• Anonym (hungrig)

    Jag är jämt hungrig

    Förstår inte vad det är för fel på mig, jag är jämt hungrig.
    Idag åt jag en deciliter frebaco havreringar med en deciliter lättmjölk och ett kokt ägg till frukost vid 7 tiden. Var hungrig som bara den redan klockan 8.
    Åt två Kokta ägg till mellanmål kl 9, hungrig igen direkt.
    Kasslergryta gjord på mellangrädde och turkisk yoghurt med 70 gram kokt ris till lunch kl 14. Jättehungrig nu.

    Så här är en varje dag.

    Jag försöker äta produkter med låga sockerhalter i, under 5 gram per 100 gram, och undviker gärna Light Light produkter (5% fraiche eller 4% matlagningsgrädde).
    Men blir ändå hungrig snabbt efter jag ätit.

  • Svar på tråden Jag är jämt hungrig
  • Anonym (Alltid Hungrig)

    Jag har samma problem tyvärr. Äter havregrynsgröt till frukost och en timme senare är jag vrålhungrig igen! 

  • Rainbow gg

    Jag hade också varit rejält hungrig om jag åt så lite. Eftersom du väger och mäter så antar jag att du räknar kalorier, så vad landade du på hittills?

  • Anonym (hungrig)
    Rainbow gg skrev 2014-09-18 15:59:46 följande:

    Jag hade också varit rejält hungrig om jag åt så lite. Eftersom du väger och mäter så antar jag att du räknar kalorier, så vad landade du på hittills?


    Räknar inte kalorier, är viktväktare. Har gått ner över 30 kilo med dem och bibehållt vikten

    Helammar just nu och äter därför mer än vanligt, men är ändå jämt hungrig.
  • Emmut
    Anonym (hungrig) skrev 2014-09-18 16:01:50 följande:
    Räknar inte kalorier, är viktväktare. Har gått ner över 30 kilo med dem och bibehållt vikten smile1.gif

    Helammar just nu och äter därför mer än vanligt, men är ändå jämt hungrig.
    När man helammar förbränner man ca 800 kcal extra, och du verkar inte äta särskilt mycket. Så jag antar att kroppen säger åt dig att äta mer för att du behöver det :)

    www.emmut.wordpress.com
  • Rainbow gg

    Din frukost ligger på ca 190 kcal. Ditt mellan mål ca 180. Så även om din lunch innehöll 1000 kalorier vilket är högst tveksamt så hade du landat på under 1500. Ett intag på strax under 2000kcal är rekommenderat för en kvinna som vill hålla vikten.

    Inte konstigt att du är hungrig när du underäter. Händer det aldrig att du vräker i dig på kvällen istället?

  • Fjärilslarv

    Oj jag skulle bli tokig om jag åt så lite tror jag, och så ammar du dessutom, wow!

  • TroRättTroFel

    Jag är hungrig konstant.. Frukost lite panpizza ..lunch pizza ..middag 10st små burgare från max kvällsmål en proteindrink... Väger 82 och är deffad

  • Anonym (hungrig)
    Rainbow gg skrev 2014-09-18 16:33:23 följande:

    Din frukost ligger på ca 190 kcal. Ditt mellan mål ca 180. Så även om din lunch innehöll 1000 kalorier vilket är högst tveksamt så hade du landat på under 1500. Ett intag på strax under 2000kcal är rekommenderat för en kvinna som vill hålla vikten.

    Inte konstigt att du är hungrig när du underäter. Händer det aldrig att du vräker i dig på kvällen istället?


    Jag äter middag också. Skrev bara det jag håg att hittills.

    Till middag blir det 250 gram blodpudding och 4 msk kalorisnål lingonsylt.
  • Fjärilslarv
    Anonym (hungrig) skrev 2014-09-18 16:42:24 följande:
    Jag äter middag också. Skrev bara det jag håg att hittills.

    Till middag blir det 250 gram blodpudding och 4 msk kalorisnål lingonsylt.
    jo men om du ammar så förbränner du ca 800kcal extra som någon skrev, och bör då äta 800kcal MER än vad du äter annars och tränar du dessutom så är det ju ännu mer. Den rekomenderade dagliga intaget är ju när man har räknat bort träning, amning osv.

    jag tar mig själv som exempel, jag äter ca 2300 kcsl/dag och tränar bort 3-600 kcal/dag och har då ca 1700kcal kvar, jag är dock väldigt kort så jag ska ha mindre än den genomsnittliga kvinnan.
  • Anonym (hungrig)
    Fjärilslarv skrev 2014-09-18 16:46:20 följande:

    jo men om du ammar så förbränner du ca 800kcal extra som någon skrev, och bör då äta 800kcal MER än vad du äter annars och tränar du dessutom så är det ju ännu mer. Den rekomenderade dagliga intaget är ju när man har räknat bort träning, amning osv.

    jag tar mig själv som exempel, jag äter ca 2300 kcsl/dag och tränar bort 3-600 kcal/dag och har då ca 1700kcal kvar, jag är dock väldigt kort så jag ska ha mindre än den genomsnittliga kvinnan.


    Jag äter mer pga amningen. Ska egentligen äta 12 points mindre per dag om jag inte ammade.

    12 points = 90 gram chips.
Svar på tråden Jag är jämt hungrig