du är en vettig och lojal kvinna som tycker om honom, märker du att du får respons så håva sakta men säkert in karln. Funkar alltid, men uteblir responsen och han fortsätter gnälla om att han inte vill binda sig så släpp taget. Då använder han det som dålig ursäkt istället för att säga att han är ointresserad.

  • Anonym (Nades­hda)
    Äldre 15 Sep 13:20
    #2

    Är han singel? Bara en undran.

  • Anonym (föräl­skad) Trådstartaren
    Äldre 15 Sep 13:23
    #3

    Han är garanterat singel. Och när vi träffas t.e.x på en fest så visar han tydligt att han är intresserad och är inte rädd för att stå vid mig.

    Men han vill inte träffa mig, om jag förslår en dejt då blir han orolig igen......

    Mina vänner säger att det syns tydligt att han gillar mig

  • Anonym (Nades­hda)
    Äldre 15 Sep 13:40
    #4
    Anonym (förälskad) skrev 2014-09-15 13:23:28 följande:

    Han är garanterat singel. Och när vi träffas t.e.x på en fest så visar han tydligt att han är intresserad lloch är inte rädd för att stå vid mig.

    Men han vill inte träffa mig, om jag förslår en dejt då blir han orolig igen......

    Mina vänner säger att det syns tydligt att han gillar mig


    Märkligt. Svårt att svara. Tänkte lite åt det hållet att han är upptagen, eftersom intresserade killar reagerar helt annorlunda än han gör. Tiden kommer att visa. Jag skulle inte längre spendera tid på någon som är ena dagen si och andra så, men lyssna på ditt hjärta. Försök en gång till att få honom att träffas. Om han inte vill, helt ärligt, sök dig någon mindre komplicerad man. Det bara gör ont att springa efter någon som inte vet vad hen vill. Hjärta Hjärta
  • eslah
    Äldre 15 Sep 13:43
    #5
    Anonym (förälskad) skrev 2014-09-15 13:23:28 följande:

    Han är garanterat singel. Och när vi träffas t.e.x på en fest så visar han tydligt att han är intresserad och är inte rädd för att stå vid mig.

    Men han vill inte träffa mig, om jag förslår en dejt då blir han orolig igen......

    Mina vänner säger att det syns tydligt att han gillar mig


    Fast det låter väldigt konstigt, en man på 42 pannor brukar väl ha koll på läget. Varför vill han inte träffas? Nej skulle inte köpa det där tugget.
  • Anonym (föräl­skad) Trådstartaren
    Äldre 15 Sep 13:49
    #6

    NI har nog rätt, jag måste släppa honom! Det tar för mycket på mig att vara osäker på om han kommer att ändra sig eller inte...

    Om jag skulle skriva ett sms och få ett riktigt svar.. Har ni npgra tips på hur jag ska skriva då? Så att jag inte pressar för mycket men ändå får fram var han står

  • Äldre 15 Sep 13:49
    #7

    Han är intresserad av någon annan och väntar på henne.

    Du är inte nog intressant/spännande.

    Han vet vars han har dig och behöver inte jaga dig=ointressant.

    Han är verkligen "rädd" för ett förhållande.

    Några möjliga alternativ som jag kom att tänka på, rankade uppifrån och ner. Det sista alternativet tror jag inte en sekund på om han är 42 år gammal..

  • Anonym
    Äldre 15 Sep 13:53
    #8
    Anonym (förälskad) skrev 2014-09-15 13:49:01 följande:

    NI har nog rätt, jag måste släppa honom! Det tar för mycket på mig att vara osäker på om han kommer att ändra sig eller inte...

    Om jag skulle skriva ett sms och få ett riktigt svar.. Har ni npgra tips på hur jag ska skriva då? Så att jag inte pressar för mycket men ändå får fram var han står


    Skriv inget mer till honom, låt han komma till dig.

    Om han är intresserad så gör han det, om inte så är det bara gå vidare.Börja träffa någon annan så du inte låser dig vid honom. 

    Gräv inte ner dig i en karl som du måste ställa frågor om på ett internetforum, då är det inte som det ska (borde vara).
  • Anonym (bortf­örklar­ing)
    Äldre 15 Sep 13:58
    #9

    Kan tänka mig 3 förklaringar:

    1. Bortförklaring för att han inte tycker du är tillräckligt intressant för nåt mer seriöst - kanske ser han dig som kompis eller möjlig KK. Han gillar dig men inte på rätt sätt/tillräckligt.

    2. Han har flera andra på gång samtidigt och vill hålla er alla på halster medan han väljer (om han tänker välja vill säga, han kanske tänker sig att fortsätta med flera och se om någon sticker ut som mer intressant)

    3. Han har någon form av personliga problem

  • Anonym (Nades­hda)
    Äldre 15 Sep 14:14
    #10
    Deffad skrev 2014-09-15 13:49:15 följande:

    Han är intresserad av någon annan och väntar på henne.

    Du är inte nog intressant/spännande.

    Han vet vars han har dig och behöver inte jaga dig=ointressant.

    Han är verkligen "rädd" för ett förhållande.

    Några möjliga alternativ som jag kom att tänka på, rankade uppifrån och ner. Det sista alternativet tror jag inte en sekund på om han är 42 år gammal..


Svar på tråden Jag är kär och han vågar inte gå in i förhållande.. Snälla hjälp!