• Anonym (Ledse­n kille)
    Äldre 19 Sep 16:42
    2255 visningar
    21 svar
    21
    2255

    Dilemma pga åldersskillnad, snälla ge mig råd!

    Hej. Jag är en 25-årig kille som just nu pluggar sista året av min masterutbildning. För ett år sedan träffade jag världens härligaste tjej och blev väldigt förälskad i henne. Hon är drömtjejen på alla plan och jag älskar henne verkligen över allting annat. Vi har nu haft ett förhållande i några månader och jag känner bara mer och mer hur rätt hon är för mig. Visst har hon brister, men inte något som inte går att leva med. Jag är helt ärlig när jag säger att hon är bättre än vad jag trodde att jag skulle kunna få, så oerhört vacker, snäll, intelligent, sexig, omtänksam och rolig. Att få ha henne i mitt liv är en gåva större än något annat.

    Nu till problemet. Hon är tio år äldre än mig. I vardagen ställer det inte till med några problem alls och jag kan ärligt säga att jag glömmer bort åldersskillnaden eftersom den varken märks eller syns. Hon är precis som vilken annan tjej i min ålder, fast tusen gånger bättre (vet att jag är färgad av mina känslor nu men det är även vad andra i min omgivning har sagt om henne, alla dyrkar henne). Jag vill absolut ha barn och hon med, men jag vet att mitt liv inte är redo för det förrän om två år. Då är hon 37.

    Hon förtjänar verkligen det allra bästa och jag vill inte sinka henne. Just därför är jag kluven. Jag vet att hon skulle bli en underbar mamma och jag vill inget hellre än ge henne en familj men känner att jag kanske förstör för henne om jag stannar kvar. Vid 37 år är det svårare för kvinnor att få barn och jag vill verkligen inte sabotera hennes chanser.

    Det gör väldigt ont att tänka att jag kanske måste göra slut för hennes skull. Jag vet att jag skulle ångra mig, för hon är som sagt bättre än något jag kunde önska. Egentligen är hon långt över min liga, jag är bara en normal kille som snart har en bra utbildning. Hon har allt. Om jag hade varit fem år äldre och haft både jobb, hus och pengar på banken så hade jag inte tvekat ett ögonblick utan köpt henne en ring imorgon. Så underbar är hon. Men just nu känns det inte som att jag har något att erbjuda. Samtidigt känner jag att jag skulle vara en idiot om jag lämnade henne, för hon har allt jag vill ha hos en kvinna.

    Snälla ge mig råd.

  • Svar på tråden Dilemma pga åldersskillnad, snälla ge mig råd!
  • Cheste­r Copper­pot
    Äldre 19 Sep 16:54
    #1

    "Det gör väldigt ont att tänka att jag kanske måste göra slut för hennes skull."

    Du gör ju dock inte slut för hennes skull, du gör ju slut för din egen skull?

    Dock, två år fram och tillbaka borde inte göra så himla stor skillnad.

    Vad sägs om att ta upp den här frågan med henne? Diskutera problemet med henne, och dom olika möjligheter som ni har? Det blir ju mycket lättare för er båda, om ni vet vad problemet handlar om. Hon kanske har någon bra lösning på det hela, som gör att ni slipper göra slut? Ta upp det med henne, är mitt förslag...

  • Anonym (feg?)
    Äldre 19 Sep 17:10
    #2

    Du borde bli författare. Med den här storyn skulle du definitivt hamnar på TOP 10 listan. Du vill lämna henne, gör det, men visa lite mer ryggrad då.
    Hon är för gammal. Säg det direkt då, istället för att hon är så fantastiskt underbar och jag vill bara lämna henne för hennes skull................ läser du den sk.... som du skriver här? Kanske bättre att börja reda ut vad du egentligen vill?

  • Anonym (??)
    Äldre 19 Sep 17:14
    #3

    Hon kanske inte VILL ha barn innan 36, eller kanske inte alls?! Du kan inte ensam fatta beslut i barnfrågan utan att prata med henne!!

  • Anonym (mumia­)
    Äldre 19 Sep 17:17
    #4

    Säg till henne hur du känner och om hon är rädd att chanserna ska minska efter 2 år så får hon ta det beslutet. 

