• Anonym (Trött)

    Trött på att alla hatar SD och inte tar tag i problemet

    Jag såg fram emot att valet skulle vara över för jag var så trött på all reklam. Nu håller jag istället på att få spader på allt hat mot SD som är ÖVERALLT.

    Jag vill inleda med att säga (som man måste). Nej jag är inte rasist och nej jag röstade inte på SD jag röstade på M.

    Det skriks ut över hela vårt land att ALLA som röstat på SD är rasister, står inte för alla lika värde o.s.v. o.s.v. Jag funderar på om alla dessa som skriver dessa hatiska inlägg på FB, i media m.m ens stannat upp och funderat över varför så många valde att rösta på SD? 
    Jag tror inte att det är för att alla helt plötsligt en dag vaknat upp och insett att dom hatar invandrare. Detta är snarare en reaktion på att övriga partier i två val i rad har valt att tysta ner eller inte möta SD´s politik alls. Eller snarare möta SD´s enda fråga som dom har vilket är invandringen till Sverige.

    Vi behöver invandring till Sverige eftersom vi som bor här idag är så dåliga på att skaffa barn. Problemet är att det som det ser ut idag inte finns varken jobb eller bostäder till de personer som faktiskt bor och är Svenska medborgare. Och jag tror att detta är en av av de huvudsakliga problemen som de "vanliga" partierna inte visar att de har någon lösning för.
    Under kommande året kommer ca 80 000 flyktingar komma till Sverige, men vad är planen för dessa? Var ska de bo? Hur skall de intrigeras på arbetsmarknaden? Hur skall vi komma förbi problematiken att om två personer med samma erfarenhet söker samma jobb en har svenskt namn och en utländskt så kommer troligen personen med svenskt namn att få jobbet? Vad har vi för åtgärdsplan för att hjälpa dessa flyktingar bearbeta vad de varit med om? Och främst vem skall betala för allt detta? 
    Det är en vacker tanke att Sverige som är ett i förhållande till andra länder ett mycket litet land kan hjälpa alla som behöver hjälp, men vi kan ju inte ens hjälpa våra egna invånare hur skall vi då kunna hjälpa resten av värden?

    En annan problematik som vad jag vet inte har nämnts alls är de öppna gränserna för att personer inom EU kan arbeta fritt i Sverige. Personer kommer hit och lägger sig på en lägre timkostnad än vad en svensk person kan göra vilket gör att företag väljer att ta den billigaste arbetskraften och den svenska medborgaren blir av med sitt jobb. 

    Så sluta hata SD och ta tag i sakfrågorna. Vi i Sverige måste börja ta hand om alla Svenska medborgare innan vi kan ta hand om resten av världen. Jag skiter i var du är född har du kommit till Sverige och är svensk medborgare så är du också svensk.

    PS. Att hata 13% av svenska befolkningen och kalla dom rasister istället för att ta reda på vad problematiken är och försöka lösa den kommer inte göra så att dessa personer till nästa val väljer att rösta på ett annat parti. Det kommer heller inte göra att inte fler röstar på SD. SD är ett enfrågeparti och skulle dom bli tillräckligt stora för att kunna bilda regering så är det rätt kört för Sverige eftersom mer eller mindre alla som sitter i SD´s ledning är okunniga och skulle inte kunna leda Sverige. Så istället för att möta dom med hat ta tag i sakfrågorna och försök lösa dom så att alla som röstade på SD för att dom är rädda för att bli av med sina jobb gör ett smartare val i nästa val.

  • Svar på tråden Trött på att alla hatar SD och inte tar tag i problemet
  • Anonym (Demokrati)

    Är också otroligt förvånad över att man svartmålar SD hela tiden och det är störtlöjligt att hålla på att vända dom ryggen hela tiden.

    Fortsätter alla andra partier så är jag rädd att de blir största partiet vid nästa val.

