• Anonym (undra­ndeflu­ndra)
    Äldre 16 Sep 05:36
    9430 visningar
    37 svar
    37
    9430

    Är det okej att pedagoger blir arga och höjer rösten/skriker till ditt barn?

    Jag undrar hur du som förälder ser på att ditt barns pedagog i förskolan blir arg och höjer rösten eller skriker till ditt barn. Är det okej? Är det fel? Är höja rösten ok men skrika fel? Hur ställer du dig till detta?

  • Svar på tråden Är det okej att pedagoger blir arga och höjer rösten/skriker till ditt barn?
  • Anonym (Z)
    Äldre 16 Sep 05:41
    #1

    Ibland är röstnivån på avd utanför denna värld hur skall de göra sig hörda och få slut på skriket om de inte höjer rösten tänker du?

  • Anonym (undra­ndeflu­ndra) Trådstartaren
    Äldre 16 Sep 06:24
    #2
    Anonym (Z) skrev 2014-09-16 05:41:06 följande:

    Ibland är röstnivån på avd utanför denna värld hur skall de göra sig hörda och få slut på skriket om de inte höjer rösten tänker du?


    Varför tillåts hörselskadande röstnivå? Ni vet väl om att barnen kan få skador för livet?
  • Äldre 16 Sep 06:30
    #3

    Självklart! Beter sig mitt barn illa när jag inte är med så får självklart ansvarig vuxen höja rösten. Det gör jag själv ibland :)
    Sen att behöva SKRIKA, då ska det ha gått väldigt långt men om det behövs för att få en reaktion, visst?

  • Anonym (Nono)
    Äldre 16 Sep 06:33
    #4

    Att skrika fungerar sällan särskilt bra som barnuppfostringsmetod, att sänka röste och låta bestämd brukar vara effektivare.

  • Äldre 16 Sep 06:48
    #5
    Anonym (undrandeflundra) skrev 2014-09-16 06:24:41 följande:
    Varför tillåts hörselskadande röstnivå? Ni vet väl om att barnen kan få skador för livet?
    Du får uppfostra din unge att vara tystare, så hjälper det nog.
  • Anonym (undra­ndeflu­ndra) Trådstartaren
    Äldre 16 Sep 06:53
    #6
    Lilje skrev 2014-09-16 06:48:58 följande:
    Du får uppfostra din unge att vara tystare, så hjälper det nog.
    What? När min "unge" gick i förskolan använde man ett öra som lyste rött när det var för hög ljudnivå i gruppen. Min "unge" tillhör inte de skrikiga barnen och har blivit uppfostrad utan att någon har skrikit.
  • Anonym (undra­ndeflu­ndra) Trådstartaren
    Äldre 16 Sep 06:54
    #7
    Erki skrev 2014-09-16 06:30:43 följande:

    Självklart! Beter sig mitt barn illa när jag inte är med så får självklart ansvarig vuxen höja rösten. Det gör jag själv ibland :)
    Sen att behöva SKRIKA, då ska det ha gått väldigt långt men om det behövs för att få en reaktion, visst?


    Är du okej med att din chef höjer rösten och även skriker på dig?
  • Äldre 16 Sep 07:11
    #8

    Om jag och mina kollegor skulle springa runt och fysiskt ge oss på en annan kollega skulle jag ha full förståelse om chefen skrek på mig! Självklart!
    Om vi skulle börja kasta pennor och gem på varandra upprepade gånger skulle jag bli fruktansvärt förvånad om inte chefen höjde rösten?

  • Äldre 16 Sep 07:14
    #9
    Anonym (undrandeflundra) skrev 2014-09-16 06:53:14 följande:
    What? När min "unge" gick i förskolan använde man ett öra som lyste rött när det var för hög ljudnivå i gruppen. Min "unge" tillhör inte de skrikiga barnen och har blivit uppfostrad utan att någon har skrikit.
    Då är det antagligen alla andra föräldrar som uppfostrar sina barn fel om lysningen fortfarande är hög.

    Om det inte bara är så enkelt att alla barn, även dom lugna, blir lite extra stimmiga och högljudda i flock. Inget man kan göra så mycket åt.
  • Äldre 16 Sep 07:14
    #10

    Ljudnivån. Inte lysningen. Fuckssake.

Svar på tråden Är det okej att pedagoger blir arga och höjer rösten/skriker till ditt barn?