• Anonym (Linne­an)
    Äldre 16 Sep 13:33
    562 visningar
    6 svar
    6
    562

    Vill byta karriär-till nått kreativt. Bra lr dåligt?

    Jag har alltid tyckt om att stå i rampljudet, tyckt om att dansa, sjunga och alltid älskat "vackra" saker. Vackra foton, filmer, skönhet och mode ligger mig varmt om hjärtat.
    Jobbar idag som ekonom, så rääääätt så långt ifrån detta så att säga ;)

    Har en bekant som jobbar som modefotograf. Fotar massa coola bilder för en tidning och varj dag är det massa lyxiga bilder på fb och instagram. Blir skitstressad över det... Vill ju också?!

    Men frågan är... Hur "bra" är det inom dessa yrken/brancher? Alltså, är det tryggt? Har fått känslan av att det är rätt stressigt/osäkert.

    Finns det nån av er där ute som är inom dessa områden?

    Har ni nått tips på nått man kan göra för att tillgodose detta "konstnärliga" behov jag har?
    Får bara massa ideér som jag aldrig fullföljer... 

  • Svar på tråden Vill byta karriär-till nått kreativt. Bra lr dåligt?
  • Stårsc­han
    Äldre 16 Sep 13:44
    #1

    Fotografer går det ju tretton på dussinet av idag, så det blir nog svårt att hoppa på det som jobb. Kan du kanske tänka dig att börja fota eller något annat som hobby och extraknäcka med det i början?

    Om du ändå är intresserad av skönhet och mode kanske du kunde testa att gå någon kurs i makeup, nagelskulptering eller liknande. Eller slå om helt och utbilda dig till frisör?

  • eslah
    Äldre 16 Sep 13:51
    #2

    För det första så gäller det ju att du har talang för något så att du kan försörja dig på det? Hade jag sjungit som Whitney så hade jag spolat kontorsjobbet såklart, nu kanske folk betalar en för att hålla tyst istället.

    Men drömmar är bra, och ser upp till folk som vågar satsa...men det gäller att man har självinsikt så det inte blir skämskudde på.

  • Anonym (*)
    Äldre 16 Sep 15:20
    #3

    Du kan alltid starta något vid sidan om.