• Anonym (miama­ria)
    Äldre 20 Sep 06:32
    11450 visningar
    42 svar
    42
    11450

    Problem med att hans nya flickvän försöker ta min roll som mamma

    Jag och barnens pappa har varit separerade i 2 år och ovänner sedan 1 år tillbaka. Vår relation är väldigt infekterad, sedan han träffade sin nya flickvän för ett år sen vill han inte veta av mig alls och tittar inte ens på mig om vi ses.. Jag tycker det är svårt att samarbeta med barnens pappa för han svarar inte när jag kontaktar honom. De gånger han svarar är han väldigt otrevlig. 
     Under hela min dotters uppväxt så har det varit jag som ordnat barnkalas och bestyr runt det, hennes pappa är lite tillbakadragen och har aldrig haft något intresse för kalas mer än det som vi haft  i familjen.  Min dotter fyller 8 år om tre veckor och jag och min familj har planerat att ha ett barnkalas för klasskompisarna för henne. Vi har kollat saker för kalaset på datan, lekar, inbjudningskort, tårta och lite sånt. Min dotter såg fram i mot att ha kalaset hos mig, i vår nya lägenhet och några av hennes kompisar är informerade att vi ska ha ett kalas.
    Nu har barnens pappas nya flickvän, utan min vetskap hunnit före och skickat ut inbjudningskort till barnkalas för dottern hemma hos dom istället. Jag blev igår uppringd av en pappa som berättade att hans dotter undrade varför inte hon var bjuden på kalaset. (De trodde de var jag som skickat ut inbjudningskort) Barnens pappa  hade glömt en nära vän till min dotter. De kom igår brev från skolan om att det är förbjudet att skicka ut inbjudningskort till kalas för de barn som inte blir bjudna blir ledsna då.
    Jag blev ledsen för jag känner det som att hans nya flickvän försöker ta min roll som mamma, och pappan vet ju att jag alltid brukar ordna barnkalas, kunde han inte frågat mig om jag planerat något innan han lät sin nya flickvän börja greja med det?
    Vad ska jag göra? Hon kan ju inte ha 2 st barnkalas, det blir ju lite konstigt, då får alla föräldrar köpa 2 presenter, och kanske blir lite konstigt för dottern. Hur hade ni gjort i en sån här situation?
    Jag har kontaktat hans flickvän om att jag och dottern redan planerat att ha ett kalas hos mig och att jag blir ledsen för jag såg fram emot att ha kalaset. Hon svarar inte, och pappan är jätteotrevlig.
  • Svar på tråden Problem med att hans nya flickvän försöker ta min roll som mamma
  • Anonym (Hm..)
    Äldre 20 Sep 07:05
    #1

    Jag förstår dig fullt ut. Tycker att du ska berätta för dem att ni ska göra det som är bäst för dottern och att det fortfarande är du som ordnar med dessa saker om inget annat bestäms. Det är dålig stil att ordna med sånt bakom din rygg. Det är inte alls flickvännens plats och pappan hade kunnat meddela dig att det fanns en vilja att ordna barnkalas, så hade ni kunnat ta det från där!

  • Anonym (Tess)
    Äldre 20 Sep 07:08
    #2

    Jag är bonusmamma sedan 15 år.

    Vi hade alltid kalas här för vår släkt och för vänner som bonus lekte med här.

    Har dom planerat kalas utan att eran dotter visste något?

    Låter konstigt att inte dottern har sagt något till dig.

    Sen att missa dotterns bästa kompis låter också väldigt skumt.

    Eran dotter fyller 8år inte 2år hon måste väll ha varit med och planerat och sagt vilka hon vill ha med på kalaset?

    Vår dotter fyller 9år hon får bjuda alla tjejer bara.

    Vi har inga inbjudningskort i skolan utan får skicka dessa hem till barnen.

    Hur du ska göra är att ha kalas hos dig nästa år. Säg att ni kör varannat år.

    Dom kan ju inte ta tillbaka inbjudan.

    Sen en sak till försök att vara glad åt att bonusmamman har energi o vilja till och för eran dotter. Man leker inte mAmma för att man vill ställa upp på barnet. Hon varken kan eller vill ta över din mammatitel.

  • Anonym (Ip)
    Äldre 20 Sep 07:16
    #3

    Men vilket icke problem, er unge fyller 8 och kan prata antar jag?! Planeringen med sin bonusmamma har hon ju vetat om och hade du brytt dig hade du frågat vad ungen vill inte utgått från att DU vill.

    Ha kalas vart annat år pappan kanske också vill ha kalas för sin dotter, du har väl inte ensamrätt eller?

  • Anonym (miama­ria) Trådstartaren
    Äldre 20 Sep 07:21
    #4

    Det blev planerat den här veckan hos pappan utan min vetskap, när jag och min familj redan planerat att ha barnkalas för dottern och det visste hon om och var glad över. Dottern bor varannan vecka och hon trodde hon skulle ha ett barnkalas hos både mig och pappan sa hon.

