• Anonym (sjuk)

    Hjälp! Vad händer i min kropp! ?

    Feber till och från i en vecka. Första dagarna rejäla kramper i nedre delen av magen. Framförallt på kvällarna. Nu har jag mer ont innanför båda revbenen. Skär som kniv på vänster sida och trycköm på båda sidor och nere i höger sida på magen. Även en klåda innanför höger revben så pass att jag klöst upp huden.
    Har kräkts ett par gånger då det varit som mest intensivt med smärtor. Uppblåst men inga konstigheter med toabesök förutom att det gör skitont på ställena när man tar i lite. Varit på hc men fick ingen hjälp då det inte visade graviditet eller höjning av crp. Hb såg bra ut. Men hade hjärtklappning. Blev bara hemskickad. Nån som har nån aning om vad som ger sånna besvär? Mår hyfsat ena timmen för att nästa ligga i feber och må skit!

  • Svar på tråden Hjälp! Vad händer i min kropp! ?
  • Carnitas

    Sök igen, så får man göra andra undersökningar.


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Anonym (sjuk)
    Carnitas skrev 2014-09-18 19:50:26 följande:

    Sök igen, så får man göra andra undersökningar.


    Jag ringde 1177 i fredagskväll. Hade då innan samtalet 38.3 i temp.

    Där sa sköterskan att hon blev väldigt förvånad hur läkaren kunde skicka hem mig med naproxen. Men att det var svårt för henne att veta vad som är fel eller vad som utlöst besvären. Hon sa att febern inte var nog hög för att söka akutvård. Utan det ska vara över 39 för att de ska tycka att det är feber.

    Hon pratade om magsår, galla osv. Men magsår ska ju inte ge feber säger hon och gallan sitter ju på höger och ger då mest känningar på höger sida.


    Efter samtalet tempade jag mig igen i båda öronen och då stod det på 38.9 på ena och 39.0 på andra. Men ides inte åka in just för det hon sa.

    Nu är det måndag idag och haft fullt upp i andra samtal så idag får jag ingen tid på hc. Får testa ringa imorgon och begära nya prov och en annan läkare helt enkelt.


    Visst. kanske inte är akut. Men något gör ju så jag mår riktigt dåligt!

    Nu har jag ju reumatiska besvär också så har kontaktat min läkare där också som ska ringa upp imorgon. Kan ju hända att det har med sjukdomen att göra? Har ännu inte fått diagnos på vilken form av reumatisk sjukdom jag har, men tanken slog mig att det kan ju vara så också..

Svar på tråden Hjälp! Vad händer i min kropp! ?