• bongotrumma

    Är detta gravsymtom eller är jag bara galen?

    Hej!

    Göra en lång historia kort; slutade på ppiller i juli och fick ppillemens direkt efteråt som vanligt. Mensen har inte kommit igång ännu och var på VUL 26/8 då gynläk sa att det borde vara ägglossning på g från vä äggstock. Hade förra måndagen (8/9) ont i vä äggstock och ömma bröst (ÄL? använde inte äl-test).
    Hade i lördags och söndags lite bruna flytningar och kraftig mensvärk men blev inte mer än att jag klarade mig utan trosskydd.

    Har lite molande värk i tjejmagen sen dess, nästan tyngdhetskänsla/träningsvärk, från och till och har typ "växtvärk" i ljumskarna.

    Inga ömma bröst eller några andra klassiska tecken. 

    Vad tror ni? Har ju ingen aning när BIM är då den inte kommit igång, så vet inte när jag borde ta ett test. Eller så analyserar jag för mkt som man lätt gör, men ja, vad tror ni?  

  • Svar på tråden Är detta gravsymtom eller är jag bara galen?
  • dagg03

    Jag fick lite konstiga symtom efter att jag slutade med p-piller, så det kan ju vara sådana symtom. Men det kan också vara graviditetssymtom. Om jag var du hade jag tagit ett test :)

  • bongotrumma

    Är troligtvis som du säger, konstiga symtom efter ppillerna..
    Men man kan ju inte låta bli att hoppas.. ;) Bara för jag skrev här i tråden så släppte den molande värken...

    Får avvakta med testet ett par dagar kanske.. 

  • bongotrumma

    Min kära sambo tyckte jag kunde gå till läkaren igen så de kan hjälpa mig/oss, men det ska gå ett år innan de hjälper mig "på riktigt". :( Så naiv man var när man var liten och trodde att när man väl bestämt sig så kom bebisen som ett brev på posten..

    Känner inte alls mkt nu, lite molande ibland men inget sm jag tänker på om jag gör något, så det stör mig inte ett dugg, tyvärr..

  • bongotrumma

    Negativt gravtest imorse. Har absolut inga symtom så var inte ett dugg förvånad men ändå besviken.. Tänkte räkna den blödningen jag hade i helgen som mens, och börja på primolut nor enligt schemat jag fick av gynläk när jag var där och gjorde VUL. Beställt hem ägglossningstest också som hon tyckte så nu kör jag på det och glömmer allt annat fram tills dess. .. :( 

Svar på tråden Är detta gravsymtom eller är jag bara galen?