• Anonym (TS)

    Hur kommer Stefan Löven att klara arbetet som Statsminister?

    Hur kommer Stefan Löven att klara av arbete som Statsminister?

  • Svar på tråden Hur kommer Stefan Löven att klara arbetet som Statsminister?
  • SpanskaFlugan

    Inte lika bra som Reinfeldt tror jag. Och jag hoppas han är en bra förhandlare, det lär behövas med den lilla minoritetsregering han verkar sätta ihop. Min teori är att om de klarar vintern utan nyval så kommer det bli fyra extremt trögjobbade år. Få stora förändringar kommer att gå igenom utöver de som partierna redan varit överens om (som en höjning av a-kassan).

  • SpanskaFlugan
    Anonym (TS) skrev 2014-09-16 15:33:03 följande:

    Hur kommer Stefan Löven att klara av arbete som Statsminister?


    Och jag måste fråga, utan att döma, varför är du anonym i den här frågan? Det är ju knappast en känslig fråga...
  • Anonym (TS)
    SpanskaFlugan skrev 2014-09-16 15:39:45 följande:
    Och jag måste fråga, utan att döma, varför är du anonym i den här frågan? Det är ju knappast en känslig fråga...
    För att jag vill kunna diskutera frågan så ärligt som möjligt samt man ska kunna välja själv om man vill diskutera anonymt i denna tråd.


  • helenen

    Både för hans egen skull och för landets skull så hoppas jag att han kommer att växa in i rollen på ett bra sätt. Tyvärr måste jag säga att det jag sett av honom såhär långt imponerar måttligt.


    Mot dumhet kämpar själva gudarna förgäves
  • isabellab
    SpanskaFlugan skrev 2014-09-16 15:38:37 följande:

    Inte lika bra som Reinfeldt tror jag. Och jag hoppas han är en bra förhandlare, det lär behövas med den lilla minoritetsregering han verkar sätta ihop. Min teori är att om de klarar vintern utan nyval så kommer det bli fyra extremt trögjobbade år. Få stora förändringar kommer att gå igenom utöver de som partierna redan varit överens om (som en höjning av a-kassan).


    Håller med.

    Personligen tycker jag också att han verkar ha svårt med temperamentet och att diskutera utanför de ramar han pluggat in. Svårt att se honom i stora internationella sammanhang.

    Mår dåligt när man läser utländska tidningar som inte för sitt liv kan förstå hur Sverige röstat. Känns som om landet hamnade i någon slags trotsålder.
Svar på tråden Hur kommer Stefan Löven att klara arbetet som Statsminister?