  • Anonym (2 kalas)
    Äldre 20 Sep 07:26
    #5
    Anonym (miamaria) skrev 2014-09-20 07:21:07 följande:

    Det blev planerat den här veckan hos pappan utan min vetskap, när jag och min familj redan planerat att ha barnkalas för dottern och det visste hon om och var glad över. Dottern bor varannan vecka och hon trodde hon skulle ha ett barnkalas hos både mig och pappan sa hon.


    Aha du vill ha henne för dig själv! Varför inte ha 2 kalas då, låter som en jättebra ide
  • Anonym (Tess)
    Äldre 20 Sep 07:31
    #6
    Anonym (miamaria) skrev 2014-09-20 07:21:07 följande:

    Det blev planerat den här veckan hos pappan utan min vetskap, när jag och min familj redan planerat att ha barnkalas för dottern och det visste hon om och var glad över. Dottern bor varannan vecka och hon trodde hon skulle ha ett barnkalas hos både mig och pappan sa hon.


    Kontakta pappans familj och säg att vad bra att ni fixar detta i år så tar jag det nästa år.

    Ha kalas för din familj och släkt i år.
  • Anonym (miama­ria) Trådstartaren
    Äldre 20 Sep 07:34
    #7

    Vadå ha henne för mig själv??? Pappan har aldrig haft minsta intresse för barnkalas tidigare, nu plötsligt ska han ge uppgiften till nya flickvännen. Hade han frågat mig innan hade vi ju kunnat komma överens om något. Nu har jag lovat dottern och vi har börjat planera, men så plötsligt får jag veta att han lämnat ut inbjudningskort, är det konstigt om jag blir ledsen och upprörd? Ska jag bara strunta i att ha kalaset som vi planerat nu då? Ska föräldrarna välja mellan kalasen? Köpa 2st presenter? Blir det inte konstigt för dottern med 2st kalas? 

    Förslaget att vi ska ha barnkalas vartannat år är mycket bra, men då gäller det att få pappan att gå med på det också. (Så som det är nu försöker han förstöra för mig och barnen på olika sätt inte bara det här)

  • Anonym (Ip)
    Äldre 20 Sep 07:42
    #8
    Anonym (miamaria) skrev 2014-09-20 07:34:16 följande:

    Vadå ha henne för mig själv??? Pappan har aldrig haft minsta intresse för barnkalas tidigare, nu plötsligt ska han ge uppgiften till nya flickvännen. Hade han frågat mig innan hade vi ju kunnat komma överens om något. Nu har jag lovat dottern och vi har börjat planera, men så plötsligt får jag veta att han lämnat ut inbjudningskort, är det konstigt om jag blir ledsen och upprörd? Ska jag bara strunta i att ha kalaset som vi planerat nu då? Ska föräldrarna välja mellan kalasen? Köpa 2st presenter? Blir det inte konstigt för dottern med 2st kalas? 

    Förslaget att vi ska ha barnkalas vartannat år är mycket bra, men då gäller det att få pappan att gå med på det också. (Så som det är nu försöker han förstöra för mig och barnen på olika sätt inte bara det här)


    Eh sluta se dig som offer här för det är ingen vacker syn.

    Ha DITT planerade kalas för ungen för släkt och vänner så har DU för kompisarna nästa år, gör inte problem av nåt som inte är ett problem.

    Vem pappan lägger över ansvaret på är inte heller ditt problem för denna bonusmamman verkar ju göra det av en anledning...dvs för barnet som fyller
  • Anonym (Tess)
    Äldre 20 Sep 07:45
    #9

    Du får släppa det där med att han förstör för dig.

    Sen är det såhär att min man är inte alls på något vis lik sig som han var med sitt x.

    Dels så har han blivit tvungen då han var själv sen är jag inte hans x (inte bättre o inte sämre men inte lika) sen har han mognat med åren såklart

    Så släpp hur han var han har kanske ändrat sig när du inte är i närheten?

    Sen verkar du ursäkta mig men du verkar ha en ego syn på detta. Du verkar varken gilla ditt x eller bonusmamman.

    Man bemöts oftast med samma mynt.

    De får o ska bemöta dig på ett bra sett också o det gör dom kanske om de blir bemöta med respekt.

    Din tro på ditt x är att han inte kan vill orkar..,

    Inga höga tankar!

    Bemöt honom istället med tron att han fixar.

  • Anonym (miama­ria) Trådstartaren
    Äldre 20 Sep 07:56
    #10

    Jag ska försöka släppa det och meddela att jag har barnkalaset nästa år. Tack. Det är svårt att ha en positiv inställning till pappan efter att han bjöd hem dotterns bästa kompis föräldrar och kompisen, och dottern fick då höra hur hennes pappa pratade skit om mig till kompisens föräldrar, och sen sprang kompisen runt i skolan och sa att hon bara får leka med min dotter hos hennes pappa för att hennes mamma (jag) är knäpp i huvet.

    Det är mycket som har hänt. Kalaset är en liten del av allt, men orkar inte ta allt nu. Strunt samma, ville bara ha lite synpunkter och har fått det nu. Meddelar att jag har barnkalaset nästa år och hoppas inte dottern behöver hamna i kläm då.

Svar på tråden Problem med att hans nya flickvän försöker ta min roll som mamma