• Anonym (P)
    Äldre 20 Sep 09:13
    261 visningar
    6 svar
    6
    261

    Vad gör ni för att hjälpa?

    Ni som är för massinvandring vad gör ni för att hjälpa utsatta mäniskor?  Jag är inte för massinvandring och jag är inte rasist. Jag har två fadderbarn från två olika länder, jag skulle gärna ha flera, men har inte råd med det.
    Önskar att fler skulle ta till sig det. Det är ju också ett sett att hjälpa familjer.

  • Svar på tråden Vad gör ni för att hjälpa?
  • Anonym (P) Trådstartaren
    Äldre 20 Sep 09:45
    #1

    Nej jag förstod väl det. Ingen vill hjälpa.

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 20 Sep 09:53
    #2

    Jag var beredd att svara men insåg att det är att kasta pärlor för svin att förvänta sig en intelligent diskussion med någon som redan inledningsvis använder sig av begreppet "massinvandringen" när vi talar om Sverige.

  • Anonym (P) Trådstartaren
    Äldre 20 Sep 10:10
    #3
    Drottningen70 skrev 2014-09-20 09:53:39 följande:
    Jag var beredd att svara men insåg att det är att kasta pärlor för svin att förvänta sig en intelligent diskussion med någon som redan inledningsvis använder sig av begreppet "massinvandringen" när vi talar om Sverige.
    Vad skulle jag skriva då menar du? jag kan ändra mig i den frågan.
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 20 Sep 10:53
    #4

    Om du vill veta hur massinvandringen ser ut så kan du fråga Libanon eller Jordanien.

    0.2% av världens flyktingar når Sverige, och 0.09% får asyl.

    Sättet du kan uttrycka dig på är väl snarare att Sverige i förhållande till andra europeiska länder har en ganska generös flyktingpolitik.

    Alltså blir frågan: ni som är för att sverige har en ganska generös flyktingpolitik, vad gör ni själva för att hjälpa..

    Svaret på det blir för mig att jag betalar rätt mycket skatt. Utöver det klickar jag ibland på biståndsknappen när jag pantar. Jag ger växel till tiggare (eller låter oftast mitt barn göra det för att lära honom om solidaritet till utsatta) Men mitt viktigaste bidrag är troligtvis att jag inte håller tyst när folk uttrycker sig fördomsfullt. Jag ifrågasätter inskränkthet, tar debatten i alla sammanhang och jag bidrar med fakta när människor felaktigt börjar tala om massinvandringen och öppna gränser och andra tokigheter.

  • Anonym (touch­é)
    Äldre 20 Sep 11:07
    #5
    Drottningen70 skrev 2014-09-20 10:53:40 följande:

    Om du vill veta hur massinvandringen ser ut så kan du fråga Libanon eller Jordanien.

    0.2% av världens flyktingar når Sverige, och 0.09% får asyl.

    Sättet du kan uttrycka dig på är väl snarare att Sverige i förhållande till andra europeiska länder har en ganska generös flyktingpolitik.

    Alltså blir frågan: ni som är för att sverige har en ganska generös flyktingpolitik, vad gör ni själva för att hjälpa..

    Svaret på det blir för mig att jag betalar rätt mycket skatt. Utöver det klickar jag ibland på biståndsknappen när jag pantar. Jag ger växel till tiggare (eller låter oftast mitt barn göra det för att lära honom om solidaritet till utsatta) Men mitt viktigaste bidrag är troligtvis att jag inte håller tyst när folk uttrycker sig fördomsfullt. Jag ifrågasätter inskränkthet, tar debatten i alla sammanhang och jag bidrar med fakta när människor felaktigt börjar tala om massinvandringen och öppna gränser och andra tokigheter.


    Case closed...
Svar på tråden Vad gör ni för att hjälpa?