• Anonym (Funde­rsam)
    Äldre 15 Sep 17:11
    1488 visningar
    18 svar
    18
    1488

    Ny kärlek...

    Jag och min dotters pappa har separerat i början av Juni (Jag och dottern flyttade ut en månad efter). Min dotter är 1 år och bor hos oss mej, förutom varannan helg då hon är hos sin pappa.
    Vi hade det tufft och mina känslor för exet hade försvunnit redan 6 månader tidigare.

    3 veckor efter att jag flyttat in i min lägenhet träffade jag en kille jag tycker väldigt mycket om, som känner detsamma för mig.
    Han säger att han aldrig känt så här för någon annan och att det är mej han vill bli gammal och grå tillsammans med..
    Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet från bådas sidor...
    Han har tagit till sig min dotter som om det vore hans egen och min dotter tycker väldigt mycket om honom också..

    Han har bott hos oss sedan dag 1 så det har blivit seriöst och vi pratar framtid mm..

    Min dotters pappa har väl inte direkt tagit det bra till en början, kallade mej ditt och datt, hotade och levde rövare..men jag stod fast vid att det är vi två nu och han har äntligen börjat acceptera det.. Jag tog skiten med honom för att jag vill vara med min kille...

    Han har också ett barn sedan tidigare, en pojke som idag är lite över 4 månader.
    Han och sonens mamma gjorde slut när hon var i 6e månaden, pga att det var ohållbart, hon var väldigt speciell och slog honom.. Tryckte ner honom..

    Jag har ännu (2 månader som sambos) inte fått träffa hans son, han säger att han vill att jag ska få träffa honom men att han är rädd att hon ska göra så han inte r träffa sitt barn mer om han inte lyder "hennes direktiv".
    Hon säger ena sekunden att hon vill träffa mej och vill veta vem tjejen är som ska bli ev bonus till hennes son i framtiden, men när hon och killen min bråkade så sa hon kort " jag vill inte att min son träffar henne ännu, det är för tidigt"

    Jag känner mej så ledsen, hur ska jag tolka allt???

  • Svar på tråden Ny kärlek...
  • Anonym (ja)
    Äldre 15 Sep 17:21
    #1

    Det ÄR för tidigt.

    Varför så hysteriskt bråttom? Vänta  nåt år i alla fall och se om ert förhållande ens håller!

  • Äldre 15 Sep 20:40
    #2

    Än så länge antar jag att pappan träffar sonen några gånger i veckan i mammans sällskap. Tids nog kommer han ha byggt upp en relation med sonen och han kan ha umgänge själv ett par timmar - DÅ kan du träffa honom. Det har knappt gått ngn tid alls och sonen behöver först o främst bygga upp en trygg relation till sin pappa. Han kommer bygga upp en relation med dig också, men det allra viktigaste här är att pappan tar tid att bli en trygg person för sin son. Inte kräver att du skall få följa med hem till mamman.

    Hur ofta träffas de?

  • försla­g
    Äldre 15 Sep 23:22
    #3

    Jag tycker faktiskt det är självklart att pappan, din sambo, ska få visa dig SITT barn. Att han själv träffar barnet ofta utan dig är ju givet eftersom mamman knappast vill ha dig där springandes flera ggr i veckan plus att det ju är pappan barnet ska knyta andra med. Men om ni är sambos, oavsett om det gått "för fort" eller ej, så tycker jag personligen du kunde få se barnet i alla fall. Han får säkert visa barnet för sina föräldrar, syskon, bästa vännen...? Då borde ju han kunna få visa barnet för den han bor med tycker jag... Vill inte mamman träffa dig kan ni väl ta en promenad. Eftersom de varit tillsammans förut bör hon väl vara okej med att pappan har barnet själv en liten kvart eller så (han är ju liksom inte nån främling hon hade ett ons med menar jag). Kort sagt, jag tycker mamman är löjlig som nekar att du ens ska få se barnet! Men jag förstår att hon inte ännu vill inkludera dig i det regelbundna umgänget.

  • Anonym (Mia)
    Äldre 16 Sep 06:27
    #4

    Umgänget ska utgå från barnets bästa, inte från din vuxna önskan om att få träffa barnet! Jag förutsätter att pappan o nuläget träffar barnet hemma hos mamman flera gånger i veckan för att bygga upp en trygg relation med barnet. Låt dem fortsätta med det ett tag till så att barnet knyter an till pappan också, därefter kan pappan introducera dig i barnets liv.

