• Anonym (Rädd och ensam tjej)

    Ingen kan följa med mig- ensam på sjukhuset

    Jag startade en tråd här för två dagar sedan där jag undrade om mitt test var positivt, men just nu är det inte min största oro. Min stora oro är att jag bor en timma från sjukhuset och inte har någon som kan följa med mig när jag ska göra abort.
    Jag ska ta första tabletterna på måndag och några till på onsdag.
    Jag har inget körkort och det gör transporten lite svår. Jag vet inte om jag kommer kunna ta bussen då man tydligen blöder ganska duktigt, och känns sådär skoj att sätta sig på en platspåse i en fullsmockad buss.
    Hur gör jag? Jag är fullständigt livrädd och vet inte hur jag ska hantera detta. Ingen kan hämta mig när jag är klar där. Ingen kommer att vara hemma hos mig vilket gör att hemabort ryker fetbort. Hur länge blir jag kvar på sjukhuset?
    Jag är väldigt orolig över då jag kommer att vara ensam på sjukhuset. 
    Jag ska göra en medicinsk abort och vara helt ensam. Jag är fullständigt livrädd.
    Kan jag få någon form av sjuktaxi? Jag lever på aktivitetsersättning.
    Vad ska jag packa med mig?
    Vad ska jag göra? Jag är fullständigt livrädd.

  • Svar på tråden Ingen kan följa med mig- ensam på sjukhuset
  • Anonym (W)

    Jag hade nog ändå övervägt abort hemma i din situation.  Är du tidigt i graviditeten?

  • Anonym (var bor du?)

    Vilken stad bor du i ?


    om vi bor i samma stad så följer jag dig.


    Det låter helt galet att en vilt främmande människa erbjuder detta, men för några år sen gick jag igenom samma sak, helt ensam och om jag kan på nåt sätt hjälpa, även om så bara genom att hämta dig o köra dig hem, så gör jag det.. för att vara ensam efter detta var det värsta jag varit med om... 

  • Anonym (Rädd och ensam tjej)
    Anonym (W) skrev 2014-09-15 16:01:44 följande:

    Jag hade nog ändå övervägt abort hemma i din situation.  Är du tidigt i graviditeten?


    Jag fick mens senast för 47 dagar sedan, så jag borde inte ha gått för långt.
  • Anonym (W)
    Anonym (Rädd och ensam tjej) skrev 2014-09-15 16:06:07 följande:
    Jag fick mens senast för 47 dagar sedan, så jag borde inte ha gått för långt.
    Jag skulle göra såhär; vara hemma och ha tät kontakt via telefon med någon ifall man tex skulle börja blöda mycket och behöva hjälp. 
  • Anonym (Rädd och ensam tjej)
    Anonym (var bor du?) skrev 2014-09-15 16:04:36 följande:

    Vilken stad bor du i ?


    om vi bor i samma stad så följer jag dig.


    Det låter helt galet att en vilt främmande människa erbjuder detta, men för några år sen gick jag igenom samma sak, helt ensam och om jag kan på nåt sätt hjälpa, även om så bara genom att hämta dig o köra dig hem, så gör jag det.. för att vara ensam efter detta var det värsta jag varit med om... 


    Jag bor cirka en timma från Värnamo, det är där allt kommer att hända.
    Det är ett fruktansvärt snällt erbjudande och jag började gråta när jag läste ditt svar.
    Var det verkligen så hemskt? Hur löste du allt med transporter och sånt?
  • Anonym (hm)
    Anonym (Rädd och ensam tjej) skrev 2014-09-15 15:58:48 följande:

    Jag startade en tråd här för två dagar sedan där jag undrade om mitt test var positivt, men just nu är det inte min största oro. Min stora oro är att jag bor en timma från sjukhuset och inte har någon som kan följa med mig när jag ska göra abort.
    Jag ska ta första tabletterna på måndag och några till på onsdag.
    Jag har inget körkort och det gör transporten lite svår. Jag vet inte om jag kommer kunna ta bussen då man tydligen blöder ganska duktigt, och känns sådär skoj att sätta sig på en platspåse i en fullsmockad buss.
    Hur gör jag? Jag är fullständigt livrädd och vet inte hur jag ska hantera detta. Ingen kan hämta mig när jag är klar där. Ingen kommer att vara hemma hos mig vilket gör att hemabort ryker fetbort. Hur länge blir jag kvar på sjukhuset?
    Jag är väldigt orolig över då jag kommer att vara ensam på sjukhuset. 
    Jag ska göra en medicinsk abort och vara helt ensam. Jag är fullständigt livrädd.
    Kan jag få någon form av sjuktaxi? Jag lever på aktivitetsersättning.
    Vad ska jag packa med mig?
    Vad ska jag göra? Jag är fullständigt livrädd.


    oj ts, låter ej bra, men vad säger killen och föräldrarna? får man fråga varför ej behålla? förlåt mina knasfrågor, är nyfiken bara
  • Anonym (Rädd och ensam tjej)
    Anonym (W) skrev 2014-09-15 16:07:42 följande:
    Jag skulle göra såhär; vara hemma och ha tät kontakt via telefon med någon ifall man tex skulle börja blöda mycket och behöva hjälp. 
    Okej. Kommer jag ta alla piller hemma då eller måste jag ta dem på sjukhus? Det vore så förnedrande att blöda sönder bussen.
  • Anonym (Rädd och ensam tjej)
    Anonym (hm) skrev 2014-09-15 16:08:52 följande:
    oj ts, låter ej bra, men vad säger killen och föräldrarna? får man fråga varför ej behålla? förlåt mina knasfrågor, är nyfiken bara
    Snubben i fråga har jag inte snackat med på ett tag, vi låg bara några gånger, med kondom givetvis. Jag vill inte att han ska veta då det inte ger honom någon glädje.
    Mina föräldrar vet ingenting. Jag har en vän som vet, och jag ska berätta för en annan om några dagar.
    Jag ska inte behålla då jag är väldigt singel och arbetslös. Jag lever på en väldigt låg inkomst och är psykiskt störd. Det vore fruktansvärt fel att ens tänka tanken på att behålla.
Svar på tråden Ingen kan följa med mig- ensam på sjukhuset