• Anonym (Pirrig dejt)

    Hur klär jag mig kvinna 37 år sexigt utan att se ut som en slampa?

    Här vet jag att ni är duktiga på klädsel så jag behöver hjälp.

    Älskar kläder och mode men nu vet jag inte riktigt hur jag ska klä mig.

    Jag ska på dejt och behöver klä mig sexigt utan att fördenskull se ut som om jag vore utklädd i tonårsdotterns kläder eller se ut som ett fnask.  Eller åt andra hållet som nån strikt karriärskvinna i pennkjol och knytblus... 

    skor är inte ett problem  - men klädsel. 

    så ös på med förslag på hur jag kvinna 37 år ska klä mig för en sexig dejt utan att överdriva. 

    jag vill se snygg och stilren ut utan att se tråkig ut - jag vill se sexig ut utan att se ut som ett billigt ligg

    jag är blond och kurvig , 165 cm lång. 

  • Svar på tråden Hur klär jag mig kvinna 37 år sexigt utan att se ut som en slampa?
  • Anonym (klädgalen)

    Först och främst - lycka till på dejten!

    Vill du köpa något nytt eller vill du använda det du har i garderoben?

    Hur menar du med kurvig? Har du smalare midja och bredare lår? För i såfall ska du markera midjan. Har du större midja så satsa på en A-linjeformad klänning/tunika.

    En vanlig regel är att antingen köra kort kjol eller urringning, inte bådeoch. Blir lite mycket.

    Eftersom jag inte vet riktigt hur du ser ut så föreslår jag att du går in i en butik och får hjälp.

    Ha på dig färger som är smickrande för dig. Som framhäver dina ögon, eller din hudton (är du väldigt blek ska du inte ha beige tex)

  • Anonym (Pirrig dejt)
    Anonym (klädgalen) skrev 2014-09-20 11:56:07 följande:

    Först och främst - lycka till på dejten!

    Vill du köpa något nytt eller vill du använda det du har i garderoben?

    Hur menar du med kurvig? Har du smalare midja och bredare lår? För i såfall ska du markera midjan. Har du större midja så satsa på en A-linjeformad klänning/tunika.

    En vanlig regel är att antingen köra kort kjol eller urringning, inte bådeoch. Blir lite mycket.

    Eftersom jag inte vet riktigt hur du ser ut så föreslår jag att du går in i en butik och får hjälp.

    Ha på dig färger som är smickrande för dig. Som framhäver dina ögon, eller din hudton (är du väldigt blek ska du inte ha beige tex)


    jag har inget emot att köpa något nytt eller använda det jag har . Jag behöver bara hjälp med HUR jag ska få ihop en snygg klädsel.   Jag vill ju känna mig bekväm och som "jag" även om jag klär upp mig eller klär mig annorlunda. 

    jag är i vanliga fall en jeanstjej som ofta klär mig i färg  och gärna retroklädd.  Blandar stilar hejvilt. Idag är jag hippie med tajta jeans och poncho i mormorsrutor i orange från 70-talet.... 

    dom kläder jag har i garderoben är ju antingen en smula vulgärt eller också strikt affärsmässigt.  

    jag vill liksom inte komma till dejten i jeans och urringad topp när det är så jag ser ut i vardagen .  Jag vill hitta på något men jag vet inte vad.  Lack och läder skulle förvisso vara populärt från mannens sida det vet jag men det känns för mycket som pretty woman... 

    Dejten är hemma hos honom med middag , prat i soffan och avslappnat.   Men jag vill ändå inte komma dit och känna mig "fel" .   

    gaah!    det här är så svårt.  

    jag är timglasformad med stor byst markerad midja och breda höfter.  så allt passar inte på mig heller, det är därför mycket kläder ser rent av vulgära ut. 

    han själv är äldre än mig och har kostym i sitt yrke och klär sig gärna i jeans och skjorta till vardags , snäppet bättre än "vardagsklädd" alltså. 
  • Kpax

    Om du känner dig hemma i lite hippie-aktiga kläder, kan du inte köra på något sånt då?

    En vid kjol i knälängd eller längre, med en enklare topp till, mjuka lockar i håret osv.

