• Anonym (hjälp)

    jag ska lämna sambon

    Jag ska lämna sambon. Jag har tre barn. Den yngsta fem månader. Bor i villa. Vart ska man börja? Pga föräldrarledighet är det ganska snävt om pengar. Önskar jag kunde bo kvar i villan med barnen men kommer nog inte ha råd.

  • Svar på tråden jag ska lämna sambon
  • Anonym (hjälp)

    Jag lämnar honom för att jag inte orkar leva med ett stort barn längre.

    Kollar runt efter ny bostad men det verkar inte tvärenkelt att hitta... en lösning är att tillfälligt flytta hem till min mamma, men vet inte om man står ut med det?

  • Jw83

    Har du en fast anställning att gå tillbaka till efter föräldraledigheten? Isåfall är det bara att ringa runt till alla som hyr ut bostäder. Har du ingens anställning så får pappan ta ut föräldraledighet och ha hand om den lilla så du kan ta ett jobb.

  • Anonym (hjälp)

    Jag har fast anställning sen tio år så det är inga problem så. Inte så jag blir stenrik men det får ju lov att gå ihop

  • Anonym (kle)

    Vad stark du är! Vad säger barnens pappa?

    Så fort du hittat en bostad så löser sig resten

  • Anonym (britta)

    10+ för den som VÅGAR ta steget! Inte lätt o allra minst med en så liten baby. Lycka till, vi är många som borde ha ens lite av ditt mod.

  • Anonym (hjälp)

    Barnens pappa är inte så nöjd. Dock är detta inget jag hittade på över en natt. Jag har länge och vid många tillfällen ställt kravet att vill han ha mig kvar får han börja hjälpa till, åtminstone städa efter sig själv och ansvara för sig själv. Tråkigt nog var jag uppenbarligen inte värd den ansträngningen

  • Anonym (lycka till!)

    En stor eloge till dig, önskar själv att jag var mera modig och kom till skott med samma beslut.

    Som ngn annan sa, försök ringa runt till hyresvärdar och se vad du kan hitta. Nu vet jag ju inte hur bostadssituationen ser ut där du bor förståss.

    Kanske det kan vara en temporär lösning att bo hos din mamma om du känner att det är bråttomt att flytta ut? Äger ni huset tillsammans? Antar att ni bör sätta ut det till försäljning snarast och börja dela upp tillhörigheterna.

    Lycka till!

Svar på tråden jag ska lämna sambon