• maddie85

    Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

    Hej allihopa!

    Blev gravid i juli, planerat men kom ändå som en chock,visste inte att det skulle gå sååå fort ;) två månader!

    Vi blev glada och förväntansfulla. I vecka 6 kände jag inte samma symtom längre, bara kissnödig på natten, alla är ju olika tänkte jag!

    I söndags, vecka 9(8+1) började jag blöda lite. Bokade VUL på onsdagen. På tisdagen kom det mer blod och mensvärk :(

    Gick till gyn som var bokat och det var missfall, blev grymt ledsen.

    Nu vill jag få hopp, finns det fler därute som vill följas åt och få ett plus inom en snar framtid??

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3
  • Emmett

    Följer gärna!

    Jag va med om samma sak själv för ett par månader sedan. Jag och sambon bestämde oss för att sluta skydda oss och chockerande nog tog det sig redan på första försöket, ingen gladare än vi!

    Men tyvärr slutade det i missfall även för oss i vecka 9 (8+3)

    Nu är vi inne på andra försöket sedan dess, denna eviga väntan alltså, vi försöker verkligen inte tänka på det så mycket och försöka slappna av men det är inte lätt ;)

  • maddie85
    Emmett skrev 2014-09-17 22:42:28 följande:

    Följer gärna!

    Jag va med om samma sak själv för ett par månader sedan. Jag och sambon bestämde oss för att sluta skydda oss och chockerande nog tog det sig redan på första försöket, ingen gladare än vi!

    Men tyvärr slutade det i missfall även för oss i vecka 9 (8+3)

    Nu är vi inne på andra försöket sedan dess, denna eviga väntan alltså, vi försöker verkligen inte tänka på det så mycket och försöka slappna av men det är inte lätt ;)


    Hej Emmett!!

    Vad skönt att ha någon i samma sits! Vilken månad fick du MF? Blödde du mycket efteråt? Jag fick mitt nyligen och är kanske tidigt ute, men jag vill bara ha en nystart och nytt hopp om framtiden!

    Jag vet att detta kommer ta lite tid. Just nu är jag ganska känslig och gråter till och från, kan börja tänka på när vi för någon vecka sen låg och kollade på en serie och sambon sa att det är så mysigt att ligga här alla tre. Kan gråta för en sån sak för då var vi så lyckliga, nu är ärtan borta.

    Hur länge har ni försökt och hur gick ditt MF till? Om du orkar berätta!
  • Emmett

    Hej igen!

    4 dagar efter midsommar fick ja mitt missfall, ja blödde väldigt lite natten då vi åkte in på gynakuten, vaknade och hade ont men sambon ville ändå att vi skulle åka in då han va orolig! Fick inget konstaterat då så vi tog lite prover och jag skulle återkomma på onsdagen (detta va natten mot måndag) för att se om hormonerna i kroppen sjunkit eller höjts men tisdag fick jag kraftig verk i magen och blödde en hel del och jag kunde då konstatera att de va ett missfall själv, åkte aldrig tillbaka på onsdagen men Tordagen träffade ja min barnmorska och gjorde då ett grav test som tydligt visade att ingen bebis va kvar. Ja blödde bara ett par dagar efter detta, ungefär som en mens och mensen kom även tillbaka precis som vanligt månaden efter.

    Jag grät också varje dag flera veckor men ja hade ett otroligt stöd av sambon och fick snabbt energi och vilja att gå vidare och göra nya försök. Det är verkligen så himla trist och ja tänker fortfarande väldigt mycket på de. Hur mår du själv idag?

    Vi har försökt nu sen i maj och det tog sig redan första försöket, vi ha provat enda sedan dess och inget plus än tyvärr! Men vi forsätter och hoppas på att de är våran tur snart!

    Hur länge ha ni försökt, har du några barn sedan tidigare?

  • Innaj

    Hej

    Hakar på här också. Fick reda på i torsdags att vi fått MA. Va då i v9 och fostret dog i v6.

    Kom som en chock och vi va knäckta. Inga blödningar eller smärtor eller något som visat att något skulle va fel.

