• Anonym (fundersam)

    Är de inte rädda för att göra en "främling" gravid?!

    Jag låg med en kille förra helgen som jag endast känt några veckor och vi vet inte alls mycket om varandra. Visst vi har suttit och pratat osv men han har ju ingen aning om vem jag är. När vi hade sex så sa jag till honom "kom i mig" och det gjorde han också och jag kan inte hjälpa att tänka på hur fan han vågar lita på mig? Jag vet att jag eventuellt hade ägglossning när vi hade sex (får alltid ont i äggstockarna kring ägglossning) och hade jag varit en tjej som velat lura honom hade jag verkligen kunnat gjort det utan problem. Han hade ju ångrat livet ur sig om han hade blivit pappa om 9 månader. Nu var ju inte jag heller vid mina sinnes fulla bruk som inte tänkte på skydd, men jag tog akut p-piller morgonen efter i alla fall.

    Jag vet många killar jag känt som heller inte direkt verkar tänka på skydd men jag blir så förvånad över hur de vågar?! De har ju ingen aning om ve tjejen är och det är ju ren fakta att vissa ligger för att bli gravida, t.ex. om man kommer upp i åldern och inte hittat någon än...

  • Svar på tråden Är de inte rädda för att göra en "främling" gravid?!
  • Anonym (***)

    Med tanke på att du själv struntade i skydd, så kan du ju ställa dig själv frågan.

    Vad hade hänt om du blivit magsjuk morgonen därpå, och inte kunnat ta pillret?

    Och varför ligger du med en kille du knappt känner utan kondom, du kunde ju blivit smittad?

  • Anonym (fundersam)
    Anonym (***) skrev 2014-09-17 18:57:37 följande:

    Med tanke på att du själv struntade i skydd, så kan du ju ställa dig själv frågan.

    Vad hade hänt om du blivit magsjuk morgonen därpå, och inte kunnat ta pillret?

    Och varför ligger du med en kille du knappt känner utan kondom, du kunde ju blivit smittad?


    Ja jag vet jag är medveten om att jag själv inte tänkte så himla klart i den situationen, men detta var en engångsföreteelse... kanske var det för killen också men han kan ju inte styra om jag tar en tablett dagen efter eller inte! Han brydde sig inte om att fråga heller...
  • MxMeNow

    Ok han riskerar att bli pappa och det tycker du är konstigt. Jag tycker det är konstigt att du riskerar att få Hiv och inte oroar dig.

  • Anonym (Tjej)

    Ja men verkligen. Jag låg med ett ex kompis som dessutom hade flickvän (till mig sade han att han var singel). Vi körde först med kondom men sen frågade han om han kunde "ta av den en stund" och jag sade ja. Sedan kom han i mig bara helt plötsligt. Ehh...

    Jag hade inget preventivmedel och tog för givet att han skulle dra ut innan men men... blev inte gravid vilket var ren tur, har jättelätt att bli gravid annars. Kunde inte ta dagen efter piller ens eftersom jag haft utomkvedes tidigare.

    Dessutom om jag skulle blivit det så skulle han ju sabbat allt med sin flickvän och mitt ex... Vad tänkte han?

  • Anonym (***)
    Anonym (Tjej) skrev 2014-09-17 19:13:46 följande:

    Ja men verkligen. Jag låg med ett ex kompis som dessutom hade flickvän (till mig sade han att han var singel). Vi körde först med kondom men sen frågade han om han kunde "ta av den en stund" och jag sade ja. Sedan kom han i mig bara helt plötsligt. Ehh...

    Jag hade inget preventivmedel och tog för givet att han skulle dra ut innan men men... blev inte gravid vilket var ren tur, har jättelätt att bli gravid annars. Kunde inte ta dagen efter piller ens eftersom jag haft utomkvedes tidigare.

    Dessutom om jag skulle blivit det så skulle han ju sabbat allt med sin flickvän och mitt ex... Vad tänkte han?


    Vd tänkte du när han ville köra utan kondom? Tycker ni var lika oansvariga båda två.

    Är du inte rädd för könssjukdomar?
  • Anonym (skumt)

    Superskumt av killen, men skumt av dig också. Hur kan du våga riskera att bli gravid? Eller få någon könssjukdom? Jag skulle aldrig låta min kille (sen 5 år tillbaka) komma i mig sådär. Vi skyddar oss alltid med kondom och då främst för att jag inte vill bli gravid och inte för risken för att få någon könssjukdom.

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (***) skrev 2014-09-17 19:18:37 följande:
    Vd tänkte du när han ville köra utan kondom? Tycker ni var lika oansvariga båda två.

    Är du inte rädd för könssjukdomar?
    Han sade till mig att han inte legat med någon efter sin flickvän och jag visste sedan innan att han bara varit med henne och en annan tjej för länge sedan så det kändes ganska safe på det sättet. Han är en rätt blyg kille som inte ger sken av att ligga runt. Då visste jag ju dock inte att han ljög om andra saker så vem vet vad mer han ljugit om.

    Han hade svårt att komma så jag tänkte att det berodde på kondom i kombination med för mycket alkohol så jag tänkte att det skulle bli bättre om vi körde utan. Men tog givetvis för givet att han skulle dra ut innan han kom.
  • Anonym (***)
    Anonym (skumt) skrev 2014-09-17 19:26:50 följande:

    Superskumt av killen, men skumt av dig också. Hur kan du våga riskera att bli gravid? Eller få någon könssjukdom? Jag skulle aldrig låta min kille (sen 5 år tillbaka) komma i mig sådär. Vi skyddar oss alltid med kondom och då främst för att jag inte vill bli gravid och inte för risken för att få någon könssjukdom.


    Ligger din kille med andra?
  • Anonym (skumt)
    Anonym (***) skrev 2014-09-17 19:38:11 följande:
    Ligger din kille med andra?
    Nej min kille ligger inte med andra, så därför använder vi inte kondom pga risken för könssjukdomar utan för risken för graviditet.
  • Anonym (***)
    Anonym (skumt) skrev 2014-09-17 21:00:41 följande:
    Nej min kille ligger inte med andra, så därför använder vi inte kondom pga risken för könssjukdomar utan för risken för graviditet.
    Ber om ursäkt, jag läste fel. Glad

    Nu ser jag vad du skrev, läste slarvigt.
Svar på tråden Är de inte rädda för att göra en "främling" gravid?!