• Anonym (***)
    Äldre 20 Sep 00:35
    1673 visningar
    7 svar
    7
    1673

    min inneboende luktar illa

    Jag har ett problem med min inneboende som jag inte vet hur jag ska ta upp. Hon är ganska stökig och tar hand om sig själv dåligt också. Duschar högst en dag i veckan. Jag börjar tycka det är lite äckligt, för ibland luktar hon illa, och vi delar kök, vardagsrum etc, så jag måste stå ut med det, om jag inte håller mig i mitt rum. Ska jag ta upp det med henne och hur Isåfall? Det är ju ganska känsligt.

  • Svar på tråden min inneboende luktar illa
  • Anonym (?)
    Äldre 20 Sep 01:02
    #1

    Har hon någon typ av allergi mot parfymer eller rengöringsmedel? Jag hade nog försökt ge lite hintar med att säga jag känner mig skitig och luktar illa innan jag själv klivit in i duschen, jag hade nog sagt "usch vad jag luktar svett, nä nu är det dags för mig att duscha" eller bara "nä jag får väl ta och hoppa in i duschen nu" Om vi ska åka iväg och göra något testat säga "ska vi spola av oss lite innan vi drar ner på krogen så att vi är snygga å fräscha"  på ett glatt sett. Om ni har badkar så kan du planera in ett bad och innan du badar så kan du ställa frågan "behöver du duscha nu? jag tänkte hoppa i badkaret". Ibland så såna små hintar fungera. 

  • Anonym (***) Trådstartaren
    Äldre 20 Sep 01:24
    #2

    Nej hon har inga problem med allergier, hon verkar mest bara inte bryr sig. När hon ska träffa någon, tex nån kille så duschar hon men aldrig till vardags.

    Bra idé att försöka hinta lite. Ska testa det :)

  • Anonym (Helle­n)
    Äldre 20 Sep 01:38
    #3

    Det är klart att du måste säga till. Om hon ska bo hos dig så måste hon ta hänsyn. Jag har aldrig varit rädd för att tala om när någon stinker och det har aldrig hänt något farligt för det. Stå på dig!

  • krille­sthlm
    Äldre 20 Sep 01:42
    #4
    Anonym (***) skrev 2014-09-20 00:35:47 följande:

    Jag har ett problem med min inneboende som jag inte vet hur jag ska ta upp. Hon är ganska stökig och tar hand om sig själv dåligt också. Duschar högst en dag i veckan. Jag börjar tycka det är lite äckligt, för ibland luktar hon illa, och vi delar kök, vardagsrum etc, så jag måste stå ut med det, om jag inte håller mig i mitt rum. Ska jag ta upp det med henne och hur Isåfall? Det är ju ganska känsligt.


    köp en deo,tvål...går inte den hinten fram så slänger du ut skräpet
  • Anonym (Föytt­)
    Äldre 20 Sep 10:08
    #5

    Be henne flytta om hon inte skärper till sig.

  • Anonym (K)
    Äldre 20 Sep 11:48
    #6

    Håll för näsan med handen eller fingrar när hon är i närheten så föstår hon att hon luktar illa. Du försöker alltså dölja doften på det sättet och om hon inte är helt dum i huvudet förstår hon vinken.

Svar på tråden min inneboende luktar illa