• Anonym (Isabell)

    Varför vill inte Alliansen sammarbeta med Sverigedemokraterna?

    Jag röstade på Alliansen i valet och hade hoppats på att de hade fått fortsätta regera i Sverige.

    Men min undran är varför Alliansen är så emot att samarbeta med Sverigedemokraterna. Måste de vara det? Har de det kravet på sig?

    Det har stått att var tredje SD-väljare kom från moderaterna, så visst är det många i det partiet som gillar SD OCH Sverigedemokraterna har mycket gemensamt med Alliansens politik.

    Sverigedemokraterna vill INTE höja bensinskatten, Sverigedemokraterna vill behålla vårdnadsbidraget och de vill inte att man ska lagstifta om föräldraförsäkringen. De värnar om kärnfamiljen och vill att barn ska ha tillgång till en mamma och en pappa. De är emot kvotering, de vill utveckla kärnkraften ...listan kan göras lång på samma åsikter.

    Jimmie Åkesson har ju till och med sagt att han kan tänka sig att stödja alliansens budget och att han vet att det finns ett tryck inom moderaterna att de ska närma sig SD.

    Alliansen + SD = Majoritet.

    Jag hoppas att Alliansen mjuknar och släpper in SD, men varför är Alliansen så anti?

  • Svar på tråden Varför vill inte Alliansen sammarbeta med Sverigedemokraterna?
  • kanskedetdu

    för dom är fascister o accepterar inte vad folket har valt

  • Anonym (--)

    Helt enkelt för att sd i ett samarbete skulle kräva genomslag för sin invandringspolitik vilken alliansen inte under några omständigheter vill.

  • Anonym (Isabell)
    Anonym (--) skrev 2014-09-17 17:32:17 följande:

    Helt enkelt för att sd i ett samarbete skulle kräva genomslag för sin invandringspolitik vilken alliansen inte under några omständigheter vill.


    Kan de inte mötas, med tanke på att SD inte kommer att få 100% röster så kan de ju inte kräva att få igenom allt. Och som sagt, en del av moderaterna delar SD:s åsikter.


  • Anonym (...)
    Anonym (Isabell) skrev 2014-09-17 17:35:47 följande:
    Kan de inte mötas, med tanke på att SD inte kommer att få 100% röster så kan de ju inte kräva att få igenom allt. Och som sagt, en del av moderaterna delar SD:s åsikter.
    Det finns många sossar som delar SDs åsikter med.
  • Anonym (Isabell)
    Anonym (...) skrev 2014-09-17 17:40:48 följande:
    Det finns många sossar som delar SDs åsikter med.
    Inte om man läser i media.

    Vänsterpartiet är väl mest SD-hatare. Inte många väljare som hade gått från dom till SD.
  • Anonym (...)
    Anonym (Isabell) skrev 2014-09-17 17:47:46 följande:
    Inte om man läser i media.

    Vänsterpartiet är väl mest SD-hatare. Inte många väljare som hade gått från dom till SD.
    Jo om man läser i media. Säger bara Anna Sjödin, Fredrik Norén, Hans-Eric Palmqvist m.fl.

     
  • Sensitiveguy

    I enskilda sakfrågor tycker jag man kan göra upp, där man har en samsyn - invandringsfrågan är dock inte en sådan.

  • Anonym (--)
    Anonym (Isabell) skrev 2014-09-17 17:35:47 följande:

    Kan de inte mötas, med tanke på att SD inte kommer att få 100% röster så kan de ju inte kräva att få igenom allt. Och som sagt, en del av moderaterna delar SD:s åsikter.


    Många väljare som röstat på moderaterna har nu röstat på sd, inte riktigt samma sak tycker jag.

    Problemet är ju att ett genomslag på sd's politik skulle innebära att människor skickades tillbaka till krig, riskera sina liv, svält, misär, massakrer mm vilket bara sd är beredda att göra och inga andra politiker. Även om sd säger att de vill skänka mer pengar till organisationer på plats så är det inte förankrat i verkligheten, det går inte att lösa över en natt eller ens år, varför de vi skulle porta skulle skickas tillbaka till en säker risk för död, lidande, förföljelse, krig och allt det där. Alla andra partier står väl inte ut med tanken på att göra så mot enskilda individer, att med ena handen exportera vapen (och allt annat trassligt vi gör) och med andra säga nej när de drabbade knackar på vår dörr.
  • Anonym (--)

    Det är liksom svårare att förhandla om människors liv som står på spel än vilket bensinpris vi ska sätta.

  • Anonym (LLL)

    Det beror ju på att alliansen vet vad SD står för. Visst har de några bra idéer men de driver endast en enda fråga, invandring. Idag handlar det om invandrare, sedan kommer de ge sig på homosexuella, sedan alla andra som inte passar in i deras bild av hur en människa ska vara. 

    Detta är en nazistisk grupp i grunden och visst har de polerat upp sig lite men de är fortfarande främlingsfientliga och jag är så stolt att ingen i riksdagen vill samarbeta med dem. Hoppas de aldrig gör det. 

Svar på tråden Varför vill inte Alliansen sammarbeta med Sverigedemokraterna?