• Anonym (pmsmoster)

    pms....

    Jag orkar inte ha pms problem nu nästan 3 veckor per månad snälla tips på bra gynokolog i malmö som kan skriva ut tabletter mot detta helv..te nån läkare som tar en på allvar...

  • Svar på tråden pms....
  • Anonym (Hej)

    Innan jag började med stämningsstabiliserande hade jag pms 3 veckor varje månad (trodde jag), nu är de som bortblåsta. Jag är bipolär II så därför funkar de på mig.

    Konstigt att ingen läkare skrivit ut SSRI till dig, det brukar inte vara svårt. Citalopram brukar hjälpa vid pms. Har du föreslagit det själv för läkaren?

  • Anonym (pmsmoster)
    Anonym (Hej) skrev 2014-09-19 13:37:06 följande:

    Innan jag började med stämningsstabiliserande hade jag pms 3 veckor varje månad (trodde jag), nu är de som bortblåsta. Jag är bipolär II så därför funkar de på mig.

    Konstigt att ingen läkare skrivit ut SSRI till dig, det brukar inte vara svårt. Citalopram brukar hjälpa vid pms. Har du föreslagit det själv för läkaren?


    Ok tack det ska jag säga :) hjälper de mot ångest med? Får det med kring mens...
  • Anonym (PMDS häxan)
    Anonym (pmsmoster) skrev 2014-09-19 13:42:47 följande:

    Ok tack det ska jag säga :) hjälper de mot ångest med? Får det med kring mens...


    Kontakta Kvinnokliniken. Börja med YAZ p-piller och premalex (citopramil)

    Men Med Yaz har jag symptom i ca 7 dagar istället för 14 + att brösten ökat en kupa ;)
  • Anonym (Hej)
    Anonym (pmsmoster) skrev 2014-09-19 13:42:47 följande:
    Ok tack det ska jag säga :) hjälper de mot ångest med? Får det med kring mens...
    Ja de ska hjälpa mot ångest. Jag kan också få lite ökad ångest framförallt under mensen, då tar jag Sobril. Men du kanske har fått bättre förslag av "PMDS häxan", känner inte till Citopramil, men jag skulle tippa på att det är SSRI.
  • Anonym (PMDS häxan)
    Anonym (Hej) skrev 2014-09-19 16:03:12 följande:

    Ja de ska hjälpa mot ångest. Jag kan också få lite ökad ångest framförallt under mensen, då tar jag Sobril. Men du kanske har fått bättre förslag av "PMDS häxan", känner inte till Citopramil, men jag skulle tippa på att det är SSRI.


  • Anonym (pmsmoster)
    Anonym (PMDS häxan) skrev 2014-09-19 14:31:14 följande:

    Kontakta Kvinnokliniken. Börja med YAZ p-piller och premalex (citopramil)

    Men Med Yaz har jag symptom i ca 7 dagar istället för 14 + att brösten ökat en kupa ;)


    Tack fast jag är steriliserad så p piller vill jag inte ta men ska kolla upp det andra :)
  • Anonym (ssk)

    hormoni.se istället för att stoppa i dig en massa skit som ger andra biverkningar så försök bota dig naturligt från grunden istället!

Svar på tråden pms....