• jvissi­ng
    Äldre 15 Sep 13:49
    986 visningar
    7 svar
    7
    986

    Kämpa tillsammans!! - kg

    Denna grupp är tänkt att vara till för att peppa varandra till att nå våra mål till en bättre livsstil!

    Jag har nyss börjat själv och gått ner 10kg på två månader! Jag känner mig lika motiverad nu som den dagen jag började!
    Det enda jag har gjort är att börja gå ut o röra på mig, slutat med onyttigheter helt ( tycker det är lättare att låta bli alls än att "unna" mig nångång ibland! Det får komma senare när jag känner mig nöjd! Äter nästan allt som innan, mera sallad, byter ibland ut pasta/ris mot sallad! Det känns så bra att gå ner på "rätt" sätt och jag mår så mycket bättre!

    berätta om din situation så kan vi hjälpas åt att hitta motivationen och peppa varandra!
    Det ska ta tid att gå ner i vikt, så ge inte upp!

  • Svar på tråden Kämpa tillsammans!! - kg
  • Äldre 15 Sep 17:54
    #1

    Bra jobbat! Jag håller med på att gå ner efter ett antal år av jojobantande så har jag fått nog!

    Mer träning och aktivitet i vardagen och mindre dålig mat, och räkna kalorier är min plan.

  • jvissi­ng
    Äldre 16 Sep 00:34
    #2
    Emmut skrev 2014-09-15 17:54:34 följande:

    Bra jobbat! Jag håller med på att gå ner efter ett antal år av jojobantande så har jag fått nog!

    Mer träning och aktivitet i vardagen och mindre dålig mat, och räkna kalorier är min plan.


    tack :)

    Kör istället på att ta endast 1 portion, köp grejer utan socker i, ät gröt/ ägg till frukost, o frukt som mellan mål, börja drick grönt te , grapefrukts juice eller frukten, både grönt te o grape ökar fettförbränningen! Det har funkat skit bra för mig, men alla är olika, men tror ändå de är det bästa, man kanske blir tokig på att räkna kalorier o allt man inte får äta.

    ladda ner appen "runkeeper". Jag tycker den är jätte bra, kan se när jag gick senast, hur långt , vart osv osv , blir peppad av att se mina egna resultat! :) Kolla om de är nått för dig, fått 3 vänner + mig själv att bli beroende av den haha!

    Lycka till och skriv gärna av dig lite här emellan åt! Har du börjat eller ska du? :)
  • Äldre 16 Sep 06:19
    #3

    Jag har varit med i några såna här trådar tidigare och det kan verkligen vara peppande. Är gärna med här, måste verkligen ta tag i min vikt då jag inte trivs med mig själv och tycker jag ser hemsk ut.

  • Äldre 16 Sep 06:21
    #4
    jvissing skrev 2014-09-16 00:34:41 följande:

    tack :)

    Kör istället på att ta endast 1 portion, köp grejer utan socker i, ät gröt/ ägg till frukost, o frukt som mellan mål, börja drick grönt te , grapefrukts juice eller frukten, både grönt te o grape ökar fettförbränningen! Det har funkat skit bra för mig, men alla är olika, men tror ändå de är det bästa, man kanske blir tokig på att räkna kalorier o allt man inte får äta.

    ladda ner appen "runkeeper". Jag tycker den är jätte bra, kan se när jag gick senast, hur långt , vart osv osv , blir peppad av att se mina egna resultat! :) Kolla om de är nått för dig, fått 3 vänner + mig själv att bli beroende av den haha!

    Lycka till och skriv gärna av dig lite här emellan åt! Har du börjat eller ska du? :)


    Haha Emmut känns mer trovärdig och kunnig med ett jävlaranama, japp jag har följt bloggen länge så hon vet vad hon gör!

    Själv kör jag pulver funkar toppen för mig
  • Äldre 16 Sep 12:21
    #5
    Vinterpinglan skrev 2014-09-16 06:21:08 följande:
    Haha Emmut känns mer trovärdig och kunnig med ett jävlaranama, japp jag har följt bloggen länge så hon vet vad hon gör!

    Själv kör jag pulver funkar toppen för mig
    Åh vad kul att du läser min blogg. Och ja, jag vet hur man gör ;) sen gäller det ju bara att GÖRA det också. Men som sagt "whatever floats your boat". Alla är olika och har olika taktiker.

    Det som är svårast är att hålla sig motiverad tycker jag.

    Www.emmut.wordpress.com om någon annan är intresserad av bloggen
  • Äldre 16 Sep 12:28
    #6
    jvissing skrev 2014-09-16 00:34:41 följande:
    tack :)

    Kör istället på att ta endast 1 portion, köp grejer utan socker i, ät gröt/ ägg till frukost, o frukt som mellan mål, börja drick grönt te , grapefrukts juice eller frukten, både grönt te o grape ökar fettförbränningen! Det har funkat skit bra för mig, men alla är olika, men tror ändå de är det bästa, man kanske blir tokig på att räkna kalorier o allt man inte får äta.

    ladda ner appen "runkeeper". Jag tycker den är jätte bra, kan se när jag gick senast, hur långt , vart osv osv , blir peppad av att se mina egna resultat! :) Kolla om de är nått för dig, fått 3 vänner + mig själv att bli beroende av den haha!

    Lycka till och skriv gärna av dig lite här emellan åt! Har du börjat eller ska du? :)
    Vad bra att du hittat en metod som passar dig! Jag gillar dock inte grapefrukt, för beskt. Frukt som mellanmål är inte så bra (bättre än inget iofs) men man måste PROTEIN också.

    Räknar man kalorier kan man äta VAD man vill bara man inte överskrider sitt dagsintag och ändå gå ner i vikt. Men sen kan man ju tänka att man blir rätt bra mycket mättare på ex. En portion havregrynsgröt än några rutor choklad.

    Runkeeper är bra, men tycker den drar för mycket batteri. Har istället investerat i en garmin connect (lifetracker) och en garmin forerunner (gps-klocka). :)

    Jag har börjat för ett tag sedan, men motivationen tryter allt för ofta tyvärr. Det är SÅ lätt att fall tillbaka i gamla hjulspår.
  • Maräng 93
    Äldre 16 Sep 12:29
    #7

    Vill också vara med här!! Tog tag i mitt liv när jag var 17 år och vägde 85 kg till mina 174 cm. Har sedan dess gått ner till 72 kg på egen hand med en helt förändrad livsstil. Gick upp typ sex, åtta kg när jag träffade min pojkvän men har nu gått ner allt igen! Vill komma under 70, egentligen vill jag ner till 60. Fast 65 fungerar också bra. Jag äter nyttigt, gymmar fyra gånger i veckan och promenerar mycket!

Svar på tråden Kämpa tillsammans!! - kg