    Vi lever i en demokrati och nu har svenska folket valt. Tror inteheller att alla som röstar på SD är rasister utan tycker att de har frågor på sin agenda som måste diskuteras.

    Möt SD med argument och fakta istället för att stoppa huvudet i sanden.

  • Anonym (jag)

    Jag håller helt med övriga och min förhoppning är att Reinfeldts avgång är ett taktiskt drag så att nästa partiledare utan att tappa ansiktet kan närma sig SD.

    Reinfeldt och Borg har dock troligen lukrativa anbud från flertal håll då de är hyllade i Europa så de går nog inte lottlösa. Men trist är det att de avgår och jag är inte ens moderat

  • Anonym (SD:are?)

    Jag röstade på SD och jag skulle snarare kalla mig invandrarälskare - Fy mig!! Jag anser att Sverige BEHÖVER invandrare... MEN vi måste uppmärksamma de problem som finns och ta hand om dem som finns här (ha en realistisk plan för hur integrationen ska ske osv) INNAN vi tar in fler invandrare. Sen handlar det om att vända trenden - inte stoppa all invandring. Att jag inte kan bjuda in alla mina barns klasskompisar på middag varje dag till mitt hus innebär inte att jag hatar dem eller vill dem illa - tvärtom vill jag kunna ge dem som kommer ett bra mottagande! :)

    Sen är det fel att tro att alla bara är fokuserade på invandrarfrågan - jag anser att SD har en bra inställning till mycket annat...t.ex. hårdare straff för brottslighet och att lägga större ansvar på den enskilda människan. Människan har inte bara rättigheter (att få en massa bidrag osv...) utan för att få något måste man också bidra med något.

  • Anonym (Trött)
    Anonym (SD:are?) skrev 2014-09-18 09:09:44 följande:

    Jag röstade på SD och jag skulle snarare kalla mig invandrarälskare - Fy mig!! Jag anser att Sverige BEHÖVER invandrare... MEN vi måste uppmärksamma de problem som finns och ta hand om dem som finns här (ha en realistisk plan för hur integrationen ska ske osv) INNAN vi tar in fler invandrare. Sen handlar det om att vända trenden - inte stoppa all invandring. Att jag inte kan bjuda in alla mina barns klasskompisar på middag varje dag till mitt hus innebär inte att jag hatar dem eller vill dem illa - tvärtom vill jag kunna ge dem som kommer ett bra mottagande! :)

    Sen är det fel att tro att alla bara är fokuserade på invandrarfrågan - jag anser att SD har en bra inställning till mycket annat...t.ex. hårdare straff för brottslighet och att lägga större ansvar på den enskilda människan. Människan har inte bara rättigheter (att få en massa bidrag osv...) utan för att få något måste man också bidra med något.


    Och jag tror att detta är en del i problemet. Det är ingen som frågar sig varför vanliga svenskar röstade på SD. Ingen som vill veta av problemet eftersom de riskerar att förlora väljare. Tja det är ju redan försent kan vi ju konstatera. 

    Jag känner flera personer som är födda i andra länder som är svenska medborgare idag som håller med SD på många frågor undrar om dom också anses vara rasister då? (fundering)
  • Anonym (SD:are?)
    Anonym (Trött) skrev 2014-09-18 09:37:37 följande:
    Och jag tror att detta är en del i problemet. Det är ingen som frågar sig varför vanliga svenskar röstade på SD. Ingen som vill veta av problemet eftersom de riskerar att förlora väljare. Tja det är ju redan försent kan vi ju konstatera. 

    Jag känner flera personer som är födda i andra länder som är svenska medborgare idag som håller med SD på många frågor undrar om dom också anses vara rasister då? (fundering)
    Ja, jag träffar invandrare dagligen i mitt arbete (dock ej svenska medborgare ännu) och många av dem förkastar sveriges invandrarpolitik helt. De kan inte förstå hur "vi" kan fortsätta så här...tro mig vi har haft många intressanta diskussioner om detta och alla som skriker att alla SD:are är rasister borde börja lyssna på invandrarna som redan finns här!!
  • Anonym (U)

    Håller helt med.

