• Anonym (Kaffedraken)

    I väntan på operation av gallblåsan

    Är det fler här som går i väntans tider för en gallblåse-operation?

    Har haft problem länge men tolkat det mer som magkatarr än gallan, för 8 dagar sedan fick jag anfallet från helvettet, satt i två timmar hemma innan jjag åkte till närakuten och fick medicin,
    sen efter det har jag fått 1-2 anfall om dagen, 4 akuten besök på Östra i GBG. Väntar på operation, står på återbudslista för att få operation så snart som möjligt

    Gjort både Kontrast röntgen och ultraljud fått tid för Magnet röntgen då man misstänker att det sitter en sten fast då jag har så mycket anfall och ganska kraftigt förhöjda levervärden

    Vågar inte äta något, idag reagerade jag på smörgåsrån med smältost till lunch. Har både Voltaren (brukar inte hjälpa) och Spasmofen hemma.

  • Svar på tråden I väntan på operation av gallblåsan
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag opererade bort min gallblåsa för 9 år sen, så jag vet vad du går igenom.

    Försök äta så rent och skonsamt som möjligt. Alltså ris, kokt fisk/kyckling osv.
    Hur länge har du väntat på operationen?

    Var beredd efter operationen att du kan må dåligt av fet mat. Det gör jag och några jag känner med. Men det är lätt undviket genom att inte äta för mycket fett.  

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har bara väntat i lite drygt en vecka men eftersom jag har problem varje dag och besvären inte går över med voltaren och ibland knappt med spasmofen så är jag lovad en snabb operation

    Idag petade jag i mig fyra smörgåsrån med smältost till lunch, 1 timme senare ligger jag i våldsamma smärtor. Trycker i två voltaren och 1 spasmofen och smärtan går över efter en timme ????

    Tänker som så att det inte kan bli värre än nu efter operation även om jag läst om många som fått fortsatta problem. Nu kan jag intr leva, måste planera bör jag äter så att anfallen inte kommer när jag är iväg någonstans

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag opererade bort min för fyra år sedan och jag är sjukpensionär pga de komplikationerna den jäkla op gav mig då läkaren brände fel

  • Anonym (Kaffedraken)
    PiffigaPedagogen skrev 2014-09-17 16:51:16 följande:

    Jag har bara väntat i lite drygt en vecka men eftersom jag har problem varje dag och besvären inte går över med voltaren och ibland knappt med spasmofen så är jag lovad en snabb operation

    Idag petade jag i mig fyra smörgåsrån med smältost till lunch, 1 timme senare ligger jag i våldsamma smärtor. Trycker i två voltaren och 1 spasmofen och smärtan går över efter en timme ????

    Tänker som så att det inte kan bli värre än nu efter operation även om jag läst om många som fått fortsatta problem. Nu kan jag intr leva, måste planera bör jag äter så att anfallen inte kommer när jag är iväg någonstans


    Hoppas du får tid snart för operation. Det är inte alls kul att ha ont och gå och oroa sig.


    Men ät med jämna mellanrum. drick mycket vatten och undvik feta matvaror så mycket du kan. Just stekt mat, rökt mat och fett triggar igång besvären. 


    Och se till att alltid ha något med dig som du kan äta. Testa dig fram om du klarar av bananer eller liknande som är lätta att ha med. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    PiffigaPedagogen skrev 2014-09-17 19:34:47 följande:

    Usch det låter ju ont så trevligt!

    Vad har du för besvär efter?


    Kronisk värk i buken
  • Anonym (Kaffedraken)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-09-18 20:07:06 följande:
    Kronisk värk i buken
    Usch har du fått någon ersättning?

    Har fått tid på tisdag för operation!
Svar på tråden I väntan på operation av gallblåsan