• ludenfot

    En bränd mans historia

    Hej hej. 
    Jag hoppas att jag har kommit rätt och att jag kan få några frågetecken uträtade.. eller åtminstone ett eller ett par goda råd på vägen.... 
    Det är en väldigt lång historia till hur jag har hamnat där jag är nu men jag ska försöka komprimera så mycket som möjligt. 

    1. Jag är relativt nyskild (på pappret sen i maj, i hjärtat sedan våren 2013). Vi skilde oss dels för att jag ville ha barn men inte hon. En annan starkt bidragande orsak var tillitsbrist. Hon anklagade mig för otrohet fast jag inte var det. 
    2. Mitt ex ser fortfarande mina flickvänner bakom varenda gathörn, fast jag inte har någon eller ens någon flirt. Tilläggas kan även att hon är nygift sedan drygt en månad tillbaks. 
    3. Förra året.. ungefär från sommaren 2013 till sommaren 2014 var det värsta året i mitt liv. Det började med att min farmor dog, sen radades negativa händelser efter varandra.. Jag blev varslad från mitt jobb, återanställd, sedan avskedad på grund av en anklagelse som jag inte orkade bestrida... Jag drabbades av panikångest, hamnade i ett spelmissbruk (jack vegas) som fungerade som en verklighetsflykt, blev lurad på min lägenhet av min exfru... Hon flyttade till en mindre efter vår separation men ville ha en större för sig och hennes nya kille och vi skulle då byta med varandra. Men hon sa upp sin lägenhet ungefär en månad innan jag flyttade in och jag kunde inte skriva kontrakt eftersom det var lång bostadskö. Sen har akassan gjort livet surt för mig.. ordentligt.. vilket fått mig att hamna hos inkasso/kronofogde m.m... Kan inte ens komma på allt. Eller jo ett par saker till.. jag har tre syskon som alla är missbrukare (alkohol) och min exfru "fick" ta alla våra saker vid skilsmässan. Hon är även god vän med större delen av min släkt och min familj vilka jag känner att de ofta tar hennes parti före mitt.
    4. Allt sedan skilsmässan och separationen har jag mötts utav stängda dörrar överallt. Jag har blivit en paria.. någon oönskvärd och människor som jag har sett som mina vänner hör aldrig av sig eller kommer med ursäkter för att inte träffas. 

    Nåväl. Den som är intresserad (finns såna??) får gärna fråga så kan jag berätta hela historien... 

    Nu till mina frågor då.. 
    1. Vad gör jag för fel egentligen som hamnade så här snett? 
    2. Hur ska jag handskas med min exfru? 
    3. Är det vanligt att före detta äkta män behandlas så här? 

    Jag är väldigt moloken, deprimerad och svag nu.
  • Svar på tråden En bränd mans historia
  • Scoops

    A series of unfortunate events...
    Sjukt surt och jag känner medlidande med dig. Jag tycker med den information som jag läser att du blivit behandlad väldigt illa. 

    Det är som de säger att man ska vara stark för att orka vara svag. Hur är det med jobb och boende nu då?

  • Scoops

    Det finns inge mansjour på din ort? De brukar vara riktigt proffsiga har jag hört :) Min pappa fick mycket stöd av dem under mina föräldrars vårdnadstvist.

  • Anonym (ix)

    Om du inte har barn så sitter du i en guldsits just nu, du kan ju göra precis vad du vill. Du har inget att förlora.

  • ludenfot

    Jag bor i en jävligt liten skithåla där alla "känner" alla. Ingen guldsits.. ekonomin är åt helvete och jag har ju även dragit på mig skulder. 

  • ludenfot

    Ingen mansjour heller. Har försökt ringa några såna där linjer förr men det har varit telefonsvarare (i bästa fall). 

  • Anonym (MrPositive)

    Du sitter i skiten. MEN inte så djupt att du ska gräva ner dig i det. Sträck på dig och lös problemen. Du vet att du kan, så bara gör det. Lagligt givetvis. :)

  • Anonym (val)
    ludenfot skrev 2014-09-19 18:30:32 följande:


    Nu till mina frågor då.. 
    1. Vad gör jag för fel egentligen som hamnade så här snett? 
    2. Hur ska jag handskas med min exfru? 
    3. Är det vanligt att före detta äkta män behandlas så här? 

    Jag är väldigt moloken, deprimerad och svag nu.
    1. Du har gjort en rad dåliga val. Men de kan du lära dig av och välja att göra andra val framöver i livet och därmed hamna rätt igen. Om det är det du vill. Eller fortsätta göra liknande val som du tidigare gjort om du på nåt sätt ändå vill fortsätta vara snett ute. Det fina är att that is up to you :)
    2. Du behöver inte alls handskas med din exfru. Ni har inga barn tillsammans så inget som binder er samman. Hon är dessutom nygift. Så du lägger henne till ditt förflutna.
    3. Ja, vid en skilsmässa kommer ofta det sämsta fram i ena parten. I ert fall blev det i din ex fru. Mycket vanligt.
Svar på tråden En bränd mans historia