    Såg nyss Stefan L på nyheterna han hackar sig och stammar fram att Jimmy Å ej har något med budgeten att göra.

    Jag är på riktigt orolig över hur den mannen ska klara av sin roll.

    Han hyperventilerar nästan när han pratar.

    Blir besviken på alliansen som inte vågat ta upp invandrarfrågan.

  • Anonym (jag)
    Anonym (U) skrev 2014-09-18 22:23:33 följande:

    Håller helt med.

    Såg nyss Stefan L på nyheterna han hackar sig och stammar fram att Jimmy Å ej har något med budgeten att göra.

    Jag är på riktigt orolig över hur den mannen ska klara av sin roll.

    Han hyperventilerar nästan när han pratar.

    Blir besviken på alliansen som inte vågat ta upp invandrarfrågan.


    Såg förvisso inte Stefan L på nyheterna men håller med om att alliansen borde ha vågat. Mens om sagt, jag hoppas innerligt att den nya partiledaren vågar.
  • Anonym (U)
    Anonym (jag) skrev 2014-09-19 07:39:22 följande:
    Såg förvisso inte Stefan L på nyheterna men håller med om att alliansen borde ha vågat. Mens om sagt, jag hoppas innerligt att den nya partiledaren vågar.
    Tvivlar på det. Stefan L får ett rykande utseende då han tänker o talar om SD så jag tror inte att chansen är stor.

    Synd! Fattar inte vad det är som gör att detta är så tabu?

    Vad fanken våra problem mina problem eller mitt liv är de ju inne och ändrar på och styr över.

    Invandrarfrågorna är noll och invandrarpolitiken är katastrof. Gör dom inget snart lär det bli inbördes krig här.

    Folk mår inte bra, invandrare mår inte bra, svenskar mår inte bra.

    Måste man inte lösa problemet
  • Anonym (o)

    Då kanske det är dags för dom som taktikröstat på sd att inse att det inte är en framkomlig väg.
    Och istället lägga press på våra andra politiker.

    Sd är inte ett parti som kan likställas med andra, det är farliga krafter man leker med när man röstar fram dom till makt.
    Sd är ett fascistiskt och rasistiskt parti. 

    Jag håller med om att något måste göras åt integrationen, men sd är inte svaret på problemet.
    Sd ger oss bara ytterligare problem. 

    Och hatet, nej, det är inte ok att hata någon pga hur dom röstar, men det är heller inte ok att hata någon för att man inte sympatiserar med sd:s ideer om andra människor.
    Det är rätt många nu som fått allt från stryk till dödshot för att dom dristat sig till att säga emot sd-anhängare.
    Våld och hot är aldrig nånsin ok. 

  • Litet My

    Tycker det är ganska få som tror att alla SD väljare är rasister, däremot många som tycker det är fel att rösta på ett rasistiskt parti, det är skillnad men ett val man själv väljer att göra. Att invandrarfrågan är viktig och måste tas upp tycker jag är självklart men det finns bättre sätt att kämpa på för det än att rösta på SD och sedan skylla på att "det var man ju tvungen att göra". Jag tror majoriteten tycker invandrarfrågan skall lyftas även hos de som inte röstar på dem eller som inte tycker om SD, tillsammans är det MÅNGA såpass många att om alla satte tryck så fanns det bättre vägar att gå än att rösta på SD och som i många fall se sig som ett offer för omständigheterna att man röstade som man gjorde.

  • Anonym (jag)
    Anonym (U) skrev 2014-09-19 07:45:17 följande:
    Tvivlar på det. Stefan L får ett rykande utseende då han tänker o talar om SD så jag tror inte att chansen är stor.

    Synd! Fattar inte vad det är som gör att detta är så tabu?

