• carolinawest

    Hjälp! gravid med gift man?!?

    Som rubriken lyder. Träffade en man som visade sig vara gift. Vi hade en liten affär vid ett tillfälle. Pratar dagligen och nu börjar jag oroa mig över att jag kanske är gravid. Skulle fått min mens den 17 och den har inte kommit. Hade oskyddat vilket var väldigt dumt av oss båda två med tanke på situationen men i stundens hetta tänkte vi inte på något annat än att vi ville vara ett med varandra.

    Ska vänta veckan ut och se vad som händer just "mensmässigt" annars är det dags för ett test.

    Men vidare, ska jag berätta för honom? Han är gift och har två döttrar på 5 och 3...
    Jag har otrolig barnlängtan men har svårt för tanken på framtiden... Att behålla ett barn som aldrig kommer att få träffa sin pappa eller att jag splittrat en familj?

    Mår så dåligt och har ingen att prata med detta om..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-25 16:13
    Gravtest och besök hos barnmorska bekräftade att jag inte är gravid.
    För övrigt har jag fortfarande kontakt med mannen men han är nu under pågående skilsmässa.

  • Svar på tråden Hjälp! gravid med gift man?!?
  • isabellab

    Ta inte ut något i förskott. Stressen kan också göra att mensen lyser med sin frånvaro.

    Problemet bottnar ju i att du faktiskt inlett en relation med en gift man, har man sex så riskerar man alltid att bli gravid. Så det du bör göra är ju att ta ett test och om du inte är gravid så avsluta relationen illa kvickt.

  • PappaTom

    Även om han är gift och du behåller barnet så betyder det absolut inte att barnet aldrig kommer få umgås med honom eller att han vill umgås med barnet.
    Även om det inte blir något mer alls mellan er två så är ett eventuellt barn gemensamt.
    Om du är gravid och bestämmer dig för att ha barnet så tror jag nog definitivt att någon gång i framtiden så kommer umgänget igång.

    Vad som dock är viktigt att tänka på är att det inte alls finns något som säger att han har direkt lust att vara delaktig just nu - speciellt om han har familj och ganska små barn.
    Taskigt nog så kan han ta avstånd helt (men du kan kräva underhåll så klart) för att sedan kräva umgänge.


    Jag har dock sett en del liknande "fall" och det brukar i slutänden bli ganska bra!
    Förstår dock att du oroar dig men tänk bara på dig och barnet i första hand eftersom han är ett osäkert kort.

  • Lilla Loo

    När visade det sig att han var gift?!

    Och vad är det son säger att du skulle splittra en familj?

  • Kpax

    Oj vilken soppa. Personligen hade jag tagit ett test, avslutat en eventuell graviditet, och sedan brutit med mannen.

    Har man stark barnlängtan känns det väldigt kontraproduktivt att ha affärer med gifta män.

    Jag är själv gravid i vecka 17, och med tanke på hur jag mått första tre månaderna, och all oro jag fortfarande känner hade jag inte valt att gå igenom det här under dina omständigheter.

  • carolinawest
    Lilla Loo skrev 2014-09-19 09:57:57 följande:

    När visade det sig att han var gift?!

    Och vad är det son säger att du skulle splittra en familj?


    Det berättade han efter vi haft samlag
  • Ansvarlös

    Så himla ansvarslöst av dig. Skit i honom nu, han är ett svin också men nu pratar vi om dig. Du borde skämmas och undvika att skriva detta med ditt namn, foto och en länk till din blogg. Så mycket borde du skämmas. DU är en skam för alla kvinnor. Du skriver på din FL profil: 

    "Mitt namn är Carolin, jag är 22 år och längtar tills jag har min egen lilla familj. 
    Hör gärna av er, det är alltid kul att lära känna nya människor!

    OM du nu är gravid och (dumt nog) bestämmer dig för att behålla så har din längtan inte gått inte uppfyllelse för du har inte fått din egna lilla familj. Du har förstört någon annans. DU har stulit och förstört någon annans lilla familj pga dina egna själviska begär. Herregud. Sedan vill du att folk ska vilja vara dina vänner och du vill lära känna nya människor?? My lord, sådana som dig ska man fan UNDVIKA! Varningsklockor överallt ju!


    Och försök inte övertala oss om att "du fick reda på att han var gift efteråt" för du nämner att ni fortsätter prata och ditt inlägg kom för inte så länge sedan. Lär dig fan knipa igen benen och inte öppna dem för vem som helst! Var är din stolthet??? 

  • Ansvarlös

    Och om det inte framgick tydligt nog i mitt inlägg så hoppas jag för alla parter i denna soppa, men framförallt hans fru och barn (och ev ditt barn), att du INTE är gravid. Så jävla synd om dem alla. Ditt barn kommer/borde skämmas över dig och sättet han/hon blev till!

Svar på tråden Hjälp! gravid med gift man?!?