• Anonym (Adeln)

    Jag röstade på Sverigedemokraterna, fråga vad du vill.

    Ihre Fragen! 

  • Svar på tråden Jag röstade på Sverigedemokraterna, fråga vad du vill.
  • Anonym (Adeln)
    Anonym (historik?) skrev 2014-09-17 20:16:58 följande:

    Vad har du röstat på i tidigare val?


    Moderaterna 2010. 
  • Anonym (Adeln)

    Har även röstat på socialdemokraterna tidigare. Slutade dock när Mona Sahlin tog över. 

  • Anonym (Adeln)
    Anonym (plupp) skrev 2014-09-17 20:27:44 följande:

    Varför röstade du på SD?


    I syfte att frigöra pengar till välfärden. Samt att jag motsätter mig Islamiseringen av Sverige och övriga Europa. Skulle inte kalla mig nationalist dock. 
  • Anonym (historik?)
    Anonym (Adeln) skrev 2014-09-17 20:27:36 följande:
    Har även röstat på socialdemokraterna tidigare. Slutade dock när Mona Sahlin tog över. 

    Anonym (Adeln) skrev 2014-09-17 20:21:01 följande:
    Moderaterna 2010. 

    Vad var det som fick dig att välja sossarna/moderaterna på den tiden du gjorde det? Någon särskild sakfråga som var viktig? Eller var det deras grundideologi som attraherade dig?
  • Anonym (undrar)
    Röstade du på sd för att du vill minska invandringen 90% eller för att du vill att de andra partierna iaf ska minska NÅGOT på invandringen? (dvs hoppas att de ska bli påverkade av valresultatet)
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Adeln) skrev 2014-09-17 20:29:34 följande:
    I syfte att frigöra pengar till välfärden. Samt att jag motsätter mig Islamiseringen av Sverige och övriga Europa. Skulle inte kalla mig nationalist dock. 
    Hur stor del av den totala budgeten går till invandring? (när man har tittat på både utgifter och vad det invandrare bidrar med, vilket jag antar är skitsvårt att sätta en siffra på för det är så mkt som spelar in)

    På vilket sätt är Sverige islamiserat?
  • Anonym (Adeln)
    Anonym (undrar) skrev 2014-09-17 21:04:36 följande:
    Röstade du på sd för att du vill minska invandringen 90% eller för att du vill att de andra partierna iaf ska minska NÅGOT på invandringen? (dvs hoppas att de ska bli påverkade av valresultatet)
    Jag ser helst att man minskar invandringen med 90 %. 
  • Anonym (Adeln)
    Anonym (undrar) skrev 2014-09-17 21:07:36 följande:
    Hur stor del av den totala budgeten går till invandring? (när man har tittat på både utgifter och vad det invandrare bidrar med, vilket jag antar är skitsvårt att sätta en siffra på för det är så mkt som spelar in)

    På vilket sätt är Sverige islamiserat?
    Jag har inga siffror på det. Men migrationsverket saknar siffror i miljardbelopp. Lägg till hög arbetslöshet och ännu högre bostadsbrist så har man ett mindre lyckat koncept. 

    Både Sverige och Europa är på god väg att islamiseras. När antalet muslimer växer så uppkommer krav på anpassning till muslimska förhållanden. Exempelvis Storbritannien där man infört Shairadomstolar. 
  • Anonym (Adeln)

    Jag tror dessutom mindre arbetskraft kommer behövas inom en tioårsperiod då allt fler jobb automatiseras. 

  • Anonym (undrar)
    Anonym (Adeln) skrev 2014-09-17 21:10:56 följande:
    Jag ser helst att man minskar invandringen med 90 %. 
    Okej. Även om det finns en nivå där vi "tjänar" på det som är mindre än att minska med 90%?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Adeln) skrev 2014-09-17 21:14:13 följande:
    Jag har inga siffror på det. Men migrationsverket saknar siffror i miljardbelopp. Lägg till hög arbetslöshet och ännu högre bostadsbrist så har man ett mindre lyckat koncept. 

    Både Sverige och Europa är på god väg att islamiseras. När antalet muslimer växer så uppkommer krav på anpassning till muslimska förhållanden. Exempelvis Storbritannien där man infört Shairadomstolar. 
    Jag är öppen för att vi tar emot emot för många i förhållande till hur många som kan få ett jobb.Är dock osäker på om arbetslösheten bland utrikes födda beror på brist på jobb eller om det beror på en diskriminering på arbetermarknaden eller andra saker som gör att det förvårar för de att komma i arbete

    Men är det inte skillnad på muslimer och muslimer? Vilka krav på anpassning finns i sverige nu och är du rädd för ska komma?
  • KiaL

    Är du öppen med det eller håller du det för dig själv om någon frågar?

    Jag och sambon är själv i umgängeskretsen (förutom en syster och styvfar) som röstar på SD. De andra känner typ sorg nu för att SD blev så stora.

  • Anonym (Adeln)
    KiaL skrev 2014-09-17 22:32:36 följande:

    Är du öppen med det eller håller du det för dig själv om någon frågar?

    Jag och sambon är själv i umgängeskretsen (förutom en syster och styvfar) som röstar på SD. De andra känner typ sorg nu för att SD blev så stora.


    Nej givietvis är jag inte öppen med det. 
  • Anonym (Adeln)
    Anonym (undrar) skrev 2014-09-17 21:57:08 följande:
    Okej. Även om det finns en nivå där vi "tjänar" på det som är mindre än att minska med 90%?
    En liten mängd invandring kan vara försvarbart. Men just nu tar Sverige emot en enorm andel invandrare i förhållande till sitt invånartal. Därav måste man göra besparingar i välfärden + att bostäder försvinner. 
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Adeln) skrev 2014-09-17 22:58:23 följande:
    En liten mängd invandring kan vara försvarbart. Men just nu tar Sverige emot en enorm andel invandrare i förhållande till sitt invånartal. Därav måste man göra besparingar i välfärden + att bostäder försvinner. 
    Fast pengar går ju till allt möjligt ( samt att det dras ner på inkomster i form av skattesänkningar blandannat) ? Det är ju faktiskt inte GIVET att man spara just där
  • Anonym (undrar)

    Undrar också vad det hjälper att kriminalisera tiggeri? På vilket sätt hjälper det tiggarna? Och vilken straff ska "svenska" tiggare få?

Svar på tråden Jag röstade på Sverigedemokraterna, fråga vad du vill.