  • Anonym (Ledse­n kille) Trådstartaren
    Äldre 19 Sep 17:17
    #5
    Anonym (feg?) skrev 2014-09-19 17:10:45 följande:

    Du borde bli författare. Med den här storyn skulle du definitivt hamnar på TOP 10 listan. Du vill lämna henne, gör det, men visa lite mer ryggrad då.
    Hon är för gammal. Säg det direkt då, istället för att hon är så fantastiskt underbar och jag vill bara lämna henne för hennes skull................ läser du den sk.... som du skriver här? Kanske bättre att börja reda ut vad du egentligen vill?


    Du har missuppfattat allting. Jag vill INTE göra slut. Jag är bara kluven inför vad som är bäst och jag är rädd att uppehålla henne så länge att hon kanske inte kan bli med barn sen. Men mina känslor säger till mig att jag ska fortsätta, för hon är som jag skriver helt underbar. Och jag tycker inte alls att hon är för gammal, det är snarare jag som inte hunnit skaffa mig en stabil grund än. Jag är snart där, men det kanske inte räcker?
  • Anonym (Ledse­n kille) Trådstartaren
    Äldre 19 Sep 17:19
    #6
    Anonym (??) skrev 2014-09-19 17:14:29 följande:

    Hon kanske inte VILL ha barn innan 36, eller kanske inte alls?! Du kan inte ensam fatta beslut i barnfrågan utan att prata med henne!!


    Hon säger att hon vill ha barn men att det just nu är för tidigt i relationen för att börja planera sånt innan vi bor ihop och jag är klar med min utbildning. Hon vill ta ett steg i sänder.
  • Äldre 19 Sep 17:20
    #7

    Genomsnittsåldern för förstföderskor i Stockholms innerstad var för nåt år sen 34 år. Skulle tro att hon inte skulle sticks ut i statistiken om hon får barn vid 37-38. Skaffa barn innan 40 bara så går det säkert helt ok.

  • Anonym (okeee­ej)
    Äldre 19 Sep 17:24
    #8

    Men hon har haft mer än 15 år på sig att skaffa barn! Är det verkligen så viktigt för henne? Om det är så viktigt för henne att skaffa barn just nu (hon kan skaffa i flera år till) skulle jag rygga tillbaka, älskar hon dig eller vill hon bara bli gravid?

    Frågar du mig borde alla vara ihop i minst 3 år innan man skaffar barn! Så vänta du i två år till...

  • Anonym (Ledse­n kille) Trådstartaren
    Äldre 19 Sep 17:28
    #9
    Anonym (okeeeej) skrev 2014-09-19 17:24:11 följande:

    Men hon har haft mer än 15 år på sig att skaffa barn! Är det verkligen så viktigt för henne? Om det är så viktigt för henne att skaffa barn just nu (hon kan skaffa i flera år till) skulle jag rygga tillbaka, älskar hon dig eller vill hon bara bli gravid?

    Frågar du mig borde alla vara ihop i minst 3 år innan man skaffar barn! Så vänta du i två år till...


    Hon säger att hon vill ha barn med rätt person och att det inte med vem som helst. Hon har inte heller tjatat på mig om barn eller sagt att hon vill ha nu utan att jag först ska bli klar med utbildningen innan vi börjar tänka i de banorna.
  • Anonym (okeee­ej)
    Äldre 19 Sep 17:33
    #10
    Anonym (Ledsen kille) skrev 2014-09-19 17:28:02 följande:
    Hon säger att hon vill ha barn med rätt person och att det inte med vem som helst. Hon har inte heller tjatat på mig om barn eller sagt att hon vill ha nu utan att jag först ska bli klar med utbildningen innan vi börjar tänka i de banorna.
    Men varför funderar du på att göra slut då?

    Menar du allvar att du kan tänka dig barn om två år så är det väl bara att vänta?! Eller tror du på fullaste allvar att du gör henne en tjänst i att dumpa henne? Då får hon börja om igen ju. Älskar du henne så stanna! Annars är du uppriktig och drar. Svårare än så är det inte.
Svar på tråden Dilemma pga åldersskillnad, snälla ge mig råd!