• Anonym (:()

    Måste visa mig naken på jobbet! Panik!

    Jag har börjat på ett nytt jobb på en gymnasiesärskola. Underbara ungdomar och jag trivs hittills väldigt bra där, minus detta....På måndag är det gymnastik och personalen byter om och duschar tillsammans med eleverna. Jag är blyg och har sen jag fick mina två barn komplex för min kropp, särskilt min mage där huden inte följde med tillbaka efter graviditeten. Jag är ung och normalviktig så med kläderna på syns inte de kroppsdelar jag har komplex över.

    Tanken på att jag måste stå helt obesvärat tillsammans med kollegorna i duschen ger mig panik...känns som min "mammakropp" är en mörk hemlighet som kommer avslöjas...Jag har sen jag fick första barnet bara visat magen för min sambo, aldrig haft bikini eller byta om offentligt....Snälla ge mig peppade ord så jag kan fokusera på att göra ett bra jobb på måndag utan att få panik!!

  • Svar på tråden Måste visa mig naken på jobbet! Panik!
  • Frontline

    Men snälla du ingen absolut ingen tvingar dig att duscha med någon annan mot din vilja...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym

    Jag tycker det låter helt sinnessjukt och gränslöst att lärare duschar tillsammans med elever. Om någon elev behöver hjälp får man ge hen det med kläder och duschförkläde på. Och som ovanstående skrev. Ingen kan tvinga dig att duscha med varken kollegor eller elever.

  • Anonym (tro mig)

    Tro mig, alla kommer att ha så fullt upp med sitt.

    Ang att man 'ska' hjälpa eleverna påklädd med duschförkläde på, när ska personalen duscha då?
    På min skola där jag jobbade förut så fanns inte dubbel uppsättning personal. Nästan alla elever behövde en egen assistent. När de badade eller hade gymnastik som var ansträngande även för personalen så behövde ju även de duscha.

    Nu vet jag inte på vilken nivå TS elever ligger på, men våra var mellan 1½-4 år 'i huvudet' även om de på pappret var tonåringar. De hade alltså inga tankar om sex i nakenheten.

    De elever som påverkades av nakenheten fick alltid en assistent av samma kön alt att man gjorde som du skriver, hjälpte dem påklädd. Dock klarade sig ju dessa elever själva/med en enda assistent på flera så där var det inga problem.

  • Anonym (:()

    Jag tar hand om en flicka med ganska grav autism och andra problem som gör att jag ständigt måste vara vid hennes sida. Att först hjälpa henne duscha och sen be henne vänta medan jag duschar ifred funkar därför inte...Det hade väl funkat att jag hoppar över att duscha, men tanken är nog att personalen föregår med gott exempel och visar hur man tvättar sig eftersom många av eleverna har problem med detta.

  • Eleonor01
    Anonym (:() skrev 2014-09-18 08:34:07 följande:

    Jag tar hand om en flicka med ganska grav autism och andra problem som gör att jag ständigt måste vara vid hennes sida. Att först hjälpa henne duscha och sen be henne vänta medan jag duschar ifred funkar därför inte...Det hade väl funkat att jag hoppar över att duscha, men tanken är nog att personalen föregår med gott exempel och visar hur man tvättar sig eftersom många av eleverna har problem med detta.


    När jag jobbade på det viset så bytande jag om till gympa kläder för att det var gympa vi hade. Jag ansträngde inte mig alls eftersom precis som du hade en gravt handikappad brukare. Jag duschade denne å hjälpte henne i en T-shirt för att inte bli blöt. Sen bytande vi om till vanliga kläder Mao så jag duschade inte för det fanns ingen anledning eller möjlighet för jag hade fullt upp m henne.

    Lycka till
  • viseversa

    Köart du inte måste duscha med NÅGON om du inte vill. Jag HATAR också att duscha med människor jag inte är trygg med. Är väldigt privat av mig.

  • Anonym (tro mig)

    Tror TS brottas med att det troligen känns lika pinsamt/jobbigt att säga ifrån, att hon inte vill duscha med andra.

  • Anonym (:()
    Anonym (tro mig) skrev 2014-09-18 09:41:44 följande:

    Tror TS brottas med att det troligen känns lika pinsamt/jobbigt att säga ifrån, att hon inte vill duscha med andra.


    Precis! Det blir onekligen märkligt om alla assistenter och lärare ogenerat hoppar in i duschen och jag gömmer mig i en t-shirt....
  • Anonym (tro mig)

    Prata med någon av dem och säg som det är. Att det är jobbigt, att du inte riktigt accepterat din kropp så ska du se vilken värme du möts av

    Eller så säger du ingenting, stålsätter dig och tar den där duschen så ska du se att det går bra. Alla har något de nojar över och det är ju lika jobbigt för dem även om man själv kan tycka att det är löjligt att noja över sneda knän eller nåt sånt

  • Anonym (Fia)

    Men varför måste du duscha? Ta med dig våta babytvättlappar, gå in på toan och torka av dig med dom. Och ev tvätta ansiktet i handfatet. Problem solved.

Svar på tråden Måste visa mig naken på jobbet! Panik!