    Va in på sjukhuset igår o fick piller för att stöta ut det som fanns kvar. Smärta o blod till och från igår och avtagande idag.

    Vet ni hur det fungerar nu? Räknas cykeln om nu? Alltså detta är min mens och så får jag ÄL om två veckor?

    Skulle ha ÄL i morgon om allt vore normalt, så alltså mens om 2veckor. Men nu har jag noll koll :S

  • smultronoga

    Hej hakar på jag med efter att försökt sen 2012. Mf 2013 tidigt och Ma i slutet på april. Försökt sen dess men utan resultat. Fått tid till gyn om 2 v för att börja kolla.

    innaj: din första dag är då du tog tabletterna och börja blöda. Kan vara lite struligt första mensen efter men kolla älossn sticka så ser du

  • Emmett

    Hej!

    Ja efter mitt MF och ja va hos BM då sa hon att efter blödningen så börjas de räkna om som vanligt alltså som att MF va en mens ist!

    Sen om du inte blödde mer än så kan de vara svårt att räkna ut kanske? Men köp ägglossnings test och använd, de gjorde ja för att snabbt ta reda på när min ägglossning startade efter MF!

    Tråkigt att vi ska behöva gå igenom detta :(

  • Innaj
    Emmett skrev 2014-10-01 22:13:12 följande:

    Hej!

    Ja efter mitt MF och ja va hos BM då sa hon att efter blödningen så börjas de räkna om som vanligt alltså som att MF va en mens ist!

    Sen om du inte blödde mer än så kan de vara svårt att räkna ut kanske? Men köp ägglossnings test och använd, de gjorde ja för att snabbt ta reda på när min ägglossning startade efter MF!

    Tråkigt att vi ska behöva gå igenom detta :(


    Ok tack för svar!!

    Hur fort gick det för dig att få ÄL efter missfallet?

    Hur fort fick du negativt graviditetstest?

    Jag gjorde ett ÄL test idag och det blev jätte positivt, men vet ju att hcg påverkar ÄL tester också
  • Emmett

    Jag hade ägglossning igen precis som vanligt, 14 dagar efter missfallet. Jag blödde i 5 dagar från mån till fredag och hade ägglossning fredagen där på och fick min mens igen 14 dagar efter de..

    Jag fick mitt MF måndagen och gjorde ett negativt grav test på torsdagen samma vecka! Då sa barnmorskan att de är bara att köra på som vanligt när vi känner oss redo, detta va i juni och nu i oktober har ännu inget plus dykt upp, tyvärr!

  • Innaj
    Emmett skrev 2014-10-02 21:01:06 följande:

    Jag hade ägglossning igen precis som vanligt, 14 dagar efter missfallet. Jag blödde i 5 dagar från mån till fredag och hade ägglossning fredagen där på och fick min mens igen 14 dagar efter de..

    Jag fick mitt MF måndagen och gjorde ett negativt grav test på torsdagen samma vecka! Då sa barnmorskan att de är bara att köra på som vanligt när vi känner oss redo, detta va i juni och nu i oktober har ännu inget plus dykt upp, tyvärr!


    Usch va tråkigt att höra! :,( blir så ledsen över att vissa av oss ska ha så svårt att bli med barn och kunna behålla det. Har kompisar som blivit gravida utan att det va planerat , och det skär i hjärtat att dom själva väljer att göra abort :(
  • maddie85
    Emmett skrev 2014-10-01 22:13:12 följande:

    Hej!

    Ja efter mitt MF och ja va hos BM då sa hon att efter blödningen så börjas de räkna om som vanligt alltså som att MF va en mens ist!

    Sen om du inte blödde mer än så kan de vara svårt att räkna ut kanske? Men köp ägglossnings test och använd, de gjorde ja för att snabbt ta reda på när min ägglossning startade efter MF!

    Tråkigt att vi ska behöva gå igenom detta :(


    Så sa min BM också, att mitt MF räknas som min första mens och ifall jag skulle bli gravid igen så är det inte farligt. Medans på gyn sa dom att jag ska vänta en mens innan, känns ju som en evighet!!

    Det kommer gå bra för alla oss! Vi ska inte ge upp!
Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3