  • försla­g
    Äldre 16 Sep 08:05
    #5
    Anonym (Mia) skrev 2014-09-16 06:27:57 följande:

    Umgänget ska utgå från barnets bästa, inte från din vuxna önskan om att få träffa barnet! Jag förutsätter att pappan o nuläget träffar barnet hemma hos mamman flera gånger i veckan för att bygga upp en trygg relation med barnet. Låt dem fortsätta med det ett tag till så att barnet knyter an till pappan också, därefter kan pappan introducera dig i barnets liv.


    Jag tror absolut inte det spelar någon roll för barnet om ts träffar honom. Visst är umgänge för barnets bästa, men hur kan det INTE vara barnets bästa att någon som i framtiden kommer vara en del av familjen utesluts helt och hållet? Tycker inte ts ska ta någon som helst form av bonusmammaroll ännu, men träffa pojken en gång kan hon väl få? Och om ts och pappan går skilda vägar, ja hur mycket skada har en liten bebis tagit av att träffa ts? Pojken träffar säkerligen mammans vänner och släktingar och det är bara fånigt att göra skillnad på ts! Uteslutande och förbud om att träffas tror jag absolut inte bäddar för gott framtida samarbete familjerna emellan och barnets bästa.
  • Äldre 16 Sep 08:12
    #6

    Jag ar mer orolig for TS dotter.. Kanns ju lite val snabbt att flytta ihop med en ny man sa snabbt nar man har ett litet barn. Jag menar, hur kar man an ar sa lar man inte kanna nagon pa nagon vecka bara.. Nar det galler hans son sa tjanar du nog pa att lata mamman bestamma just nu, ge henne lite tid. 

  • Äldre 16 Sep 08:17
    #7
    förslag skrev 2014-09-15 23:22:22 följande:

    Jag tycker faktiskt det är självklart att pappan, din sambo, ska få visa dig SITT barn. Att han själv träffar barnet ofta utan dig är ju givet eftersom mamman knappast vill ha dig där springandes flera ggr i veckan plus att det ju är pappan barnet ska knyta andra med. Men om ni är sambos, oavsett om det gått "för fort" eller ej, så tycker jag personligen du kunde få se barnet i alla fall. Han får säkert visa barnet för sina föräldrar, syskon, bästa vännen...? Då borde ju han kunna få visa barnet för den han bor med tycker jag... Vill inte mamman träffa dig kan ni väl ta en promenad. Eftersom de varit tillsammans förut bör hon väl vara okej med att pappan har barnet själv en liten kvart eller så (han är ju liksom inte nån främling hon hade ett ons med menar jag). Kort sagt, jag tycker mamman är löjlig som nekar att du ens ska få se barnet! Men jag förstår att hon inte ännu vill inkludera dig i det regelbundna umgänget.


    Om pappan träffar barnet tillräckligt ofta för att ha barnet själv så får han naturligtvis välja själv vem som träffar barnet.

    Jag utgick från (men kan vara fler antaget av mig) att pappan enbart träffade barnet i mammans sällskap, annars så skulle problemet (i min värld) inte uppstå eftersom mamman då inte har ngn rätt eller anledning att besluta vem pappan låter träffa barnet...

    Skulle vilja veta hur ofta umgänget är samt hur det går till.. Som sagt - träffar han barnet ofta och själv är det självklart att han får låta farmor o farfar, kusinen, faster osv träffa barnet. Därför är det lika självklart att han kan låta sin nya sambo träffa barnet.

    Träffar han däremot barnet sällan och enbart i mammans närvaro har mamman rätt att säga att hon inte vill att TS skall delta i mötet.
  • Äldre 16 Sep 08:21
    #8
    kiriaki skrev 2014-09-16 08:12:40 följande:

    Jag ar mer orolig for TS dotter.. Kanns ju lite val snabbt att flytta ihop med en ny man sa snabbt nar man har ett litet barn. Jag menar, hur kar man an ar sa lar man inte kanna nagon pa nagon vecka bara.. Nar det galler hans son sa tjanar du nog pa att lata mamman bestamma just nu, ge henne lite tid. 


    Jag träffade min mans dotter ganska kort eft att vi träffats. "Bodde" där även om jag hade kvar min lägenhet några månader men flyttade sedan in helt. Dottern var då strax över ett år.

    Numera är hon tonåring och jag o pappan är gifta sedan flera år - och jag o bonus har nog haft en närmare relation än många andra "bobusblandningar".

