• Anonym (Kaffedraken)

    Pojkvännen jävligt taskig syn

    Jag är tillsammans med min bästa vän. innan vi blev tillsammans hade vi redan varit oskiljaktiga i nästan två år så ingen vart förvånad. Han var den mest underbara och omtänksamma människan jag visste om, visst hade han dåliga dagar och så men ändå, han är och var en fantastisk vän. Problemet är bara det att han är en usel pojkvän. 6 månader in i vårt förhållande klämde han ur sig att han såg mig som sin flickvän och endast sin flickvän, att han inte kunde hantera att umgås med mig och sina/våra kompisar samtidigt för att det blev jobbigt. Jag hade i 4 månader gått runt och funderat på om han inte tyckte om mig längre, eller om han var otrogen eftersom tjejkompisar prioriterades, eller om det var så att båda hade tappat gnistan. Men jag vet att jag fortfarande faktiskt tyckte om honom så när han sa det om att jag bara var hans flickvän så kändes det först som en lättnad men det utvecklades snart till att jag kände att jag kanske skulle hålla mig undan och inte skulle prata med våra kompisar, speciellt inte om Han var där samtidigt. Jag fick veta att våra såkallade kompisar hade klagat över att Han och jag umgicks för mycket så då kände jag ännu mer att jag bara var ivägen, vilket han/dom bekräftade hela tiden genom att inte bjuda med mig längre eller genom att lova saker som speciellt Han inte kunde hålla. vi har varit tillsammans i snart tio månader nu och han kläckte nydligen "jag vill kunna umgås med dom själv", vilket jag tycker är helt okej, jag har aldrig sagt att han inte får umgås med sina/våra kompisar. Grejen är ju att han menar att han vill umgås med dom när jag är med, fast att jag då ska hålla mig undan. Jag ska alltså vara på samma ställe som dom, men jag ska försöka undvika dom..? låter det inte helt stört? är jag galen, eller är det fel? Och Han prioriterar fortfarande sina kompisar först, han påstår att det är viktigt vad dom tycker och tänker, det går före vad han och jag har planerat, och det är viktigare att hans tjejkompisar är glada än att jag är det. Jag älskar verkligen den här människan, annars hade jag inte stannat, vi har pratat om att göra slut men jag vill inte, jag vill först se om han kan mogna till sig.
    Vi är 19 år gammal, så han kan ju komma att ändra sin attityd, gör han inte det så är det självklart att jag kommer lämna honom. men jag är inte där än. Jag vill bara höra att jag inte är knäpp, att det inte är mitt fel...

  • Svar på tråden Pojkvännen jävligt taskig syn
  • Anonym (Kaffedraken)

    Verkar vara en riktigt knepig kille. Den man älskar vill man visa upp för hela världen. Så nej du är inte knäpp

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det låter konstigt o du låter inte alls galen eller knäpp, skulle snarare säga att han är det. Om hans kompisar är viktigare än du är han antingen omogen eller känner inte så starkt för dig.

    Du skulle alltså inte få prata med hans kompisar medan han är där samtidigt???

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Jk) skrev 2014-09-15 22:40:26 följande:

    Du skulle alltså inte få prata med hans kompisar medan han är där samtidigt???


    Nej, jag ska helst dra mig undan. Han skulle aldrig säga till mig att vara tyst framför andra, men han kan bli irriterad och ignorera vad jag säger. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (ambivalent) skrev 2014-09-15 22:44:10 följande:

    Nej, jag ska helst dra mig undan. Han skulle aldrig säga till mig att vara tyst framför andra, men han kan bli irriterad och ignorera vad jag säger. 


    Hmm, han låter rätt dominant o bättre som vän än kärlekspartner. Om du inte trivs med att vara i den undanskuffade rollen tycker jag du ska backa bandet. Säga att det är bättre att ni bara är vänner igen, som tidigare.

    Oschysst att inte bjuda med dig längre heller, luktar lite utfrysning.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Du älskar säker honom.. men gör dig själv den tjänsten och älska dig själv mer. du är värd någon som älskar dig, uppskattar dig och vill visa upp dig för hela världen.. 

    Denna killen kontrollerar dig som fan.. han vill se dig men inte höra dig när ni är med hans vänner.. vad är det för liv i längden tycker du ? 

    Nää stick innan det blir värre.. särskilt när din åsikt betyder noll för honom.. betyder din åsikt noll för dig själv?  För som jag ser det så bry sig ingen av er två, om dig.. du är inte prioriterad alls i eran relation. Det värsta är ju också att ni enbart  ha varit tillsammans i 10 månader.. Det är inget.. Du har levt ett helt liv utan honom och du klarar dig fint utan honom. 

    Älska dig själv och hitta någon som faktiskt älskar dig med. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Dra va fan han verkar ju inte riktig i skallen. Oavsett om ni nu är ett par istället för bara bästa vänner. Det hade varit mer normalt om ni bara kunde umgås med alla era vänner precis som förr. Det hade varit helt normalt. Detta här du beskriver ser i vart fall inte jag som normalt.


