• Äldre 16 Sep 18:14
    1232 visningar
    23 svar
    23
    1232

    Hjälp med flicknamn

    Hej jag väntar tvillingar och det blir en pojke och flicka :) Pojkens namn blir nog Liam men flicknamn har vi haft svårt för. Nu har vi två alternativ som vi fastnade för Melina eller Melissa :) Vad tycker ni?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-16 18:16
    Hoppsan det blev en extra balk där i quiz mitten. Strunta i den :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp med flicknamn
  • Honung­sblomm­an
    Äldre 16 Sep 18:18
    #1

    Innan jag läste trådstarten, och bara såg svarsalternativen, så tänkte jag Melissa. Men när jag såg att brorsan ska heta Liam, så ändrade jag mig och röstade på Melina.
    Jag tycker att Melina och Liam passar bättre ihop.

  • Äldre 16 Sep 18:45
    #2
    Honungsblomman skrev 2014-09-16 18:18:33 följande:

    Innan jag läste trådstarten, och bara såg svarsalternativen, så tänkte jag Melissa. Men när jag såg att brorsan ska heta Liam, så ändrade jag mig och röstade på Melina.

    Jag tycker att Melina och Liam passar bättre ihop.


    Tack vad roligt att du kommenterade varför också. Melina och Liam låter faktiskt gulligt ihop.

    Ni andra som röstar får också gärna kommentera om ni vill :)
  • Honung­sblomm­an
    Äldre 16 Sep 18:53
    #3
    Miaakt skrev 2014-09-16 18:45:40 följande:
    Tack vad roligt att du kommenterade varför också. Melina och Liam låter faktiskt gulligt ihop.

    Ni andra som röstar får också gärna kommentera om ni vill :)
    Jag vill tillägga att jag tycker att Melina och Melissa är lika bra namn.
    Varför jag tänkte rösta på Melissa först, var för att jag var "tvungen" att välja ett av namnen. Men sedan när jag såg att brorsan ska heta Liam, så ändrade jag mig som sagt. Liam och Melina låter bra ihop.
  • Äldre 16 Sep 19:05
    #4

    Röstar för Melina. Har svårt för Melissa generellt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Honung­sblomm­an
    Äldre 16 Sep 19:10
    #5
    fluu skrev 2014-09-16 19:05:26 följande:

    Röstar för Melina. Har svårt för Melissa generellt.


    Fast du har väl svårt för Liam också? Och Kevin? Och Robin (på pojkar)?
  • Äldre 16 Sep 19:10
    #6
    Honungsblomman skrev 2014-09-16 19:10:06 följande:
    Fast du har väl svårt för Liam också? Och Kevin? Och Robin (på pojkar)?
    Ja, fast av andra anledningar. Melissa beror mer på att jag har dåliga associationer gällande persontyp till namnet. Och att det är ett orangegult namn...
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Honung­sblomm­an
    Äldre 16 Sep 19:20
    #7
    fluu skrev 2014-09-16 19:10:58 följande:
    Ja, fast av andra anledningar. Melissa beror mer på att jag har dåliga associationer gällande persontyp till namnet. Och att det är ett orangegult namn...
    Du ogillar samtliga namn jag nämnde, pga den sk "white trash"-stämpeln. Där ingår även namnet Melissa, såväl som Cassandra.
    Letar jag så finner jag flertalet namntrådar med din aktivitet i, samt dina åsikter kring namn likt dessa.
  • Äldre 16 Sep 19:23
    #8
    Honungsblomman skrev 2014-09-16 19:20:05 följande:
    Du ogillar samtliga namn jag nämnde, pga den sk "white trash"-stämpeln. Där ingår även namnet Melissa, såväl som Cassandra.
    Letar jag så finner jag flertalet namntrådar med din aktivitet i, samt dina åsikter kring namn likt dessa.
    Vad bra att du kan tala om för mig hur jag tycker... Nej, det är inte pga stämpeln. Jag kan tycka illa om dem ändå liksom...
    Cassandra ogillar jag starkt för att det låter elakt, är spygrönt och varenda Cassandra jag känt har varit genomelak.
    Robin är fult för att jag automatiskt tänker "Robban". Dock rätt fint på brittiska eftersom jag där tänker på rödhake.
    Liam är otroligt fult pga hur det låter. Och för att det är av samma färg som Melissa.
    Kevin är fult för att det låter elakt, för att jag kopplat till mobbare och för att det bara i allmänhet är fult enligt mig.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Honung­sblomm­an
    Äldre 16 Sep 19:28
    #9
    fluu skrev 2014-09-16 19:23:34 följande:
    Vad bra att du kan tala om för mig hur jag tycker... Nej, det är inte pga stämpeln. Jag kan tycka illa om dem ändå liksom...
    Cassandra ogillar jag starkt för att det låter elakt, är spygrönt och varenda Cassandra jag känt har varit genomelak.
    Robin är fult för att jag automatiskt tänker "Robban". Dock rätt fint på brittiska eftersom jag där tänker på rödhake.
    Liam är otroligt fult pga hur det låter. Och för att det är av samma färg som Melissa.
    Kevin är fult för att det låter elakt, för att jag kopplat till mobbare och för att det bara i allmänhet är fult enligt mig.
    Ja, om det inte är så att du ljugit om dina åsikter i andra trådar, så vet jag hur du tycker.
    Jag har läst väldigt många namntrådar och du är aktiv i i princip samtliga.

    Du gillar namn som Liv (som ditt barn heter - det har jag också snappat upp), samt Ingrid, Svante, Folke, osv.
  • Äldre 16 Sep 19:30
    #10
    Honungsblomman skrev 2014-09-16 19:28:40 följande:
    Ja, om det inte är så att du ljugit om dina åsikter i andra trådar, så vet jag hur du tycker.
    Jag har läst väldigt många namntrådar och du är aktiv i i princip samtliga.

    Du gillar namn som Liv (som ditt barn heter - det har jag också snappat upp), samt Ingrid, Svante, Folke, osv.
    Ja, jag är ju känd för att skrika WT åt allt....typ. Jag kan inte ogilla ett namn bara pga vilken stämpel det har.. Men det är ju tur att jag har dig som håller reda på vad jag tycker och inte tycker....
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Hjälp med flicknamn