    Det måste inte gå bra men det måste inte heller gå åt pipan....
  • försla­g
    Äldre 16 Sep 09:09
    #9
    Brumma skrev 2014-09-16 08:17:32 följande:

    Om pappan träffar barnet tillräckligt ofta för att ha barnet själv så får han naturligtvis välja själv vem som träffar barnet.

    Jag utgick från (men kan vara fler antaget av mig) att pappan enbart träffade barnet i mammans sällskap, annars så skulle problemet (i min värld) inte uppstå eftersom mamman då inte har ngn rätt eller anledning att besluta vem pappan låter träffa barnet...

    Skulle vilja veta hur ofta umgänget är samt hur det går till.. Som sagt - träffar han barnet ofta och själv är det självklart att han får låta farmor o farfar, kusinen, faster osv träffa barnet. Därför är det lika självklart att han kan låta sin nya sambo träffa barnet.

    Träffar han däremot barnet sällan och enbart i mammans närvaro har mamman rätt att säga att hon inte vill att TS skall delta i mötet.


    Fast jag tycker att om hon inte låter pappan ha barnet själv (förståeligt om barnet inte känner sig trygg utan mamman) att hon faktiskt får ta emot pappan släkt och ts. Jag förstår att man inte vill ha dem på besök direkt efter förlossningen, men detta barn är nu 4 mån. Nu vet vi ju inget om hur pappans släkt fått träffa barnet, men ts tillhör ju faktiskt pappans familj. Även om man är mamma så tycker jag man får inse att barnet är en egen person och kommer ha egna relationer till släktingar och det är bara egoistiskt att vägra någon som i framtiden antagligen kommer vara en viktig person för barnet att träffa honom. Må det så vara en bonusmamma eller farmor...
  • Äldre 16 Sep 10:04
    #10
    förslag skrev 2014-09-16 09:09:07 följande:
    Fast jag tycker att om hon inte låter pappan ha barnet själv (förståeligt om barnet inte känner sig trygg utan mamman) att hon faktiskt får ta emot pappan släkt och ts. Jag förstår att man inte vill ha dem på besök direkt efter förlossningen, men detta barn är nu 4 mån. Nu vet vi ju inget om hur pappans släkt fått träffa barnet, men ts tillhör ju faktiskt pappans familj. Även om man är mamma så tycker jag man får inse att barnet är en egen person och kommer ha egna relationer till släktingar och det är bara egoistiskt att vägra någon som i framtiden antagligen kommer vara en viktig person för barnet att träffa honom. Må det så vara en bonusmamma eller farmor...
    Ja. Egentligen håller jag med dig... Å andra sidan tycker jag inte man skall behöva umgås med människor som man inte tycker om... Men en fyramånaders bebis klarar av att ta en promenad med sin pappa (så länge de har en relation) utan mamman.... Även om mamman ammat tex.

    Så jag tycker det borde vara ett ickeproblem egentligen... Men så är ju tydligt inte fallet :D
  • försla­g
    Äldre 16 Sep 11:39
    #11
    Brumma skrev 2014-09-16 10:04:18 följande:

    Ja. Egentligen håller jag med dig... Å andra sidan tycker jag inte man skall behöva umgås med människor som man inte tycker om... Men en fyramånaders bebis klarar av att ta en promenad med sin pappa (så länge de har en relation) utan mamman.... Även om mamman ammat tex.

    Så jag tycker det borde vara ett ickeproblem egentligen... Men så är ju tydligt inte fallet :D


    Nej det är ju trevligast att umgås med personer man gillar ???? Men i detta fall umgås pappan med mamman för barnets skull trots att han säkerligen hellre skulle slippa henne. Ts vore tvungen att umgås med mamman trots att hon antagligen hellre skulle slippa om hon och pappan vill att hon ska träffa pojken. Tycker inte mammans vilja och känslor är det enda som räknas. I mina ögon säger det en hel del om henne som först är nyfiken på ts men sedan i ett gräl tar tillbaka önskan om att de ska träffas. Det verkar vara så att hon bara vill styra och ställa snarare än samarbeta.
  • försla­g
    Äldre 16 Sep 11:40
    #12
    förslag skrev 2014-09-16 11:39:20 följande:

    Nej det är ju trevligast att umgås med personer man gillar ???? Men i detta fall umgås pappan med mamman för barnets skull trots att han säkerligen hellre skulle slippa henne. Ts vore tvungen att umgås med mamman trots att hon antagligen hellre skulle slippa om hon och pappan vill att hon ska träffa pojken. Tycker inte mammans vilja och känslor är det enda som räknas. I mina ögon säger det en hel del om henne som först är nyfiken på ts men sedan i ett gräl tar tillbaka önskan om att de ska träffas. Det verkar vara så att hon bara vill styra och ställa snarare än samarbeta.


