• Zerafina

    Någon som sökt till någon av följande skolor? (sjuksköterskeprogrammet vt 2015)

    Efter en del beslutsvånda så har jag nu ansökt till Sophiahemmet högskola, Ersta sköndal, Karolinska, Röda korsets högskola och Uppsala universitet. Skulle vara kul att komma i kontakt med andra i samma sits

  • Svar på tråden Någon som sökt till någon av följande skolor? (sjuksköterskeprogrammet vt 2015)
  • Nallemaja28

    Jag har sökt till Sophiahemmet, Röda Korset, Uppsala, KI och Västerås! I den ordningen. Är så nervös! Är du?

  • Zerafina

    Har nog inte hunnit bli så nervös än. Tampas just nu med att läsa in naturkunskapen vilket går lite hackigt då jag jobbar extremt mycket och hinner inte riktigt lägga den tid som jag borde på det. Hoppas jag får godkänt i kursen.. just nu känns utbildningen lite långt borta tyvärr.


    Nallemaja28 skrev 2014-10-21 16:19:05 följande:

    Jag har sökt till Sophiahemmet, Röda Korset, Uppsala, KI och Västerås! I den ordningen. Är så nervös! Är du?


  • Zerafina

    Betygssnittet är för lågt för att jag ska kunna söka på det. Söker via hp-poängen.


    Nallemaja28 skrev 2014-10-22 13:17:52 följande:

    Ok! Jag gjorde NKb i våras...

    Vad söker du med för betygssnitt?


  • Anonym (Student)

    Jag har också sökt högskola b.la. till sjuksköterska. Jag undrar vad er betygssnitt är? Mitt är nog tyvärr för lågt.

  • Anonym (Kanelbulle)
    Anonym (Student) skrev 2014-11-05 19:32:59 följande:

    Jag har också sökt högskola b.la. till sjuksköterska. Jag undrar vad er betygssnitt är? Mitt är nog tyvärr för lågt.


    Hej!Det beror på vilken skola du sökt till.Du kan kolla tidigare antagningsstatistik på www.uhr.se.Jag har sökt sjuksköterskeprogrammet i Falun första hand.
  • Zerafina
    Nallemaja28 skrev 2014-10-21 16:19:05 följande:

    Jag har sökt till Sophiahemmet, Röda Korset, Uppsala, KI och Västerås! I den ordningen. Är så nervös! Är du?


    Undrar hur det gick för dig?  Jag kom in på Sophiahemmet, är så glad så jag spricker..!
  • Nallemaja28
    Zerafina skrev 2014-12-17 00:59:01 följande:

    Undrar hur det gick för dig?  Jag kom in på Sophiahemmet, är så glad så jag spricker..!


    Jag kom också in på Sophia!!! Då blir vi klasskompisar ju!!
  • Zerafina
    Nallemaja28 skrev 2014-12-17 20:15:34 följande:
    Jag kom också in på Sophia!!! Då blir vi klasskompisar ju!!
    Å, se där - vad kul! Då ses vi i januari då
  • Anonym (Blivande syrra)

    Det är ju en djungel av arbetsmöjligheter för blivande eller färdiga sjuksköterskor men jag undrar så här i inledningsskedet vad man ska gå efter/prioritera då det kommer till att söka arbete? Har ingen större erfarenhet av vårdyrket eller akademiska studier så undrar bara var jag ska börja och vilka krav jag kan ställa. Är öppen för de flesta jobb, men helst inga nattpass (fast det kanske man får räkna med i början?). Hoppas någon kan svara. 

  • JA77
    Anonym (Blivande syrra) skrev 2014-12-28 00:48:13 följande:

    Det är ju en djungel av arbetsmöjligheter för blivande eller färdiga sjuksköterskor men jag undrar så här i inledningsskedet vad man ska gå efter/prioritera då det kommer till att söka arbete? Har ingen större erfarenhet av vårdyrket eller akademiska studier så undrar bara var jag ska börja och vilka krav jag kan ställa. Är öppen för de flesta jobb, men helst inga nattpass (fast det kanske man får räkna med i början?). Hoppas någon kan svara. 


