• Anonym (Anna)

    Kan jag kräka upp hela tabletten efter 10 min?

    Äter sertralin 50mg om dagensedan ett halvår och tog idag en tablett mot tramadol jag haft kvar sen ryggskottet för några år sen. Undersökte saken och hittade på nätet att de ej ska blandas med ssri medicin. Stoppade fingrarna i halsen 10min senare och undrsr nu om tramadolen ändå kunnat göra skada? Kan jag ha fått upp allt efterslm jag spydde efter bara 10 min?

  • Svar på tråden Kan jag kräka upp hela tabletten efter 10 min?
  • Masken84

    Det finns ingen riktig forskning på det äter oxå ssri medicin citalopram och jag får tramadol som smärtlindring. Min läkare säger att det inte är farligt !

  • Anonym (Anna)
    Masken84 skrev 2014-09-19 23:55:15 följande:

    Det finns ingen riktig forskning på det äter oxå ssri medicin citalopram och jag får tramadol som smärtlindring. Min läkare säger att det inte är farligt !


    Okej vad äter du för ssri?
  • Ojsan

    Ring hellre sjukvårdsrådgivningen 1177 istället för att fråga medlemmar här.. många kan vara seriösa och ge svar, men det är också många som anser sig vara experter på områden de inte behärskar.

  • Masken84

    Jag var hos läkaren i torsdags och tog upp om citalopram o tradolan. Läkaren sa att forskningen som gjorts är inte godkänd. Som för mig alla prover ser bra ut. Mår bra psykiskt- citalopramet fungerar smärtan lindraras av tramadolen. Det som forskarna hade kommit fram till var att tradolanen skulke slås ut vilket inte går att bevisa.

Svar på tråden Kan jag kräka upp hela tabletten efter 10 min?