    ???? Skulle vara
  • Äldre 16 Sep 12:20
    #13
    förslag skrev 2014-09-16 11:39:20 följande:
    Nej det är ju trevligast att umgås med personer man gillar ???? Men i detta fall umgås pappan med mamman för barnets skull trots att han säkerligen hellre skulle slippa henne. Ts vore tvungen att umgås med mamman trots att hon antagligen hellre skulle slippa om hon och pappan vill att hon ska träffa pojken. Tycker inte mammans vilja och känslor är det enda som räknas. I mina ögon säger det en hel del om henne som först är nyfiken på ts men sedan i ett gräl tar tillbaka önskan om att de ska träffas. Det verkar vara så att hon bara vill styra och ställa snarare än samarbeta.
    Jo. Som sagt - egentligen håller jag med dig ;)
  • Anonym (WT)
    Äldre 16 Sep 12:25
    #14

    WT historia par excellance.

  • försla­g
    Äldre 16 Sep 12:52
    #15
    Brumma skrev 2014-09-16 12:20:47 följande:

    Jo. Som sagt - egentligen håller jag med dig ;)


    Jag vet Förlåt jag kom bara upp i fart då jag blir lite provocerad av situationer där folk tydligt och klart vill jäklas. Samt att det i första inlägget föreslogs att de skulle vänta nåt ÅR!? Har levt i en styvfamilj i 9 år och vet att alla familjer är olika, men också att det inte finns ett lättare sätt att skapa problem än då någon försöker styra istället för att samarbeta.
  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Äldre 17 Sep 13:48
    #16

    Tack för era synpunkter :)

    Han är en väldigt ansvarsfull pappa till sin son, han har köpt allt som behövts tills nu, för att visa för mamman att han alltid kommer ställa upp och finnas där.

    Han har umgänge med sonen varje måndag och onsdag, från ca 15 och sedan tar han hand om kvälls rutinerna och läggningen..

    Har sagt åt honom att han nog bör vara där en gång till under veckan, fredag eller lördag, eftersom det är ett ganska stort hopp mellan onsdag och måndagen..

    Hans ex och barnet brukar någon gång ibland komma hem till hans föräldrar där de umgås allihop..

    Egentligen gillar hon inte när han tar sonen från lägenheten men någon gång har han tagit barnvagnen och promenerat till centrum för att söva henne..

    Har kommit med förslaget att vi kan ses då alla 4, men han är nog orolig att någon hon känner skulle se eller så..

  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Äldre 17 Sep 20:42
    #17

    Känns på något sätt som att jag inte känner honom fullt ut före jag träffat hans son, ens barn är ju en väldigt stor del av ens liv... Det käraste man har...

  • försla­g
    Äldre 18 Sep 07:17
    #18
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-09-17 13:48:08 följande:

    Tack för era synpunkter :)

    Han är en väldigt ansvarsfull pappa till sin son, han har köpt allt som behövts tills nu, för att visa för mamman att han alltid kommer ställa upp och finnas där.

    Han har umgänge med sonen varje måndag och onsdag, från ca 15 och sedan tar han hand om kvälls rutinerna och läggningen..

    Har sagt åt honom att han nog bör vara där en gång till under veckan, fredag eller lördag, eftersom det är ett ganska stort hopp mellan onsdag och måndagen..

    Hans ex och barnet brukar någon gång ibland komma hem till hans föräldrar där de umgås allihop..

    Egentligen gillar hon inte när han tar sonen från lägenheten men någon gång har han tagit barnvagnen och promenerat till centrum för att söva henne..

    Har kommit med förslaget att vi kan ses då alla 4, men han är nog orolig att någon hon känner skulle se eller så..


    Jag tycker mamman är en riktig *****. Om det passar mamman att hans övriga familj får träffa barnet så är det bara jävleri att du inte skulle få träffa det. Barnet skulle inte ta något som helst skada av det för det har ingen aning om om du är pappas syster, kusin, vän eller sambo. Jag förstår att det kommer en punkt emot där man känner att man inte kommer varandra tillräckligt nära om man inte får ta del av en så stor sak som den andres barn.
Svar på tråden Ny kärlek...