• writer

    Är min fru bi/lesbisk?

    Redan när vi träffades märkte jag att hon inte var som alla andra. I alla fall inte den typ jag träffat på tidigare. Hon verkade inte så intresserad av sex i allmänhet. Just då tänkte jag att det kanske var blyghet eller något annat som gjorde att hon inte släppte loss. Dock hade vi ändå ganska mycket sex precis i början av förhållandet. Nu är det veckor mellan gångerna. Vi har varit ihop i 5 år och varit gifta i 2. Har ett barn på 3 år. Jag behöver och vill ha sex betydligt oftare! När vi väl har sex känns det mest som att det är "för min skull". Hon verkar inte så tänd. Dock får hon alltid minst en orgasm. Jag lägger mycket fokus på hennes njutning och jag är HELT 100 på att hon inte fejkar!

    Hon säger i stort sett aldrig något om mitt utseende. Jag får aldrig höra någon komplimang. Jag däremot är frikostig med komplimanger och kan säga t.ex. "Så vacker/sexig/snygg du är!" när hon har något fint på sig eller rent av bara är naken. Vi ser båda bra ut.

    Jag har tagit upp problemet och hon har aldrig något svar om varför hon inte är så intresserad av mig eller sex. Tankar om att jag inte är attraktiv m.m. i hennes ögon har ju dykt upp men det försäkrar hon då att jag är. Men varför känner jag det inte? Varför säger hon aldrig något?

    Har försökt prata med henne om detta men hur ska jag veta om hon eg. inte säger allt eller rent av ljuger för att sanningen kanske skulle vara för jobbig?! Hon verkar inte ha något intresse för mig eller ens killar överhuvudtaget. Pratar ALLDRIG med sina få tjejkompisar om killar eller sex (har kollat med en av hennes närmsta vänner som jag känner väl). Ser man en kille på film/TV som man vet att de flesta tjejer gillar säger hon bara "usch nä" om man frågar om hon tycker han ser bra ut. Ber man henne föreslå någon kändis hon tycker ser bra ut så har hon inget svar.

    För att hetta upp sexlivet har jag föreslagit massor. Allt mellan himmel och jord. Allt från att testa olika leksaker, till film eller rent av vara flera. Inget går hon igång på. Försökt få ur henne om hon har några sexfantasier men då blir svaret att hon inte har en enda och har aldrig haft. Aldrig ens haft? Jag förstår inte! Har inte alla människor en sexfantasi någon gång i sitt liv?

    Jag har fått tanken om att hon kanske är bi eller rent av lesbisk. Det kanske är tjejer hon tänder på egentligen men vågar kanske inte erkänna det för mig eller inte ens för sig själv. Har försiktigt ställt frågan men då fått svaret "nej det tänder mig inte".

    Alltså NÅGOT måste ju tända henne?! Men vad? Hon vet det inte själv eller erkänner i alla fall det inte för mig.

    Hon är nöjd med vårt sexliv (säger hon). Antalet ggr vi har sex och hur det är när vi har sex. Men jag skriker och klättrar på väggar inombords. Jag vill så mycket mer både vad gäller frekvens och innehåll i sexet. Men hon varken verkar bry sig eller har någon idé själv.

    Ska tillägga att hon har provat olika preventivmedel också, lusten kan ju hänga på sånt. Hon kommer från ett öppet och mycket kärleksfullt hem/uppväxt där även prat/skämt i ämnet sex inte är ovanligt...så jag tycker att hon borde kunna ha varit mer öppen/frisläppt.

    Tips? Idéer? Tankar?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Är min fru bi/lesbisk?
  • Anonym (Tjej 29)

    Hon kanske bara inte är särskilt sexuell? Det låter skitjobbigt för dig, men ibland får jag känslan av att när det gäller olika lust hos par så kämpar den med mer lust sig gul och blå för att lösa problemet, när den lustlösa parten inte ser ett problem eftersom denne inte är så intresserad av sex... Folk har ju olika lustnivå liksom.

