• EvaMajja

    Fler som väntar barn nr 2 i april/maj 2015?

    Vore roligt att följas åt om det är fler där ute som väntar syskon i april/maj nästa år. Jag plussade i slutet av augusti, nu går jag in i vecka 9. Förra graviditeten mådde jag jättebra hela tiden, men denna gång har jag nu redan varit illamående i 2 veckor. Vore roligt att höra er andras erfarenheter ??

  • Svar på tråden Fler som väntar barn nr 2 i april/maj 2015?
  • Madelen b

    Jag är oxå i v 9! Känner mig inte ett dugg gravid, mådde bra med 1an oxå men detta stressar mig lite mer denna graviditet, lite ömma bröst och kissar mer bara, annars precis som vanligt! Hur gammal är en första?

  • EvaMajja
    Madelen b skrev 2014-09-18 12:23:38 följande:

    Jag är oxå i v 9! Känner mig inte ett dugg gravid, mådde bra med 1an oxå men detta stressar mig lite mer denna graviditet, lite ömma bröst och kissar mer bara, annars precis som vanligt! Hur gammal är en första?


    Men va skönt ??, jag hade inte heller ett enda symtom med min första, så detta med illamående är nytt för mig. Min lilla tjej blir 2 år nu i vinter, hur gammal är din?
  • EvaMajja

    Skulle inte vara frågetecken efter "men va skönt" det skulle ju vara en glad gubbe. Vet inte varför det blev så....

  • corran

    Väntar andra barnet med bf 7e maj :) Är i v 8 nu!
    Har en son på 13 månader här hemma.
    Den här gången (än sålänge) så mår jag mycket bättre än förra graviditeten, kanske en flicka den hr gången ;)

  • Maddi

    Här är en till, sonen på 19 månader kommer att hinna bli 2 år och 2 månader och hoppas att han börjar sova hela nätter snart när man får en till som kommer vakna på nätterna. 8+3 idag. 

  • lais

    Jag har bf 22 april så gick in i v 10 idag. Har en son på 13 månader. Jag mår också mer illa den här gången och är supertrött

  • EvaMajja

    Ja dom säger ju att ingen graviditet är den andra lik, jag vill bara att tiden ska gå över 12 veckor nu så att illamåendet förhoppningsvis försvinner.

  • Madelen b
    EvaMajja skrev 2014-09-18 12:41:43 följande:
    Men va skönt ??, jag hade inte heller ett enda symtom med min första, så detta med illamående är nytt för mig. Min lilla tjej blir 2 år nu i vinter, hur gammal är din?
    Han vart tre nu i somras så äldst här inne;)

    Jo jag ska inte klaga men nojar mer då ja inget känner!

    Min son tjatar om ett syskon så kommer bli jätte glad då vi berättar! Vill oxå komma förbi v12 så man vågar andas ut lite!!
  • TereseS

    Jag vet inte riktigt hur det här fungerar, om jag bara kan skriva i tråden eller om man ska bli inbjuden på något annat sätt...men jag testar :). Jag har bf 17 april och har en son som är två år och 2 månader. Längtar också till v.12 passerat!!

  • Maddi

    Oj, denna tråd hade jag glömt bort med tanke på att ingen skriver:) Enligt vul är jag i vecka 12+0 idag, så ska bli skönt när denna vecka passerat då man iallafall är på den mer rätta sidan, kännas de som.

    Jag får fortfarande kväljningar av vissa livsmedel och mår illa kanske 3 gånger i veckan. Sonen har haft magsjuka över helgen och de va absolut inte roligt då vi fick avlösa varandra då han bara var nöjd i vagnen. Jag kände mig som en usel mamma då han kräktes en gång och jag tålde inte lukten, tur att pappan var i närheten. Så vagnen rullades i princip konstant i 2 dygn undantag för vätska, blöjbyte och klädbyte. Idag är de full rulle igen men blir en innedag och tänkte gå ut lite imorgon om de är så att han är pigg då. Hur är de med er?

  • TereseS

    Åh, magsjuka är hemskt! Vår son hade det för en månad sen och smittade även mig...inte kul att vara gravid och illamående med magsjuka!!

    Med mig är det bra, är mycket lugnare efter kub-testet och fortfarande väldigt glad över siffrorna och över att vi fått se den lill*.

    13+2 idag och nu hägrar rul där framme.

    Mår nästan inte illa alls längre, är bara väldigt hungrig :).

  • EvaMajja

    Jag börjar också må lite bättre nu, inte alls lika illamående längre även om det kan komma ibland samt att jag inte klarar lukten av viss mat. Men jag är fortfarande väldigt trött jämt, när brukar det ge med sig?

    Jag har varit magsjuk 3 gånger detta år redan, vill verkligen inte ha det när jag är gravid så jaghåller tummarna för att jag ska klara mig. Men jag vet ju att om min dotter smittas på dagis så får jag det :(

    Imorgon går jag in i vecka 12, men det känns så lång tid fram till Rul, man vill ju veta nu att allt ser bra ut :) tiden går för sakta fram till dess ????

  • TereseS

    Hoppas få komma till bm å lyssna på hjärtljud någongång innan rul iaf...så känns det inte lika långt. :)

  • TereseS

    Har ni berättat att era små ska få syskon?

    Vi har inte sagt nåt än...men det känns som det snart är dags. Tänker att han kommer behöva så lång tid som möjligt att förbereda sig. Hur tänker ni?

  • LaMoi

    Hej!

    Vet inte om jag får vara med här ;) jag väntar iallafall mitt tredje barn den 3 april. Hoppas det är ok att jag slänger mig in här :)

Svar på tråden Fler som väntar barn nr 2 i april/maj 2015?