• SANOJ

    Riktigt tidiga gravsymptom - hur tidigt och vad?

    Kan man märka av att man är gravid redan en vecka efter att man har haft oskyddat sex?
    Hur tidigt märkte ni av? När man man tidigast märka av? Vilka var era tidigaste symptom?

  • Svar på tråden Riktigt tidiga gravsymptom - hur tidigt och vad?
  • mp90
    SANOJ skrev 2014-09-18 14:54:36 följande:

    Kan man märka av att man är gravid redan en vecka efter att man har haft oskyddat sex?
    Hur tidigt märkte ni av? När man man tidigast märka av? Vilka var era tidigaste symptom?


    Ja fick väldigt uppblåst mage på kvällarna ca 1-1.5 v efter äl! Sen kom bröst, illamående o så senare!
  • SANOJ
    mp90 skrev 2014-09-18 15:51:17 följande:
    Ja fick väldigt uppblåst mage på kvällarna ca 1-1.5 v efter äl! Sen kom bröst, illamående o så senare!
    Okej :) Jag har känt att mina bröstvårtor känns mer, alltså de är inte ömma eller gör ont men de är mer styva och man känner av så fort något nuddar dem. Svullen mage har jag och nästa mensvärk till och från.
  • SANOJ

    Tror dock inte att jag är gravid, eller jag tänker att jag inte är det, då blir jag inte lika besviken om det inte är ett + ;) ska testa imorgon.

  • SANOJ

    Har fått massa vita flytningar, det är som bodylotion. Luktar inget men är blött och måste ha trosskydd. Är det vanligt?

  • mp90
    SANOJ skrev 2014-09-19 22:17:52 följande:

    Har fått massa vita flytningar, det är som bodylotion. Luktar inget men är blött och måste ha trosskydd. Är det vanligt?


    Just de! Flytningar hade jag me???? tidigt! Lycka till
  • Edvina

    Jag har känt efter ca 2-3 dagar med 3 av mina 4 graviditeter. Jag har fått som ett svagt molande eller mensvärk som kommer och går hela tiden. Den har börjat direkt efter bara några dagar, innan ägget ens fäst. Det har jag också känt av flera ggr. Det nyper till som 17 i magen och en gång fick jag även nidblödning. När det närmar sig dagarna för Bim har jag fått ömma bröst, ostabilt humör och konstig smak i munnen, typ blod. Sen har illamåendet och sånt kommit runt V 6-7.

  • _elin_

    En vecka efter äl kände jag typ som "blinkande" i magen. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, men tänk lite som när man tänder ett lysrör, då blinkar det ju. Lite så kändes det, som muskelryckningar nästan, nere  i magen och sen stack det till lite. Så höll det på nån timme. 
    Nån dag efter började jag få ganska intensiv molvärk lite till vänster nere i magen, som bara blev mer och mer.

Svar på tråden Riktigt tidiga gravsymptom - hur tidigt och vad?