  • Anonym (someone)
    Anonym (Tjej 29) skrev 2014-09-19 10:22:31 följande:

    Hon kanske bara inte är särskilt sexuell? Det låter skitjobbigt för dig, men ibland får jag känslan av att när det gäller olika lust hos par så kämpar den med mer lust sig gul och blå för att lösa problemet, när den lustlösa parten inte ser ett problem eftersom denne inte är så intresserad av sex... Folk har ju olika lustnivå liksom.


    Det du skriver här är ju väldigt sant :)

    Men TS, hur kan du få det till att hon kanske är Bi bara för hon inte ger dig komplimanger? En del människor är mer eller mindre frikostiga med komplimanger, alla är vi olika.
  • Flisan79

    Du säger att hon provat olika p-medel. Har någon av den varit hormonfri?

    Jag äter själv p-piller nu och märker stor skillnad. Lusten finns liksom inte där på samma sätt. Man går inte runt och är sugen.
    Till skillnad mot din fru så vill jag vilja och har därför sex ändå. Jag vet ju att det blir bra när jag kommer igång. Det är dock tråkigt att inte känna "drivet".

    Sen så kan det ju vara så att hon bara inte är så sexuell som sagt.

  • Anders 386
    Anonym (Tjej 29) skrev 2014-09-19 10:22:31 följande:

    Hon kanske bara inte är särskilt sexuell? Det låter skitjobbigt för dig, men ibland får jag känslan av att när det gäller olika lust hos par så kämpar den med mer lust sig gul och blå för att lösa problemet, när den lustlösa parten inte ser ett problem eftersom denne inte är så intresserad av sex... Folk har ju olika lustnivå liksom.


    SkålJag lägger min röst på det här. Svårare än så är inte analysen.
    Min fru är också ungefär som TS partner. Vi har sex, men hon verkar inte ha någon ambition om att utveckla sexet. Hon är nöjd som det är och låter mig styra allt. Jag har iofs fått igång att vi använder en del sexleksaker, men jag får dålig respons, hon säger bara att det jag tycker är kul är ok för henne. 
    Och det där med komplimanger...  Jag tror helt enkelt att kvinnor inte är speciellt intresserade av mannens kropp på samma sätt som vi är intresserade av kvinnors kroppar, jag visar ofta min fru uppskattning för hennes kropp men får väldigt sällan något tillbaka. 
    Men det är trist att ni har sex så sällan...  Har man sex oftare brukar det också höja kvaliteten på sexet, jag har också varit i "svackor".

    Jag tror att man måste titta på hennes omvärld. Mår hon bra? Finns yttre faktorer som påverkar negativt? Är hon nöjd med sig själv, sina prestationer och sin kropp? Jobbar ni på att bygga upp varandras självförtroende? (Kritik för småsaker o gnabb är en riktigt effektiv sexdödare.) 
  • Stårschan

    Jag förstår inte varför du inte har tagit upp det här med henne, och faktiskt frågat om det är så att hon inte är sugen på mer sex, eller om du skulle kunna göra något för att hetta till det. Att göra koppling att hon är lesbisk eller bi bara för att hon inte är så intresserad av sex verkar lite drastiskt - med tanke på att du inte verkar ha fått några som helst sådana signaler.

  • writer
    Anonym (someone) skrev 2014-09-19 10:30:24 följande:
    Det du skriver här är ju väldigt sant :)

    Men TS, hur kan du få det till att hon kanske är Bi bara för hon inte ger dig komplimanger? En del människor är mer eller mindre frikostiga med komplimanger, alla är vi olika.
    Absolut är det så! Men eftersom hon inte har något intresse av mig eller ens andra killar har jag fått tanken att det kanske är tjejer hon gillar istället. Tjejer jag känner eller har träffat genom åren har ju annars varit intresserade av killar, gillat att se snygga killar, pratat killar med sina vänner m.m.
  • writer
    Flisan79 skrev 2014-09-19 10:39:47 följande:

    Du säger att hon provat olika p-medel. Har någon av den varit hormonfri?