    Du är alltså snart ssk.student?  Jag tycker inte du behöver tänka på det nu, på din praktik (VFU) kommer du hitta intresseområden som passar dig! Vettiga arbetschefer ger inte nyexade en nattjänst. Därefter söker du bara de jobb där natt inte förekommer. Jobb finns!
  • JA77
    Anonym (Blivande syrra) skrev 2014-12-28 00:48:13 följande:

    Det är ju en djungel av arbetsmöjligheter för blivande eller färdiga sjuksköterskor men jag undrar så här i inledningsskedet vad man ska gå efter/prioritera då det kommer till att söka arbete? Har ingen större erfarenhet av vårdyrket eller akademiska studier så undrar bara var jag ska börja och vilka krav jag kan ställa. Är öppen för de flesta jobb, men helst inga nattpass (fast det kanske man får räkna med i början?). Hoppas någon kan svara. 


    Du är alltså snart ssk.student?  Jag tycker inte du behöver tänka på det nu, på din praktik (VFU) kommer du hitta intresseområden som passar dig! Vettiga arbetschefer ger inte nyexade en nattjänst. Därefter söker du bara de jobb där natt inte förekommer. Jobb finns!
  • Anonym (Blivande syrra)
    JA77 skrev 2014-12-28 20:45:21 följande:
    Du är alltså snart ssk.student?  Jag tycker inte du behöver tänka på det nu, på din praktik (VFU) kommer du hitta intresseområden som passar dig! Vettiga arbetschefer ger inte nyexade en nattjänst. Därefter söker du bara de jobb där natt inte förekommer. Jobb finns!
    Ja, exakt. Ska börja plugga nu till våren.. tänkte mest var jag ska fokusera mitt sökande så här i starten för jag behöver ju ett extrajobb. 
  • JA77
    Anonym (Blivande syrra) skrev 2014-12-29 16:15:40 följande:
    Ja, exakt. Ska börja plugga nu till våren.. tänkte mest var jag ska fokusera mitt sökande så här i starten för jag behöver ju ett extrajobb. 
    Extrajobb som vad? Som usk får du jobba efter ca 3 terminer. 
  • JA77
    Anonym (Blivande syrra) skrev 2014-12-29 16:15:40 följande:
    Ja, exakt. Ska börja plugga nu till våren.. tänkte mest var jag ska fokusera mitt sökande så här i starten för jag behöver ju ett extrajobb. 
    Extrajobb som vad? Som usk får du jobba efter ca 3 terminer. 
  • Anonym (Blivande syrra)
    JA77 skrev 2014-12-29 16:55:57 följande:
    Extrajobb som vad? Som usk får du jobba efter ca 3 terminer. 
    Usk, vårdbiträde, personlig assistent eller vad som. Skulle ju helst jobba på ett sjukhus alternativt äldreboende. 
  • JA77
    Anonym (Blivande syrra) skrev 2014-12-29 17:14:31 följande:
    Usk, vårdbiträde, personlig assistent eller vad som. Skulle ju helst jobba på ett sjukhus alternativt äldreboende. 
    Usk brukar man tidigast få anställning som efter tre terminer. Sjukhus har ingen vårdpersonal utan utbildning. Sök i första hand på äldreboenden!
  • Anonym (Blivande syrra)
    JA77 skrev 2014-12-30 22:57:01 följande:
    Usk brukar man tidigast få anställning som efter tre terminer. Sjukhus har ingen vårdpersonal utan utbildning. Sök i första hand på äldreboenden!
    Okej, tack så mycket för dina svar! Det hjälpte!
Svar på tråden Någon som sökt till någon av följande skolor? (sjuksköterskeprogrammet vt 2015)