• Anonym (Aj)
    Äldre 16 Sep 12:14
    1024 visningar
    10 svar
    10
    1024

    Magsmärtor. ingen hjälp!?

    Har haft rejäla ilande magsmärtor i nedre delen av magen i snart en vecka. Feber som kommer och går. Extrem trötthet och både ilande värk i magen och väldigt öm om man trycker försiktigt på magen. Var till läkaren idag. Prover visar ingenting och han ringde även gynakuten men dom ville inte ha dit mig pga provsvaren och jag skickades därför hem med lite naproxen.
    Vad gör jag nu då?! Jag mår ju inte bra! Nåt är galet. Jag har väldiga menssmärtor när jag har mens. Men detta är något annat! Om jag jämför med det.. mer knivskarp smärta som kommer stötvis samt ständig molvärk. Smärtan sitter nere i höger runt livmoderstrakten och uppe bakom vänstra revbenen. Känner mig lite ensam! Sen har jag ju tre barn att ta hand om. Vilket jag knappt orkar! Ingen som känner igen sig i mina symtom?

  • Svar på tråden Magsmärtor. ingen hjälp!?
  • Äldre 16 Sep 14:25
    #1

    Kan du vara gravid och fått ett utomkvedes? Tycker absolut du ska stå på dig,åk in akut om V.c inte lyssnar.

  • Anonym (Aj) Trådstartaren
    Äldre 16 Sep 14:40
    #2
    Jag är bara jag skrev 2014-09-16 14:25:45 följande:

    Kan du vara gravid och fått ett utomkvedes? Tycker absolut du ska stå på dig,åk in akut om V.c inte lyssnar.


    Nope. De kollade graviditet också. Har ingen feber nu men totalt utmattad. Har även hjärtklappning. Läkaren var rätt gammal och hörde väldigt dåligt så hälften jag sa fick jag ett va? tillbaka. Avvaktar väl några dagar till annars får jag väl som du säger åka in akut. Längtar bara efter kvällen och sängen känner jag!
  • Anonym (e)
    Äldre 16 Sep 18:18
    #3

    Blindtarmen? Jag opererade bort min för tre veckor sen.
    Hade ont i magen i flera månader, eller det höll inte i sig i flera månader
    men fick regelbundet ilningar och smärtor som släppte efter kanske 12 timmar.
    så en kväll fick jag så sjukt ont i magen, jag svimmade på akuten av smärtan.
    proverna visade ingenting men dom gjorde en röntgen som visade att
    det var blindtarmen

  • Anonym (Aj) Trådstartaren
    Äldre 16 Sep 18:48
    #4
    Anonym (e) skrev 2014-09-16 18:18:37 följande:

    Blindtarmen? Jag opererade bort min för tre veckor sen.

    Hade ont i magen i flera månader, eller det höll inte i sig i flera månader

    men fick regelbundet ilningar och smärtor som släppte efter kanske 12 timmar.

    så en kväll fick jag så sjukt ont i magen, jag svimmade på akuten av smärtan.

    proverna visade ingenting men dom gjorde en röntgen som visade att

    det var blindtarmen


    Så det visade ingenting på proverna?? Hade du feber också som kom och gick? Försökte få i mig middag nu men det tar stopp och så gör det som mest ont när maten sen kommer neråt i magen. Och det spelar ingen roll vad jag ätit :/ Du fick operera bort eller?
  • Anonym (Aj) Trådstartaren
    Äldre 16 Sep 18:50
    #5

    Så nu att du hade opererat bort!

  • Anonym (e)
    Äldre 17 Sep 13:09
    #6
    Anonym (Aj) skrev 2014-09-16 18:48:46 följande:
    Så det visade ingenting på proverna?? Hade du feber också som kom och gick? Försökte få i mig middag nu men det tar stopp och så gör det som mest ont när maten sen kommer neråt i magen. Och det spelar ingen roll vad jag ätit :/ Du fick operera bort eller?
    ja jag opererades på natten, blev sövd runt 03 och vid 06 vaknade
    jag på uppvaket.
    sen åkte jag hem vid 12 samma dag..  opererades med titthål
    och har tre små ärr på magen, ett i naveln, ett på sidan och ett under magen.
    syns knappt.
    hade knappt ont efteråt, mest i ryggen eftersom jag gick böjd. 

