• Anonym (Konstig?)

    Alltid tillgänglig i sovrummet? Inte jag. Du?

    Jag har varit i mitt förhållande i många år, men jag vill veta om nån annan känner igen sig i bristen på mys efter lång tid med samma person.

    Min man har aldrig varit speciellt romantisk eller ens gullig till sättet men förr fanns det i alla fall lite tendenser till det även om han själv sa att han inte var den typen av person.

    Men nu måste jag säga att jag börjar bli lite less på tillvaron. Maken åsikt verkar vara att trots att han suttit med en mobil eller dator framför sig halva kvällen och knappt sagt ett ord så samma sekund som båda befinner sig i den gemensamma sängen så ska man på nåt sätt direkt vara tillgänglig för hångel med efterföljande sex. Det här gör mig numera helt avtänd så jag vill väldigt sällan ha sex vilket så klart resulterar i en sur make.

    Nån annan som känner igen sig? Är man automatiskt "tillgänglig" när man lägger huvudet på kudden? Är det normalt? Hur kommer man ifrån det förutom skilsmässa?

  • Svar på tråden Alltid tillgänglig i sovrummet? Inte jag. Du?
  • Computerworld

    Formulera det på samma sätt som här. Jag förstod vad du menade. Är han inte stans största blockmongo så fattar han också. 

  • Anonym (????)

    Fyfan vilken tråkig person. Skulle heller inte ha lust att ha sex med en sådan sambo. Visa honom detta som du skrivit. Hälsa gärna ifrån mig också att han får rycka upp sig en aning annars kan det mkt väl vara så att någon annan rycker upp dig ur er gemensamma säng och förflyttat dig till deras där du dessutom blir sedd, uppskattad och uppmärksammad även i övriga delar av hemmet samt som en person och inte bara ngt man tömmer sig i/på.

  • Haskel

    Det hela handlar egentligen bara om "manligt" vs "kvinnligt"

    Praktiska män och känslosamma kvinnor.

    Män vill ha sex/ge sex när FÖR ATT känna sig bekräftade och bekräfta sin partner.

    Kvinnor vill ha sex NÄR de känner sig bekräftade och när deras partner tycks vara tillfreds/"bekräftad".

    Lösningen är att kommunicera och försöka hitta någon typ av medelväg som passar er båda.

  • Anonym (Undrar)

    Har du pratat med honom om det här, låtit honom veta vad du känner o saknar?

  • isolande

    Jag hade oxå blivit skitirriterad. Berätta hur du känner, att du behöver uppskattning och kärlek även innan läggdags för att komma på humör. Klassiskt läge som Haskel skrev.

Svar på tråden Alltid tillgänglig i sovrummet? Inte jag. Du?