• mammah­annah9­1
    Äldre 18 Sep 21:25
    465 visningar
    4 svar
    4
    465

    Ingen matlust

    Hej
    Jag är i v. 13 precis och jag är förkyld så kanske lite därför men jag har väldigt liten matlust. Igår åt jag en macka och pommes på hela dagen, idag tog det en timme för mig imorse att få i mig en macka och jag åt 6 st sushibitar (vegetarisk) till middag. Annars kan jag bara dricka oboy. Kan bebisen ta skada av detta? Jag är inte skitsmal så har ju "reserver" så att säga, men den kan ju inte få i sig mycket näring... mår inte illa utan kan bara inte äta. 

  • Svar på tråden Ingen matlust
  • Äldre 18 Sep 21:37
    #1

    Nej, barnet tar inte skada! Under min senaste graviditet var jag fastande i 5 dagar pga en eventuell operation(lång historia!)

  • mammah­annah9­1
    Äldre 18 Sep 21:42
    #2
    Malima skrev 2014-09-18 21:37:21 följande:

    Nej, barnet tar inte skada! Under min senaste graviditet var jag fastande i 5 dagar pga en eventuell operation(lång historia!)


    åh va skönt :) mindre kul med din historia dock. Men då kan jag iaf vänta med att höra av mig till barnmorskan till om det inte gått efter nån vecka iaf..
  • Äldre 18 Sep 21:47
    #3

    Tar du vitamintillskott och äter grönsaker och så? Dricker mycket vatten?

  • mammah­annah9­1
    Äldre 18 Sep 21:51
    #4
    Ljusfat skrev 2014-09-18 21:47:11 följande:

    Tar du vitamintillskott och äter grönsaker och så? Dricker mycket vatten?


    jag tar tabletter som är för gravida som jag köpte på apoteket, försöker att äta frukt varje dag men blir kanske mer varannan dag, vatten brukar jag dricka mycket men nu när jag är förkyld och har ont i halsen har jag svårt för det så blir typ 1.5 liter oboy om dan istället... skitmycket socker men då får jag i mig vätska iaf
Svar på tråden Ingen matlust