    Vad fanken våra problem mina problem eller mitt liv är de ju inne och ändrar på och styr över.

    Invandrarfrågorna är noll och invandrarpolitiken är katastrof. Gör dom inget snart lär det bli inbördes krig här.

    Folk mår inte bra, invandrare mår inte bra, svenskar mår inte bra.

    Måste man inte lösa problemet
    Menade den nya partiledaren för M Dels kan de få majoritet i vissa frågor då och dels kan de få en jäkla massa som röstar på dem i nästa val. Vilket parti som helst som vågar ta i frågan om invandringen skulle få en massa röster. De skulle få min iaf.

    Att rösta på SD för mig var för att det fanns inget annat alternativ. Invandrarfrågan är så pass viktig anser jag.
  • Anonym (o)

    Hittade den här texten på en annan tråd och tycker den är så bra så jag kopierar ner den hit. 
    Det är alltså inte mina ord, men jag har fått tillåtelse att kopiera den.
    Upphovspersonen kallar sig Fool här.


    Jag tror faktiskt inte de som kommer hit förväntar sig något alls förutom att slippa förföljelse , krig , eller vad det nu var de flydde ifrån. Det är upp till våra politiker att avgöra vad de ska få eller inte få och hur många som ska få komma hit.

    Du gnäller på fel personer , ska du gnälla så gnäll på våra politiker helst då utan att för den delen liera dig med uppenbara nazister och rasister som SD verkligen är.

    Nej jag tycker absolut inte du är raistisk för att du vill minska invandingen eller skärpa reglerna kring migration , de vill nog väldigt många i sverige , tom de som inte röstade på SD , ja tom många invandrare.

    Däremot tycker jag du är otroligt naiv om inte rent ut sagt korkad som lägger din röst på ett parti som gång efter gång  bevisats vara rasistiskt och nazistiskt. Jag menar vad tror du allt ståhej kring SD har berott på ? Varför tror du att övriga partier vägrar samarbeta med dem ? För att de snackar om migrationsfrågor ?  Alla otaliga avslöjanden om vad de säger och gör när de tror att ingen ser eller hör , är det bara påhitt ? Varför skulle sveriges samlade media antränga sig med att hitta på saker om SD ? För att de skackar om frågor som större delen av befolkningen delar ? Ink invandrare själva ?

    Alltså , hur jäkla naiv kan man vara egentligen ?

    De som du och övriga SD väljare kritiseras för är INTE att ni röstat för att ta tag i frågan om invandring för den frågan anser som sagt ganska många behöver hanteras. Det ni kritiseras för är för att ni för att sura som snorungar valt att lägga er röst på nazister och rasister. Ni har alltså gett nzsister och rasister makt inte bara över sveriges politik utan även europas politik genom eu parlamentet. För om du hade brytt dig om att efterforska lite eller att inte blunda så hårt innan du gjorde ditt val så hade du kanske lagt märke till att extremhögerpartier samarbetar över gränserna , att SD redan börjat se sig om samarbete med tex Danske Folkeparti och UKIP och att även de riktigt extrema mupparna i frankike tydligen var på tapeten men som tur var inte blev av.

    http://www.svt.se/nyheter/val2014/akesson-vi-vill-samarbeta-med-df-och-ukip

    Det är därför SD väljare kritisera och förlöjligas därför att det ÄR extremt jäkla korkat att ge nassar makt över sveriges och europas politik för att visa sitt missnöje och sura som små glin. Det är därför SD väljare utmålas som obildade , därför att de inte verkar bry sig om att ta reda på vad deras röst i praktiken innebär utan bara bryr sig om att få sura.

    Andra människor , hela vägen från vänsterpartiet till folkpartiet och moderaterna är även de missnöjda med migrationspolitiken , men de har insett att ge nassar makt över sverige och eu inte är något bra sätt att lösa dom problemen.
Svar på tråden Trött på att alla hatar SD och inte tar tag i problemet