    Eller för all del, om ni ska vara hos honom och du vet att han gillar sexigare/porrigare grejer, go for it (om DU nu är bekväm i det)!

    Jag är en sucker för vida knälånga klänningar med markerad midja, och hjärtformat liv (axelbandslös). Tyvärr har jag själv varken bröst, midja eller höfter, så jag ser ut som en transa i sånt. Hehe.

    Känns snygga chinos och blus lite för kontorsmässigt kanske?

  • krillesthlm
    Anonym (Pirrig dejt) skrev 2014-09-20 11:50:51 följande:

    Här vet jag att ni är duktiga på klädsel så jag behöver hjälp.

    Älskar kläder och mode men nu vet jag inte riktigt hur jag ska klä mig.

    Jag ska på dejt och behöver klä mig sexigt utan att fördenskull se ut som om jag vore utklädd i tonårsdotterns kläder eller se ut som ett fnask.  Eller åt andra hållet som nån strikt karriärskvinna i pennkjol och knytblus... 

    skor är inte ett problem  - men klädsel. 

    så ös på med förslag på hur jag kvinna 37 år ska klä mig för en sexig dejt utan att överdriva. 

    jag vill se snygg och stilren ut utan att se tråkig ut - jag vill se sexig ut utan att se ut som ett billigt ligg

    jag är blond och kurvig , 165 cm lång. 


    klä dig som du vill,är väl ingen som sätter etikett på vad som är slampigt...att allt ska va så krångligt nu för tidenDrömmer
  • Anonym (Pirrig dejt)
    Kpax skrev 2014-09-20 12:35:03 följande:

    Om du känner dig hemma i lite hippie-aktiga kläder, kan du inte köra på något sånt då?

    En vid kjol i knälängd eller längre, med en enklare topp till, mjuka lockar i håret osv.

    Eller för all del, om ni ska vara hos honom och du vet att han gillar sexigare/porrigare grejer, go for it (om DU nu är bekväm i det)!

    Jag är en sucker för vida knälånga klänningar med markerad midja, och hjärtformat liv (axelbandslös). Tyvärr har jag själv varken bröst, midja eller höfter, så jag ser ut som en transa i sånt. Hehe.

    Känns snygga chinos och blus lite för kontorsmässigt kanske?


    tack du sa något. Kanske lite bohochick skulle funka bra .   

     
  • Indianica

    En omlottklänning, det framhäver dina kurvor (stadig behå så du visar lite clevelage, men inte för mycket)lite diskret och så ett snyggt smycke till och högklackat, mer behövs inte!

    Tänk dessa material på kläder och accesoarer:

    * Äkta siden, fin lyster och följsamt, får mannen att tänka på att smeka en mjuk hud
    * Casmhere, lyxigt, mjukt, fin lyster, classy
    * Äkta läder
    *Äkta smycken

    Lycka till

  • lille Birger

    Snickarbyxor är något som många kvinnor tycker är sexigt på män, men det omvända kanske inte är lika uppskattat.

  • taquine
    lille Birger skrev 2014-09-20 16:50:20 följande:
    Snickarbyxor är något som många kvinnor tycker är sexigt på män, men det omvända kanske inte är lika uppskattat.
    Nej Birger ingen tycker snickarbyxor är speciellt sexigt ..  
    Varken på man eller kvinna ;)
    Goodness me
  • Nyfiken gul
    lille Birger skrev 2014-09-20 16:50:20 följande:

    Snickarbyxor är något som många kvinnor tycker är sexigt på män, men det omvända kanske inte är lika uppskattat.


    åh jo snickarbyxor är riktigt hett på kvinnor men inte på män tycker jag. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • lille Birger
    Nyfiken gul skrev 2014-09-20 17:14:25 följande:
    åh jo snickarbyxor är riktigt hett på kvinnor men inte på män tycker jag. 
    Är du Bisexuell?
  • Nyfiken gul
    lille Birger skrev 2014-09-20 17:40:15 följande:
    Är du Bisexuell?
    ja det är jag 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Pirrig dejt)

    åh älskar Desigual!   Skitsnygga kläder. 

    skulle funka på dejten ja.  Tack för tips! 

Svar på tråden Hur klär jag mig kvinna 37 år sexigt utan att se ut som en slampa?