• loikejuioda

    kan jag berätta?

    Min man misshandlar mig ibland och vi har barn. Barnet ser eller hör inte o vet inget. Han är bra mot barnet. Kan jag berätta för min teraput eller kommer hon anmäla då?
    Jag vill så gärna få säga hur det är att leva med en i övrigt perfekt man, men som ger mig sån ångest för det som sker ibland.
    Vågar jag berätta?

  • Svar på tråden kan jag berätta?
  • Anonym (Ja)

    Men du borde berätta iaf så du kan komma ifrån honom. Man misshandlar inte den man älskar

  • Anonym (J)

    Ja, berätta och be om hjälp och stöd att komma bort från din man. Kontakta även kvinnojouren.  Din man är inte perfekt nånstans, man kan inte vara det och samtidigt slå den man säger sig älska. 

  • smulpaj01

    Hon kommer anmäla det till soc då hon är skyldig att göra det.

    Du kan berätta för en kvinnojour och få hjälp att lämna mannen!

  • smulpaj01

    Hon kommer anmäla det till soc då hon är skyldig att göra det.

    Du kan berätta för en kvinnojour och få hjälp att lämna mannen!

  • Anonym (Be om hjälp nu!)

    Du måste berätta för din terapeut för din och barnets skull! Din man är inte perfekt någonstans, man misshandlar inte sin älskade. 

  • Anonym (...)

    Om du inte vill anmäla är det bättre att du tar kontakt med en kvinnojour och pratar med dom. Dom möter många i din situation. Din terapeut kommer som sagt att anmäla till soc och om det inte är något du vill så borde du inte berätta. Hoppas du får hjälp, ingen bra situation för varken dig eller ditt barn. Barn ser och hör ofta mer än vad man tror.

  • krillesthlm
    loikejuioda skrev 2014-09-17 08:58:17 följande:

    Min man misshandlar mig ibland och vi har barn. Barnet ser eller hör inte o vet inget. Han är bra mot barnet. Kan jag berätta för min teraput eller kommer hon anmäla då?
    Jag vill så gärna få säga hur det är att leva med en i övrigt perfekt man, men som ger mig sån ångest för det som sker ibland.
    Vågar jag berätta?


    bara så du vet så går det under allmänt åtal...och svar ja...klart som fan du ska anmäla vad väntar du på,sätt fart
Svar på tråden kan jag berätta?