• Anonym (L)

    Borttagen på grund av ett inlägg om SD.

    Jag fattar inte 6 människor har tagit bort en vän till mig på facebook för ett inlägg han gjort. Att människor har så förutfattade meningar angående att någon som skriver något positivt om SD måste vara rasist är helt sjukt. SD är så jäkla hårt bevakat av diverse media, dom är kallade för ett rasistiskt parti men i deras vallöften finns det ingenting som är rasistiskt. Medlemmar åker ur SD om det visar sig ha rasistiska åsikter.

  • Svar på tråden Borttagen på grund av ett inlägg om SD.
  • Anonym (så är det)
    Anonym (L) skrev 2014-09-19 09:20:44 följande:

    Jag fattar inte 6 människor har tagit bort en vän till mig på facebook för ett inlägg han gjort. Att människor har så förutfattade meningar angående att någon som skriver något positivt om SD måste vara rasist är helt sjukt. SD är så jäkla hårt bevakat av diverse media, dom är kallade för ett rasistiskt parti men i deras vallöften finns det ingenting som är rasistiskt. Medlemmar åker ur SD om det visar sig ha rasistiska åsikter.


    Nej. Man åker inte ur SD för att man har rasistiska åsikter. Man åker ur SD om man säger det högt utanför partiet så att det kommer till allmän kännedom. De vågar nämligen inte stå för sina åsikter, eftersom de vet att det väcker ont blod. Så de som står för sin rasism öppet åker ur partiet.
  • Anonym (Maria)

    Jag håller med dig! Jag röstade själv inte på SD, men det är helt sjukt hur partiet blir behandlat. Kan vi inte ta det en gång för alla: man behöver inte vara rasist för att rösta på SD och man behöver inte vara rasist för att man vill minska vår extremt höga invandring!!

  • Anonym (Jag)
    Anonym (så är det) skrev 2014-09-19 09:25:33 följande:

    Nej. Man åker inte ur SD för att man har rasistiska åsikter. Man åker ur SD om man säger det högt utanför partiet så att det kommer till allmän kännedom. De vågar nämligen inte stå för sina åsikter, eftersom de vet att det väcker ont blod. Så de som står för sin rasism öppet åker ur partiet.


    Fast man åker inte ur om man är vän med Jimmie Åkesson eller är Jimmie Åkesson... Annars hade Jimmie och Kent Ekeroth ha varit borta för länge sedan...
  • Vitrysk hockeyhjälte

    Folk gillar inte olika, helt enkelt. Inte mycket att göra åt.


    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • silhuett

    Jag röstade inte själv på SD, men har svårt att förstå de som tar bort vänner som sympatiserar med dem. Jag respekterar alla mina vänners politiska åsikter, även om jag inte håller med själv.

    Det jag däremot stör mig på är alla hatinlägg om olika politiker och partier (bland mina vänner handlar det mest som SD och Alliansen), så dessa inlägg blockerar jag för att slippa se dem om och om igen när jag scrollar igenom startsidan.
    Men ta bort vännerna som skriver dem? Nej, det skulle jag inte göra.

  • Awesome

    sv.wikipedia.org/wiki/Bevara_Sverige_Svenskt

    Läs under "upplösning" längst ner, Sverigedemokraterna är från början organisationen BSS, Besvara Sverige Svenskt, som sedan omformats via olika sammanslutningar till nuvarande parti. Det ÄR ett rasistiskt, fascistiskt och nazistiskt parti oavsett vad de säger (ljuger) om.

  • Anonym (Maria)
    Awesome skrev 2014-09-19 09:39:30 följande:

    sv.wikipedia.org/wiki/Bevara_Sverige_Svenskt

    Läs under "upplösning" längst ner, Sverigedemokraterna är från början organisationen BSS, Besvara Sverige Svenskt, som sedan omformats via olika sammanslutningar till nuvarande parti. Det ÄR ett rasistiskt, fascistiskt och nazistiskt parti oavsett vad de säger (ljuger) om.


    Det är sant att de har sina rötter i något som kan kallas rasism. Det är också sant att rasister dras till partiet. Det är dock inte sant att de är rasister idag, att de för en rasistisk politik eller att alla som röstar på dem är rasister. Så sluta få det att låta som att det skulle vara så. Det ger bara en dålig debattmiljö i svenska politik, och i invandrarfrågan i synnerhet.

    I Sverige ska man inte behöva vara rädd att säga vad man röstar på, så har det aldrig varit (nåja) tidigare. Man ska inte behöva förlora jobbet för att man har vissa politiska åsikter. Det finns länder där det är så, men jag hoppades och trodde att Sveriges politiska klimat och demokrati skulle stå över det.
  • Anonym (Inte SD)

    Ja, SD och deras anhängare blir verkligen inte bra behandlade av vissa som påstår att de gillar olika. Jag gillar inte olika, det står jag för. Jag gillar tex inte rasister.

    Ja, SD har en mörk bakgrund, men det betyder inte att det fortfarande är ett rasistiskt parti. Det finns inget i deras partiprogram som tyder på det. Däremot så finns det tydligen gott om just rasister i SD. Jag tycker att det är helt sjukt att folk som anser sig vara goda och snälla och medmänskliga och bry sig om andra kan bete sig som dom gör bete sig så svinigt som de gör och ägna sig åt utfrysning och regelrätt mobbning! Utfrysning och mobbning är något som jag anser aldrig är ok, oavsett vilka orsaker det är och oavsett hur rätt man själv anser sig ha och hur fel den andre anses ha!

    Sedan, som sagt, SD har en rasistisk och nazistisk och mörk historia, men de säger dig ha ändrat sig. Samma sak kan man väl säga om Tyskland och inte är det väl så många idag som tror att alla tyskar är nazister?

  • Anonym (Sitting Bull)
    Anonym (Maria) skrev 2014-09-19 09:46:53 följande:
    Det är sant att de har sina rötter i något som kan kallas rasism. Det är också sant att rasister dras till partiet. Det är dock inte sant att de är rasister idag, att de för en rasistisk politik eller att alla som röstar på dem är rasister. Så sluta få det att låta som att det skulle vara så. Det ger bara en dålig debattmiljö i svenska politik, och i invandrarfrågan i synnerhet.

    I Sverige ska man inte behöva vara rädd att säga vad man röstar på, så har det aldrig varit (nåja) tidigare. Man ska inte behöva förlora jobbet för att man har vissa politiska åsikter. Det finns länder där det är så, men jag hoppades och trodde att Sveriges politiska klimat och demokrati skulle stå över det.
    Ja men va fasen... är det inte dags att gå vidare? Jag röstar inte heller på SD men ska man rota i det förflutna så mycket? Barack Obamas parti Demokraterna var emot att slaveriet skulle avskaffas också, och vem vet hur många indianers liv Demokraterna har på sitt samarbete, partier förändras.
Svar på tråden Borttagen på grund av ett inlägg om SD.