• Motvall

    Jag skäms för Sverige

    Vi lever år 2014 och rasism har fått ett starkare fotfäste vårt land, främst eftersom att ett rasistisk parti har fått 13% av rösterna som eventuellt kan ge dem en viktig roll.

    Jag undrar om folk är medvetna att det finns tusentals människor som fick lämna sina hemländer för att bosätta sig i Sverige just p.g.a av partier som SD? Jag fick lämna mitt land 1993 för att SD på den tiden i f.d Jugoslavien hette SDS, HDZ och SDA och nu sitter samma sorts personer någonstans i Sthlm och ska forma Sveriges politik 2014-2018?


    Hemska, hemska tanke. Gråter

  • Svar på tråden Jag skäms för Sverige
  • LugnochHarmoniskNu

    Miljöpartiet gör ett katastrofval och som grädde på moset klarar inte Feministiskt initativ 4 % spärren! Dessutom åker Reinfeldt ut med huvudet före.

    Det blir inte bättre än såhär.

  • Speakers Corner

    Jag förstår och jag delar din skam, hur kunde det bli såhär? 
    Vad hände med vår värdegrund, är vi så okunniga, så historielösa idag, att vi inte förstår vad det är vi gör när vi röstar fram ett fascistiskt parti till makt.
    Uppenbarligen är 13 % av dom valbara svenskarna det. 
    Dom förstår inte vad det är dom gör och jag undrar i mitt stilla sinne hur dom en dag ska kunna förklara för sina barn vad det är dom gjort.
    Det är en sak att sitta på nätet och kasta inektiv och vara aggressiv och dryg mot alla som dristar sig att säga emot och en helt annan att stå till svars när ens barn frågar, hur kunde du mamma/pappa? 

    Samtidigt ska man komma ihåg att 87 %  av svenskarna med rösträtt valde att INTE lägga sin röst på sd.
    Glöm inte det. 

  • Flisan79

    Det gör jag också TS. Jag förstår att många vill ändra eller bara dra ner lite på invandringen men att då vara så radikal att rösta på ett sådant parti får mig att häpna. Jag undrar om hälften av dem ens fattar vad de gjort eller vad partiet egentligen står för. Framförallt vad det utstrålar.

  • StackarsMia

    Du behöver inte skämmas alls. Att SD växer gör att jag åter kan känna stolthet för Sverige, som såg ut att vara förlorat för inte så länge sedan. Hade MP blivit större än SD hade jag nog sannolikt flyttat till ett mer normalt land.

    Sverige är världsbäst på att slösa bort skattepengar på att vara världens socialbyrå. Hoppas det blir någon ändring någon gång. Så vi kan vara som normalaländer och inte bli utskrattade.

  • Excentriskan

    Min första tanke också när valresultatet stod klart.

    Jag skäms över mitt land. Jag har väl inte alltid varit speciellt stolt över landet, men att rent utav skämmas för det..

    Folk verkar aldrig lära sig av historien. Hur syndabockar alltid ska utses vid sämre tider. För 8 år sen var det de sjuka och arbetslösas fel (fuskarna). Nu är allt flyktingarnas fel. (dumma flyktingar som måste komma hit för att inte dräpas och torteras i sitt eget land)..


    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • StackarsMia
    Miss Behave skrev 2014-09-15 15:55:06 följande:

    Min första tanke också när valresultatet stod klart.

    Jag skäms över mitt land. Jag har väl inte alltid varit speciellt stolt över landet, men att rent utav skämmas för det..

    Folk verkar aldrig lära sig av historien. Hur syndabockar alltid ska utses vid sämre tider. För 8 år sen var det de sjuka och arbetslösas fel (fuskarna). Nu är allt flyktingarnas fel. (dumma flyktingar som måste komma hit för att inte dräpas och torteras i sitt eget land)..


    Tror du fransmän, engelsmän, kanadensare, amerikaner, australiensare, finskar, norskar eller danskar skäms över sitt land, där SD:s systerpartier finns i större omfattning?
  • Fittnyyyylle

    Om jag förstått det hela rätt så är det inte krig i Jugoslavien längre. Mitt råd till dig, i och med att du hatar vita heterosexuella svenska män, och skäms så jävla mycket över Sverige, är att flytta från Sverige, och lämna oss svenska heterosexuella män ifred. Kan du göra detta så hade det varit mycket uppskattat och dessutom väldigt snällt av dig, det är ju inte trevligt att flytta till en annan mans land och förstöra detta land och dessutom klaga en massa på denna man, det förstår du väl? 

    Ps. Tack för att du värvar röster åt SD.

  • Fundersam02

    Det är glädjande att så många väljare fortfarande är toleranta och generösa.

    Men det är pinsamt att så många har röstat på ett rasistiskt parti där många representanter förutom att vara fientliga mot invandrare, kvinnor och homosexuella dessutom i en del fall är dömda brottslingar. Pinsamt. Jag är glad att jag inte bor i Skåne där sd är starkast. Hade varit hemskt att ha så korkade grannar.

Svar på tråden Jag skäms för Sverige