    Jag äter själv p-piller nu och märker stor skillnad. Lusten finns liksom inte där på samma sätt. Man går inte runt och är sugen.
    Till skillnad mot din fru så vill jag vilja och har därför sex ändå. Jag vet ju att det blir bra när jag kommer igång. Det är dock tråkigt att inte känna "drivet".

    Sen så kan det ju vara så att hon bara inte är så sexuell som sagt.


    Osäker på exakt vilka varianter som testats. Dock har hon ju varit helt utan p-medel när vi skulle skaffa barn. Tyckte inte det var någon skillnad förutom just att hon ville ha barn och mer därför ville ha sex.

    Att hon inte är sexuell är ju i alla fall klarlagt. Har inget som helst intresse av att se något (porr), prata sex, förverkliga någon fantasi (hon har inga), leka med leksaker m.m.
  • writer
    Anders 386 skrev 2014-09-19 11:08:12 följande:
    SkålJag lägger min röst på det här. Svårare än så är inte analysen.
    Min fru är också ungefär som TS partner. Vi har sex, men hon verkar inte ha någon ambition om att utveckla sexet. Hon är nöjd som det är och låter mig styra allt. Jag har iofs fått igång att vi använder en del sexleksaker, men jag får dålig respons, hon säger bara att det jag tycker är kul är ok för henne. 
    Och det där med komplimanger...  Jag tror helt enkelt att kvinnor inte är speciellt intresserade av mannens kropp på samma sätt som vi är intresserade av kvinnors kroppar, jag visar ofta min fru uppskattning för hennes kropp men får väldigt sällan något tillbaka. 
    Men det är trist att ni har sex så sällan...  Har man sex oftare brukar det också höja kvaliteten på sexet, jag har också varit i "svackor".

    Jag tror att man måste titta på hennes omvärld. Mår hon bra? Finns yttre faktorer som påverkar negativt? Är hon nöjd med sig själv, sina prestationer och sin kropp? Jobbar ni på att bygga upp varandras självförtroende? (Kritik för småsaker o gnabb är en riktigt effektiv sexdödare.) 
    Jo så kan det klart vara. Mest väldigt trist.

    Hon mår bra och är nöjd med sin kropp. Trivs på jobbet och hemma har vi det också bra. Mycket sällan det blir någon irritation, vi är väldigt välsynkade och tycker lika i det mesta.
  • writer
    Stårschan skrev 2014-09-19 11:41:09 följande:

    Jag förstår inte varför du inte har tagit upp det här med henne, och faktiskt frågat om det är så att hon inte är sugen på mer sex, eller om du skulle kunna göra något för att hetta till det. Att göra koppling att hon är lesbisk eller bi bara för att hon inte är så intresserad av sex verkar lite drastiskt - med tanke på att du inte verkar ha fått några som helst sådana signaler.


    Jag HAR pratat med henne om allt detta! Men hon har inga svar till mig, säger bara att hon inte vet varför hon inte gillar sex. Jag har även frågat vad jag skulle göra annorlunda, det har hon inte heller svar på...

    Som jag skrivit tidigare har jag fått tanken om lesbisk p.g.a. att hon inte är intresserad av mig eller andra killar. Jag har inget problem med att hon skulle tycka en annan kille var snygg och har sagt det till henne, ifall hon är rädd för att såra mig. Men inte ens då har hon kunnat tycka att någon annan kille är snygg.

    Däremot har hon mer än en gång sagt att hon tycker t.ex. Lady Gaga är snygg...
  • writer

    Och det här med att hon varken har eller någonsin haft en sexfantasi, är det fler som känner igen sig i det? Jag känner ingen som inte haft en enda sexfantasi i hela sitt liv. För mig är det helt obegripligt!

    På något sätt känns det som att jag inte når in till henne på djupet. Att hon kanske inte vågar säga eller erkänna vad hon egentligen tycker och känner.

Svar på tråden Är min fru bi/lesbisk?