• Anonym (ångrar mig)

    varför sa jag så i fyllan?

    I våras åkte jag tillsammans med min fru och 2 st andra par iväg på en weekend-kryssning.
    Ett av detta par umgås vi väldigt mycket med och man kan nog säga att de är bland våra bästa vänner. Vi har barn i samma ålder osv och vi har alltid väldigt trevligt när vi träffas..

    På båtresan på kvällen var det full fart och vi blev kanonfulla allihopa. Personligen har jag stora minnesluckor ifrån hela den kvällen! Det jag däremot kommer ihåg är att jag satt och pratade med min kompis tjej och att jag sa att hon "var sexig" och att jag skulle "vilja sätta på henne".

    Jag sa säkert fler saker men det är det som jag kommer ihåg.
    Jag vet inte varför jag sa dessa saker för jag är inte intresserad av henne! Jag fattar inte hur och varför jag gjorde det. Reptilhjärna?

    Man kan lugnt säga att jag mådde dåligt resten av den resan. Jag var övertygad om att det hela skulle komma fram och att vår vänskap skulle vara slut.
    Det finns ju oskrivna regler som man aldrig går över "no matter what "och det är ju en av dessa.
    Vi blev fulla dagen efter också och det dämpade min ångest så att jag klarade resten av resan utan att slänga mig i havet, men det var fan nära!

    Jag bad om ursäkt till henne ett par dagar senare när vi träffades i förbifarten och jag sa att jag hoppades att vi kunde glömma detta och typ aldrig nämna det igen för någon.

    Hon höll med, och hoppades jag, insåg det löjliga i det hela skulle avfärda det som ett riktigt fyllsnack.

    Jag mår väldigt dåligt över att jag sagt detta och jag tror att vår vänskap skulle vara över om det nu kommer fram. Jag skulle dessutom såra min fru och deras vänskap skulle också bli utsatt tror jag.

    Men månaderna gick och vi har träffats flera gånger efter detta och allt har varit som vanligt. Jag har/hade börja hoppas på att allt detta för alltid skulle falla i glömska.

    Nu träffades vi allihopa igen för ett par helger sedan, även det andra paret som var med på resan och då kom det fram att hon talat om detta för denna tjejen.
    Jag sa såklart samma sak till henne och hon lovade att inte föra nåt vidare.

    men men, vad vet jag om det? Känns som att vad jag än säger så kommer detta att komma fram till min kompis och min fru.

    Det känns skit just nu! Kan knappt sova på nätterna av ångest och vet att jag har ett alkoholproblem som jag måste ta itu med dessutom Jag skäms så väldigt mycket och föraktar mig själv som människa..

    Nån som varit i samma sits? Ni behöver inte tala om för mig att jag är en skitstövel för tro mig när jag säger att jag redan vet det...
    Och jag älskar min fru väldigt mycket och jag skulle aldrig någonsin såra henne.
    Fan, jag vill bara försvinna ifrån allt...

  • Svar på tråden varför sa jag så i fyllan?
  • dressyrpiska

    Om en sådan här sak blir så stor för dig, har du förmodligen få andra saker i ditt liv som djävlas.
    Dumt att det som skedde, skedde. Men lägg din ångest för det på en rimlig nivå och var glad över hur privilegierad du tycks i övrigt.

  • Anonym (55)

    Vifta bort det som ett fylleskämt om det skulle behövas. Inget att ha ångest för kompis.

  • Anonym (F)

    Du är inne på en lite farlig väg eftersom du har bett personer att hålla tyst, det kommer att verka suspekt om det kommer fram och du riskerar att din fru och kompis tror att mer hände.

    Jag skulle erkänna om jag var du. Vinkla det så att du har alkoholproblem och att du insåg det när du sa dumma fyllegrejer och att du ska söka hjälp för att du inte vill mista din fru.

  • Anonym (Ö)

    Hej!

    Jag tycker att du, hur jobbigt det än må vara, berättar detta för din fru. Det är bättre att det kommer från dig än att det kommer fram på andra vägar. Du kommer alltid att undra över om och när din fru ska få veta detta och hur hon och den andra tjejens man tar det.

    Se även över ditt sätt att hantera alkohol. Är det risk för att du dricker sådana mängder att du får minnesluckor och säger saker du inte menar är det dags att ändra ditt intag av alkohol.

  • Anonym (ångrar mig)
    Anonym (Ö) skrev 2014-09-19 11:30:53 följande:

    Hej!

    Jag tycker att du, hur jobbigt det än må vara, berättar detta för din fru. Det är bättre att det kommer från dig än att det kommer fram på andra vägar. Du kommer alltid att undra över om och när din fru ska få veta detta och hur hon och den andra tjejens man tar det.

    Se även över ditt sätt att hantera alkohol. Är det risk för att du dricker sådana mängder att du får minnesluckor och säger saker du inte menar är det dags att ändra ditt intag av alkohol.


    Hej! tack för svaret.
    Jag har väl vetat i flera år egentligen att jag har haft problem med alkohol på helgerna. Jag får ofta minnesluckor numera - även vid mindre mängder alkohol!
    Är så jäkla trött på att aldrig vara utvilad och bakis lör - sön.
    Tid som jag kunde lagt på barnen istället.

    Har märkt att jag inte ens vill kolla mig själv i spegeln ens när jag borstar tänderna för jag föraktar mig själv..
  • MadlenA

    Men nej... tycker helt ärligt synd om dig. Så farligt låter det inte att du ska behöva må så dåligt över det.

    Jag tycker som nån annan skrev tidigare att du ska berätta för din fru, att du inte vet varför du sa så och att du absolut inte menade det. Det måste bero på ditt alkoholproblem så om du tar tag i det står du upp för ditt misstag och tar tag i kärnan av problemet.

  • MadlenA

    Jag kan även dela med mig av en liknande händelse, min mans närmsta kompis sa grejer till mig på fyllan en gång "snygg röv" " snygg kropp" osv... Visst, lite olustigt och jag berättade det för min man. Alla vet vad fyllesnack är och vi avfärdade det som just fyllesnack... Det är verkligen ingen stor grej om det händer EN gång!

  • Anonym (hmm)

    Iom att du pratat om detta efteråt är det svårt att skämta bort det.. Och speciellt iom att du snackat med den andra tjejen också. Du har gjort det ganska så stort nu.
    Du bör såklart säga detta till din fru, typ "Du vet hur jag blir när jag som vanligt dricker för mycket på helgen, och bla bla, berätta för henne och säg att det känns som det är en stor grej iom att det just var hennes väninna, men att du lika väl kunde sagt det till hennes man, men inser hur fel det kan tolkas."

    Något sådant hade jag kört med, men bättre att berätta det, samt att dra upp att du är medveten om att du dricker för mycket typ.

Svar på tråden varför sa jag så i fyllan?