• Anonym (?)
    Äldre 16 Sep 10:47
    3713 visningar
    57 svar
    57
    3713

    Hur skulle du rösta om det blev omval?

    Hur skulle du rösta om det skulle bli ett omval? Skulle du lägga din röst på samma som senast eller skulle du ändra dig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur skulle du rösta om det blev omval?
  • Anonym (Jonis Kanoni­s)
    Äldre 16 Sep 10:51
    #1

    Socialdemokraterna igen

  • Anonym (Sossa­rna)
    Äldre 16 Sep 10:56
    #2

    Socialdemokraterna igen utan tvekan. De bästa paritet för Sverige......,

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 16 Sep 11:11
    #3

    Intressant att alla hittills som vill byta (alla två) vill göra det till alliansen, det trodde jag inte även om jag hoppades på det.

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 16 Sep 11:13
    #4

    Jag skulle nog rösta på Socialdemokraterna igen.   Tror jag, det känns så just nu iaf.

  • Molle1­981
    Äldre 16 Sep 11:18
    #5
    Anonym (?) skrev 2014-09-16 11:11:09 följande:

    Intressant att alla hittills som vill byta (alla två) vill göra det till alliansen, det trodde jag inte även om jag hoppades på det.


    Konstigt att inte folk lärde sig något av det här. Alliansen har skött Sverige på ett otroligt bra sätt och att då rösta bort dem mot ett helt otestat och parlamentariskt oklart alternativ, som dessutom har en lite tveksam ledare. Att både Reinfeldt och Borg avgick var nog mest en protest då de såg det meningslösa med att styra Sverige, när befolkningen ändå är så bortskämda. Även om jag personligen tycker det var väldigt trist och misstänker att just detta, var dödsstöten för alliansen som annars hade ställt allt till rätta igen efter fyra år av dålig vänsterpolitik. Nu blir det nog en ny dålig era för Sverige igen på en 3-4 mandat perioder...
  • Anonym (Jonis Kanoni­s)
    Äldre 16 Sep 11:21
    #6
    Molle1981 skrev 2014-09-16 11:18:12 följande:
    Konstigt att inte folk lärde sig något av det här. Alliansen har skött Sverige på ett otroligt bra sätt och att då rösta bort dem mot ett helt otestat och parlamentariskt oklart alternativ, som dessutom har en lite tveksam ledare. Att både Reinfeldt och Borg avgick var nog mest en protest då de såg det meningslösa med att styra Sverige, när befolkningen ändå är så bortskämda. Även om jag personligen tycker det var väldigt trist och misstänker att just detta, var dödsstöten för alliansen som annars hade ställt allt till rätta igen efter fyra år av dålig vänsterpolitik. Nu blir det nog en ny dålig era för Sverige igen på en 3-4 mandat perioder...
    Det blir nog ingen större skillnad för vanliga människor.
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 16 Sep 11:23
    #7
    Anonym (Jonis Kanonis) skrev 2014-09-16 11:21:50 följande:
    Det blir nog ingen större skillnad för vanliga människor.
    Varför skulle det inte bli det? 
  • Anonym (Jonis Kanoni­s)
    Äldre 16 Sep 12:04
    #8
    Anonym (?) skrev 2014-09-16 11:23:29 följande:
    Varför skulle det inte bli det? 
    Jag ser inte vad det ska bli för skillnad. Inga höjda inkomstskatter för människor som tjänar under 60 000 kr, andra avgifter justeras hit och dit med några hundralappar = ingen skillnad.
  • Molle1­981
    Äldre 16 Sep 12:09
    #9
    Anonym (Jonis Kanonis) skrev 2014-09-16 12:04:11 följande:

    Jag ser inte vad det ska bli för skillnad. Inga höjda inkomstskatter för människor som tjänar under 60 000 kr, andra avgifter justeras hit och dit med några hundralappar = ingen skillnad.


    Det handlar mest om hur de sköter Sveriges finanser och hur tillväxten och sysselsättningen blir, dessa områden skötte alliansen väldigt bra trots den stora finanskrisen.
  • Anonym (Jonis Kanoni­s)
    Äldre 16 Sep 12:18
    #10
    Molle1981 skrev 2014-09-16 12:09:08 följande:
    Det handlar mest om hur de sköter Sveriges finanser och hur tillväxten och sysselsättningen blir, dessa områden skötte alliansen väldigt bra trots den stora finanskrisen.
    Ja men hur som helst så är det ju inte så att det kommer att bli några enorma förändringar i ekonomin för de flesta. Det är ju inte så att alla som har ett jobb kommer att hamna på gatan för att dom inte har råd att betala hyran eller att det blir helt omöjligt för en arbetslös att få ett jobb. Vilken regering som sitter har egentligen inte så stor betydelse.
Svar på tråden Hur skulle du rösta om det blev omval?