• Anonym (FinaLina)

    Fantiserar du om dina klienter/patienter?

    Hej,

    Jag arbetar som personlig tränare och idag hade jag en gudomligt snygg kille som ska gå hos mig 10 ggr. Jag har inte kunnat sluta tänka på denna man. Men herre Gud är det normalt att vara attraherad där man behöver vara proffesionell?
    Vad har ni för upplevelse av sånt här? Får man fantisera om sin "underordnade"?? :)

  • Svar på tråden Fantiserar du om dina klienter/patienter?
  • Perplex

    Varför tror du folk knullar på sina jobb? Det händer alla oavsett vad man jobbar med (att man kärar ner sig). Frågan är ju om du som PT kan ta ett sådant rykte i din karriär om det kommer ut.

    Fantisera får du göra om precis vad du vill. Klienter, svarta, vita, järnvägsbroar, barn, gamlingar, hundar, hästar, motorvägar, rosa tekoppar, whatever.

  • Anonym (lyckan)

    Personligen så ligger det inte i mitt intresse att fantisera om min patienter (jobbar som undersköterska i rehabiliteringsvården medel ålder 55+) Men jag är tacksam för att min sambo hade detta intresse då han var min chef när vi träffades. 
    Jag hade nog gjort samma med honom om det var en omvänd situation. Men jag ser inget fel i det så länge det inte påverkar arbetet eller din yrkesroll. Personen skall ju inte ha någon särbehandling för att du har en attraktion för denna.

    Men som Perplex skrev så är det ju ett vanligt sätt att träffa en partner via sitt yrke oberoende vilket yrke man har.

  • hännrick

    Folk träffas genom jobbet hela tiden. Fler än en kassörska på ICA har garanterat mött sin blivande partner på andra sidan kassan och känt fjunen på ryggen resa sig när pengarna har överlämnats och hans händer rört vid hennes. Mer än en hantverkare har kommit för att fixa något i lägenheten och blivit insläppt av en trött och rufsig kvinna som senare blev hans partner. Andra har säkerligen också mötts under liknande omständigheter då det inte varit tal om annat än att knulla lite några gånger eller så.

    Jag ser inte något skäl till att en PT och hennes klient skulle behöva vara annorlunda. Om det bara är sex det är frågan om så kan det ju vara bra att ta det lite försiktigt, om snacket börjar gå så kan visserligen bli fart på affärerna men det är ju trist om klienterna kommit enbart för att de hoppas på VIP-behandling.

    Skämt åsido, är du intresserad och inte gett några löften om trohet så tycker jag att du ska testa, vad har du att förlora?

Svar på tråden Fantiserar du om dina klienter/patienter?