• Anonym (Orolig!)

    Medicinsk abort.

    Jag håller på att göra en medicinska abort just nu.
    Tog fyra tabletter upp i slidan strax efter klockan 8, jag tog även 2 alvedon och två voltaren som läkaren sa att jag skulle göra.
    Jag känner inget och har inte börjat blöda heller , och nu känner jag mig lite orolig!
    När man läser runt så börja folk blöda snabbt efter dom tagit sina tabletter!
    Hur lång tid tog det för er att börja blöda? Erfarenhet någon? Känner mig skit orolig att det inte funkar!! :(

  • Svar på tråden Medicinsk abort.
  • HannaS86

    Jag gjorde medicinsk hemabort i v. 6. För mig dröjde det 2-3 timmar. Jag ställde klockan tidigt, petade in tabletterna och somnade om. Jag hann bli lite orolig precis som dig eftersom inget hände men när jag reste mig upp efter de timmarna för att gå på toa, då märkte jag att nåt hände. Då kom det mycket blod och sen hade jag som en kraftigare mens i några dagar och sen som en vanlig mens som mattades av. Totalt blödde jag i 9-10 dagar.

  • Anonym (++)

    Hej hej.

    Jag fick missfall i V13 och tog de tabletterna eftersom fostret inte kom ut. Jag började blöda först dagen efter. Tog de på morgonen en dag och började blöda nästa dag på kvällen. Så det är väldigt olika för alla. Om du är osäker så hör av dig till gynakuten..

Svar på tråden Medicinsk abort.