• Anonym (Omval)

    Om det blir omval nu i Sverige - vad tror du resultatet blir?

    Som rubriken. Eftersom SD måste rösta för en rödgrön budget, om nu inte Löfven får sin majoritetsregering , och inte gör det så är det ju på tal om att det kan bli omval. 
    Vad händer då tror du?
    Personligen tror jag att SD får ännu fler röster pga all hetsjakt och utfrysning. Svenska folket vill bli hörda även om det "bara" är 13%. 

  • Svar på tråden Om det blir omval nu i Sverige - vad tror du resultatet blir?
  • Anonym (Omval)
    Anonym (m) skrev 2014-09-15 20:35:39 följande:
    Jag tror SD får färre röster, och M vinner.
    Hur? M har ju inte ens någon partiledare kvar och den "starkaste" kandidaten för att ta över hoppade ju av idag han också.. 
  • Anonym (Omval)

    Då Löfven sagt nej till V och SD kommer gå mot alliansen i ekonomifrågor så kommer med med all sannolikhet utlysas omval vid riksmötets öppnande 30/9 el dagarna efter

  • Anonym (T)

    Yes omval!! Rösta på moderaterna. Ska slicka Reinfeldts ägghuvud och onanera

  • Anonym (Omval 2)
    Anonym (Omval) skrev 2014-09-15 20:52:48 följande:
    Då Löfven sagt nej till V och SD kommer gå mot alliansen i ekonomifrågor så kommer med med all sannolikhet utlysas omval vid riksmötets öppnande 30/9 el dagarna efter
    Ja det var lite det min ts gick ut på. 
    Men hur går det då tror du?
  • Anonym (Omval)
    Anonym (Omval 2) skrev 2014-09-15 21:00:09 följande:

    Ja det var lite det min ts gick ut på. 

    Men hur går det då tror du?


    M har ingen partiledare och hela alliansen är svajig så SD går framåt ännu mer för ingen tar tag i invandrarfrågorna, enkelt uträknat
  • Anonym (Omval 2)
    Anonym (Omval) skrev 2014-09-15 21:02:52 följande:
    M har ingen partiledare och hela alliansen är svajig så SD går framåt ännu mer för ingen tar tag i invandrarfrågorna, enkelt uträknat
    Precis som jag skrev att jag trodde i min ts. 
  • driver28
    Anonym (m) skrev 2014-09-15 20:35:39 följande:

    Jag tror SD får färre röster, och M vinner.


    Det tror jag med.
  • Anonym (Omval)
    Anonym (Omval 2) skrev 2014-09-15 21:15:16 följande:

    Precis som jag skrev att jag trodde i min ts. 


    Så då får jag inte tro samma menar du för du redan skrivit det, du var mig en söt jävel
  • Anonym (Omval ta)
    Anonym (Omval) skrev 2014-09-15 21:17:34 följande:
    Så då får jag inte tro samma menar du för du redan skrivit det, du var mig en söt jävel
    Haha va? Vart skrev jag det? Det var enbart ett konstaterande. Lika ungefär som du gett i dina svar ang hela ts.

    Men tack för komplimangen ????
  • Anonym (Omval)

    Kul du tog det så för så är det inte skrivet men ja...


    Anonym (Omval ta) skrev 2014-09-15 21:30:05 följande:

    Haha va? Vart skrev jag det? Det var enbart ett konstaterande. Lika ungefär som du gett i dina svar ang hela ts.

    Men tack för komplimangen ????


    Anonym (m) skrev 2014-09-15 20:35:39 följande:

    Jag tror SD får färre röster, och M vinner.


    Varför tror du så?
  • Anonym (.)

    antingen så blir det samma resultat igen eller så leder det till att blåa blocket får röster av SD, 2 av 3 nya väljare kom ju just från M så antingen väljer dessa sd igen eller så går dom tillbaka till moderterna för att dom vill påverka vilka som sitter i regeringen, dvs få något gjort istället för ett parti som inte har något inflytande

    sd kommer alltså antingen inte tjäna ett dugg eller så förlora på det

Svar på tråden Om det blir omval nu i Sverige - vad tror du resultatet blir?