    men nej, det visade ingenting på proverna
    lycka till - man ska ta buksmärtor på allvar, så kräv att få
    en ordentlig undersökning. hade inte röntgen visat något hade jag
    fått komma till gyn, läkaren sa att man inte skickar hem en kvinna som
    har ont i magen utan att få göra en gynundersökning om man inte hittar
    något annat
  • Anonym (Aj) Trådstartaren
    Äldre 17 Sep 21:39
    #7
    Anonym (e) skrev 2014-09-17 13:09:47 följande:

    ja jag opererades på natten, blev sövd runt 03 och vid 06 vaknade

    jag på uppvaket.

    sen åkte jag hem vid 12 samma dag..  opererades med titthål

    och har tre små ärr på magen, ett i naveln, ett på sidan och ett under magen.

    syns knappt.

    hade knappt ont efteråt, mest i ryggen eftersom jag gick böjd. 

    men nej, det visade ingenting på proverna

    lycka till - man ska ta buksmärtor på allvar, så kräv att få

    en ordentlig undersökning. hade inte röntgen visat något hade jag

    fått komma till gyn, läkaren sa att man inte skickar hem en kvinna som

    har ont i magen utan att få göra en gynundersökning om man inte hittar

    något annat


    Okej vad bra det är med titthålskirurgi!

    Har fortfarande feber som kommer och går. Hade väl 39.9 som mest. Nu ligger jag bara på 37.6.

    Ja jag trodde också man skulle ta magsmärtor på allvar!? Nu funderar jag på om det kan vara en njursten som skaver. För gör ont i njurtrakten. Har för ett par år sedan haft en väldigt kraftig infektion i vänstra njuren så jag känner igen smärtan. Men den är inte lika extrem som då. Men det skär ju som en kniv emellanåt och strålar ner till nederdelen av magen och ut i båda låren. Ska ringa hc imorgon och kräva en annan läkare.. Blir ju bara så att man drar sig för att söka hjälp när han inte får nån. När jag hade infektionen i njuren så ringde jag en fredag och mådde riktigt dåligt. Hade då varit dålig i flera dar och kände ju att jag hade en uvi och rejält ont i ryggen. De ville jag skulle avvakta under helgen och återkomma på måndagen med urinprov. Åkte in akut natten till söndag med en njure som var dubbelt så stor och en snabbsänka på över 200!

    Får se hur natten är och sen ringa hc eller 1177..

    Jag är bra på att dra mig!
  • Äldre 18 Sep 16:21
    #8

    Sluta grubbla och ring igen! 

  • Anonym (Aj) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 01:51
    #9

    Jag vill bara tala om att jag fick akutoperera blindtarmen i lördags! Så det var den som spökade.. Febern försvann med blindtarmen också!

    Tänk om läkarn gått på sin första känsla vid första besöket och vidare kollat upp det..

    Nåja nu vet både ni och jag det :)

    Varit en otroligt tuff vecka.. jag och min sambo har sammanlagt klarat av 7 besök på akuten och varit inlagd sammanlagt 6 nätter på 7 dygn! (Han bröt båda benen i armen vid handleden bara några timmar efter jag just opererats..inte kommit hem än) Och jag fick en blödning lördagnatt från operationssåret som aldrig gav sig. Skickades hem trots kraftig blödning och fick åka in akut igen på söndagskväll då det fortfarande inte slutat blöda.

    Artärblödning sa läkarn som då sydde några extrastygn på djupet. Så nu har jag blodbrist också!

    Och så har vi tre barn att ta hand om på det!

    Nu kan det bara bli bättre ;)

  • Anonym (Aj) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 08:52
    #10

    Jag vill bara tala om att jag fick akutoperera blindtarmen i lördags! Så det var den som spökade.. Febern försvann med blindtarmen också!

    Tänk om läkarn gått på sin första känsla vid första besöket och vidare kollat upp det..

    Nåja nu vet både ni och jag det :)

    Varit en otroligt tuff vecka.. jag och min sambo har sammanlagt klarat av 7 besök på akuten och varit inlagd sammanlagt 6 nätter på 7 dygn! (Han bröt båda benen i armen vid handleden bara några timmar efter jag just opererats..inte kommit hem än) Och jag fick en blödning lördagnatt från operationssåret som aldrig gav sig. Skickades hem trots kraftig blödning och fick åka in akut igen på söndagskväll då det fortfarande inte slutat blöda.

    Artärblödning sa läkarn som då sydde några extrastygn på djupet. Så nu har jag blodbrist också!

    Och så har vi tre barn att ta hand om på det!

    Nu kan det bara bli bättre ;)

Svar på tråden Magsmärtor. ingen hjälp!?