• iuos

    Ensam pappa

    Jag är skild sen 2 år och har ensam vårdnad om en familjehems placerad flicka med diagnos, min fråga är : hur ska jag kunna träffa en ny i mitt liv,jag kommer inte ut. Jag trivs bra med mitt liv förutom ensamheten, hur ska jag göra för att träffa någon?

  • Svar på tråden Ensam pappa
  • IafiaE
    iuos skrev 2014-09-16 19:21:18 följande:

    Jag är skild sen 2 år och har ensam vårdnad om en familjehems placerad flicka med diagnos, min fråga är : hur ska jag kunna träffa en ny i mitt liv,jag kommer inte ut. Jag trivs bra med mitt liv förutom ensamheten, hur ska jag göra för att träffa någon?


    Har du kollat med kommunen med stödfamilj?

    I vissa kommuner kan man även välja en familjemedlem eller en vän som kan vara stödfamilj.
  • iuos

    Stödfamilj finns på pappret men sämre i verkligheten och mina föräldrar bor 20 mil ifrån

  • iuos

    Flickan som bor hos mig är ganska krävande .Jag bor i norra skåne. Kvällarna kan bli ganska långa ibland när hon har gått o lagt sig, haha

  • IafiaE

    Sök stödfamilj själv via tidning, lappar vid affären mm

    Så du kommer ut å träffar din nya kärlek.

  • iuos

    Ursäkta om jag lät vrång igår men det är jobbigt just nu med mycket soc möten
    (2 igår +1 idag). Jag tyckte det sista du skrev lät som en bra ide'.Kommer du på nåt mer hör gärna av dig
    Tack så mycket 

  • IafiaE
    iuos skrev 2014-09-17 18:04:10 följande:

    Ursäkta om jag lät vrång igår men det är jobbigt just nu med mycket soc möten
    (2 igår +1 idag). Jag tyckte det sista du skrev lät som en bra ide'.Kommer du på nåt mer hör gärna av dig
    Tack så mycket 


    Jag upplevde dig inte alls vrång. Förstår att du har lite att stå i.
  • iuos

    Det är väldigt mycket nu när skolan har börjat (bup skolan och soc)så man är lite trött på möten ,4st denna veckan ,tur att man har en förstående arbetsgivare

  • IafiaE
    iuos skrev 2014-09-18 19:21:13 följande:

    Det är väldigt mycket nu när skolan har börjat (bup skolan och soc)så man är lite trött på möten ,4st denna veckan ,tur att man har en förstående arbetsgivare


    Då känns det som du verkligen behöver lite avlastning.

    Hoppas det löser sig för dig.
  • Anonym (singel pappa)

    TS, vet hur du har det! Har själv gått igenom. Vilken tur att du liksom jag har/hade en förstående arbetsgivare!
    Dessvärre har det inte avtagit för min del mer än att det är socmöte varannan månad nu typ, då jag får sluta jobb strax efter lunch oftast..
    Nu har dom (soc) insett att det inte är fel på mig, utan att dom ska mest inrikta sig på barnets mamma och på barnet för att få rättsida på situationen.
    Halleluja, är ju bara 4 år sen första mötet....

    Men råder dig till att söka hjälp privat isåfall om du behöver avlastning för att kunna dejta, annonser på fb, lappar på ica alt. gå till dina närmsta vänner eller släkt eller så..
    Annars är det att ta varje tillfälle i akt om du ser en fin kille/tjej att småprata o om hen är intresserad så vidareutvecklar ni och växlar tel nummer..

  • iuos

    Tackar för tipsen för det är lite svårt för man ser svårigheterna mer än möjligheterna

  • Anonym (karin)

    Förstår dig har inget förtroende för soc. speciellt inte i Linköping mycket bekymmer både genom mitt jobb där vi träffar många föräldrar och Barn som behöver rätt stöd samt genom anhörig på nära håll trots klara bevis från både BVC och dagis skiter de i det.

Svar på tråden Ensam pappa