• Anonym (Arg)

    Chefen hotar med att sparka mig för att jag öppet röstar på Vänsterpartiet

    Ja, det är sant. Han menar att de är för en kommunistisk syn och att det kommer bli riktigt otäckt i Sverige om Vänsterpartiet får allt för stor makt!
    Får han verkligen göra såhär?

  • Svar på tråden Chefen hotar med att sparka mig för att jag öppet röstar på Vänsterpartiet
  • Anonym (ärligt?)

    Ledsen. Jag tror inte ens på ditt inlägg. Ingen människa skulle överhuvudtaget riskera sitt ansikte genom att ens hota med sparken för att en anställd röstar på ett parti man själv inte sympatiserar med.

  • Anonym (Arg)
    Anonym (ärligt?) skrev 2014-09-18 11:20:56 följande:

    Ledsen. Jag tror inte ens på ditt inlägg. Ingen människa skulle överhuvudtaget riskera sitt ansikte genom att ens hota med sparken för att en anställd röstar på ett parti man själv inte sympatiserar med.


    Eh jo, det förekommer hela tiden! Kolla bara här:

    "Min svärdotter fick sparken i går för att hon röstatpå SD"
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/74003562-min-svardotter-fick-sparken-i-gar-for-att-hon-rostatpa-sd
  • Anonym (kikias)

    Han är väl moderat och lite sur och skojar lite bara kanske?

  • Anonym (ärligt?)
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-18 11:25:39 följande:
    Eh jo, det förekommer hela tiden! Kolla bara här:

    "Min svärdotter fick sparken i går för att hon röstatpå SD"
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/74003562-min-svardotter-fick-sparken-i-gar-for-att-hon-rostatpa-sd
    Du ska verkligen inte tro på allt som skrivs. Och framförallt inte på FL. Skala bort 85% av inläggen så ser du sen vad du har kvar för seriöst som är värt att läsa.
  • Xmag

    Det kanske är så att om du röstar på V så måste företaget dra ner på personalen pga av högre omkostnader. Du får du ju indirekt sparken pga att du röstar på V. Gäller speciellt om du är under 26 och/eller jobbar på restaurang....

  • driver28
    Xmag skrev 2014-09-18 11:45:51 följande:

    Det kanske är så att om du röstar på V så måste företaget dra ner på personalen pga av högre omkostnader. Du får du ju indirekt sparken pga att du röstar på V. Gäller speciellt om du är under 26 och/eller jobbar på restaurang....


    Touché
  • Anonym (tr)
    Xmag skrev 2014-09-18 11:45:51 följande:

    Det kanske är så att om du röstar på V så måste företaget dra ner på personalen pga av högre omkostnader. Du får du ju indirekt sparken pga att du röstar på V. Gäller speciellt om du är under 26 och/eller jobbar på restaurang....


    Gnäll. företagen får väl ta lite ansvar, offra sig lite för Sverige. Ibland måste man ta en för teamet.
  • Xmag
    Anonym (tr) skrev 2014-09-18 15:57:31 följande:
    Gnäll. företagen får väl ta lite ansvar, offra sig lite för Sverige. Ibland måste man ta en för teamet.
    Nu skojar du hoppas jag. Verkligen. Ta ansvar är ju vad företagen gör genom att avskeda. Gör man inte vinst så går man under och då har ju ingen nåt jobb att gå till. Ingen kan ha personal som de går back på. Det är precis samma med företag som med personer man måste ha lägre omkostnader än intäkter. Kanske arbetarna som röstar på vänstern borde "ta en för teamet" och solidariskt sänka sina löner med motsvarande belopp så behöver ju ingen avskedas.
  • Anonym (Hoppfull)

    Verkar ju finnas hopp om framtiden om både brunskjortorna och kommunistlymlarna får lära sig att verkligheten straffar dumheten. Kanske vi kan få tillbaka en vettig regering igen......

  • Anonym (tr)
    Xmag skrev 2014-09-18 18:56:55 följande:
    Nu skojar du hoppas jag. Verkligen. Ta ansvar är ju vad företagen gör genom att avskeda. Gör man inte vinst så går man under och då har ju ingen nåt jobb att gå till. Ingen kan ha personal som de går back på. Det är precis samma med företag som med personer man måste ha lägre omkostnader än intäkter. Kanske arbetarna som röstar på vänstern borde "ta en för teamet" och solidariskt sänka sina löner med motsvarande belopp så behöver ju ingen avskedas.
    Finns nog andra saker man kan skära ner på, t ex aktieutdelning.
    Det är där man ska börja, sen kan man fortsätta med att ingen ska ha en lön över 30 000.
  • Zoja
    Anonym (tr) skrev 2014-09-18 19:38:55 följande:
    Finns nog andra saker man kan skära ner på, t ex aktieutdelning.
    Det är där man ska börja, sen kan man fortsätta med att ingen ska ha en lön över 30 000.
    Jag håller delvis med. Tycker att löneskillnaderna är på tok för stora, men att ingen ska få ha en lön över 30 000 känns lite väl extremt.
  • Anonym (tr)
    Zoja skrev 2014-09-18 20:09:11 följande:
    Jag håller delvis med. Tycker att löneskillnaderna är på tok för stora, men att ingen ska få ha en lön över 30 000 känns lite väl extremt.
    Fast när allt kommer omkring så har väldigt få människor behov av en så stor lön, det är endast en belastning för miljön. Blir för mycket lyxkonsumerande som resor och bilar.
Svar på tråden Chefen hotar med att sparka mig för att jag öppet röstar på Vänsterpartiet