    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Usch, får väl ta och sova på det här. Rynkar på näsan

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (ambivalent) skrev 2014-09-15 23:15:24 följande:
    Usch, får väl ta och sova på det här. Rynkar på näsan
    Gör det och tänk noga. Man skall inte behöva må dåligt i en relation och man skall inte behöva bli ignorerad av sin partner heller och absolut inte bland gemensamma vänner.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Han låter som en idiot. Jag är också 19, haft kille i tre år och hade han betett sig sådär mot mig hade han åkt ut direkt! Usch och fy

  • Anonym (Kaffedraken)

    Din kille är inte mogen att vara vare sig en bra vän eller pojkvän ts, det var det värsta jag har hört

    Inte nog med att han beter sig sjukt dåligt och galet han får dig att undra om det är du som tänker konstigt, herregud du till och med skriver och fårgar här på FL.. du vet redan inom dig att det är aldlelse galet det han gör, så beter sig inte vänner eller pojkvänner

    Jag tycker du ska lämna, men ge dig sjutton på att han då blir alldelse på men vill du verkligen vara med någon som är så där? en riktigt fin kille finns för dig, den du pratar om är vare sig vän eller pojkvän, har är bara egoistisk och behandlar dig som skit, du är inte vän eller flickvän oavsett vad han säger, inte en normal kille hade gjort som han gör

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nu är jag 49 år och blev tillsammans med min bästa vän för 14år sedan. Då vi var 35 och 32.

    Men han ville alltid ha mig med oavsettvad han skulle göra och vem han skulle träffa. Och såg alltid till att jag hade det bra och inte ingick i möblemanget. Var jag glad blev han glad mådde jag inte bra ( jag hade ju en hel del bagage med mig) så försökte han se till att jag mådde bättre osv.

    Det där låter inte sunt för fem öre. Jag förstår inte vadå bara flickvän? Innebär det att man inte kan visa sig tillsammans ute? Ska du stå hemma vid spisen barfota och föda barn?

    Var är du i detta och vad du vill?

    Vad tycker du att ett förhållande ska vara ochhur en pojkvän ska vara?

    Fundera på det och sedan springer du åt andra hållet bort från denna killen.

    Vi är gifta nu och han envisas fortfarande med att jag ska med överallt. Men vi trvs ju tillsammans och gör det mesta ihop.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Houdini skrev 2014-09-16 05:35:50 följande:

    Nu är jag 49 år och blev tillsammans med min bästa vän för 14år sedan. Då vi var 35 och 32.

    Men han ville alltid ha mig med oavsettvad han skulle göra och vem han skulle träffa. Och såg alltid till att jag hade det bra och inte ingick i möblemanget. Var jag glad blev han glad mådde jag inte bra ( jag hade ju en hel del bagage med mig) så försökte han se till att jag mådde bättre osv.

    Det där låter inte sunt för fem öre. Jag förstår inte vadå bara flickvän? Innebär det att man inte kan visa sig tillsammans ute? Ska du stå hemma vid spisen barfota och föda barn?

    Var är du i detta och vad du vill?

    Vad tycker du att ett förhållande ska vara ochhur en pojkvän ska vara?

    Fundera på det och sedan springer du åt andra hållet bort från denna killen.

    Vi är gifta nu och han envisas fortfarande med att jag ska med överallt. Men vi trvs ju tillsammans och gör det mesta ihop.


    Min man ar likadan, han vill ha med mig pa allt "for att allt ar sa mycket roligare nar du ar med", jag far nastan knuffa han ur huset for att han ska aka och umgas ensam med sina vanner haha. Det ar ju sa det ska vara..

    TS din kille ar ett pucko
  • Anonym (Kaffedraken)
    kiriaki skrev 2014-09-16 05:53:22 följande:

    Min man ar likadan, han vill ha med mig pa allt "for att allt ar sa mycket roligare nar du ar med", jag far nastan knuffa han ur huset for att han ska aka och umgas ensam med sina vanner haha. Det ar ju sa det ska vara..

    TS din kille ar ett pucko


    Visst kan det vara enarverande ibland?

    Snälla gå nu så jag kan få vara ifred

    Allra helst när han har semester och är hemma jämt.

    Och jo jag tycker också att det är så det ska vara.

    Framför allt när man som Ts bara är 19 år det är iina ögon inte normalt att inte vilja ha den andre på armslängds avstånd även när andra är med. Och att imte vara första prioritet hos pojkvännen utan vännerna är det.

    Jag blir så ledsen när jag läser sådana här trådar. Där tjejer måste fråga om det är normalt att reagera mot dylika pojkvänners behandling.

    Alltså de ska inte behandla en som en ömtålig och skör varelse men de ska inte behandla en som skit heller.

    Och likväl om killen behandlar en som en " prinssesa" så ska man ju behandla honom som en " prins" .

    Precis som min mamma trodde att tjejer/kvinnor i min generation inte skulle nöja sig och inte tillåta sig att bli trampade på, så trodde jsg att det hade blivit bättre för senare generationen med faktiskt jämnstäldheten.

    Alltså att kvinnor får ta plats även i förhållanden. Att inte sitta hemma och vänta medan karl är ute och roar sig. Och att inte bli behandlade som någons egendom.
Svar på tråden Pojkvännen jävligt taskig syn