• Anonym (Jävla idiot!)

    Satans jävla morsa!

    Gah, måste bara skriva av mig.

    Återigen har mamman skickat hit bonus med magsjuka. Inte en jävla tanke på att barnet ska få vila eller att  vi kan bli sjuka och jag ska börja min kurs nästa vecka som kostar pengar.  Detta är dessutom första delen av flera som också kostar och jag måste gå dem i ordning så klart. Kan jag inte gå nu måste jag åka 60 mil och bo kvar på orten där de har samma kurs eller vänta tills nästa år på att gå kursen.

    Inte nog med det, JAG kan ju smitta även om jag inte blir sjuk, eller?

    Idiotjävel säger jag bara!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 08:38
    Pappan ringde en kompis till mamman som har barn på samma förskola. Han frågade bara kort och gott om det gick magsjuka där och kompisen, som troligen trodde att mamman vägrat lämna barnet till honom med anledning av magsjuka sa: Ja, xx fick ju också gå hem i fredags för hen kräktes sa nn (hennes barns namn) när jag hämtade hen.
    Så, den saken är klar nu, mamman visste. Jävligt trist men pappan fattade åtminstone att jag inte hittar på när jag sa att jag trodde så.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:54
    Kära inläggare, lämnar tråden då jag ledsnat på att vissa varken kan läsa eller förstå det de läser. Jag förstår att mitt språk i trådstarten irriterar många och jag har redan skrivit varför jag skrev så. Jag har också förklarat läget och att jag och min partner är överens om att sjuka barn inte ska skickas iväg.

    Att jag blev extra irriterad denna gång är för att jag ska gå en kurs jag verkligen behöver gå och mammans handlande gör att jag riskerar att inte kunna gå den. I övrigt handlar irritationen om att barnet inte fick vara hemma och vila när det var sjukt.

    Ha det gott.

  • Svar på tråden Satans jävla morsa!
  • ica

    Om man har en magsjuk unge ska den stanna där den är. Stackars unge. Är det vanlig magsjuka eller vinterkräksjuka?

  • Anonym (Jävla idiot!)
    ica skrev 2014-09-20 15:38:05 följande:

    Om man har en magsjuk unge ska den stanna där den är. Stackars unge. Är det vanlig magsjuka eller vinterkräksjuka?


    Vet inte vilken sort. Ja jag anser att blir han sjuk här ska han stanna här, blir han sjuk där ska han stanna där men hon tycker inte så. Tydligen.

    Hon lär ha vetat också att det gick magsjuka på förskolan (vi bor på annan ort) men hon skiter som sagt i det så även om han inte kräktes hemma så borde han ha stannat där för att vara säker på att inte sprida vidare.


  • Anonym (...)

    Man smittar inte förens man spyr eller skiter.

    Var noga med hygienen osv. så kan man klara sig utan att bli smittad. Gör rent områden där barnet befunnit sig noggrant så att magsjuke- bacillerna dör. De kan dock vara svår avlivade finns nått speciellt medel på apoteket man kan köpa har jag för mig...

  • ica
    Anonym (Jävla idiot!) skrev 2014-09-20 15:40:13 följande:
    Vet inte vilken sort. Ja jag anser att blir han sjuk här ska han stanna här, blir han sjuk där ska han stanna där men hon tycker inte så. Tydligen.

    Hon lär ha vetat också att det gick magsjuka på förskolan (vi bor på annan ort) men hon skiter som sagt i det så även om han inte kräktes hemma så borde han ha stannat där för att vara säker på att inte sprida vidare.
    Jag håller med. Är man sjuk vill man inte fara nånstans. Det är ofta plågsamt.
  • Lilje
    Anonym (Jävla idiot!) skrev 2014-09-20 15:40:13 följande:
    Vet inte vilken sort. Ja jag anser att blir han sjuk här ska han stanna här, blir han sjuk där ska han stanna där men hon tycker inte så. Tydligen.

    Hon lär ha vetat också att det gick magsjuka på förskolan (vi bor på annan ort) men hon skiter som sagt i det så även om han inte kräktes hemma så borde han ha stannat där för att vara säker på att inte sprida vidare.


    Så ungen visade ingen symptom när hon skickade iväg den?
  • Anonym (Jävla idiot!)
    Anonym (...) skrev 2014-09-20 15:41:27 följande:

    Man smittar inte förens man spyr eller skiter.

    Var noga med hygienen osv. så kan man klara sig utan att bli smittad. Gör rent områden där barnet befunnit sig noggrant så att magsjuke- bacillerna dör. De kan dock vara svår avlivade finns nått speciellt medel på apoteket man kan köpa har jag för mig...


    Nej, men som sagt, går det magsjuka på förskolan så vill jag inte ha hit bonus så enkelt är det.
    Tja hela soffan är nerspydd och klädseln får bara plats i grovtvätten som jag inte kommer åt förrän tidigast måndag och då om ingen annan bokat den så den är bara sköljd nu och kuddarna får ju vara tills dess också.

    Vi bor på liten ort så nåt apotek finns inte öppet förrän på måndag heller tyvärr.

    Har spritat det jag kunde, bord och annat som han har tagit i, mer kan jag inte göra i nuläget.
  • Lilje

    Det är ju knappast du som avgör när pappan skall se sitt barn. Skall du neka varje gång det går sjukdom på förskolan lär det ta några år innan ungen kommer igen. Är nog bättre du flyttar på dig då om du har så stora problem med sjuka barn.

  • Brumma
    Anonym (Jävla idiot!) skrev 2014-09-20 15:40:13 följande:
    Vet inte vilken sort. Ja jag anser att blir han sjuk här ska han stanna här, blir han sjuk där ska han stanna där men hon tycker inte så. Tydligen.

    Hon lär ha vetat också att det gick magsjuka på förskolan (vi bor på annan ort) men hon skiter som sagt i det så även om han inte kräktes hemma så borde han ha stannat där för att vara säker på att inte sprida vidare.


    Fast om hon inte visste att barnet var smittar så kan hon ju inte gärna hålla barnet hemma? Det kan gå magsjuka på förskolan i flera veckor - ibland blir barnen smittade o ibland inte. Anser du att barnet skall stanna hos mamma i flera veckor pga ett "om"?

    En sak hade varit om barnet var magsjuk innan han skulle lämna mammans hem, men vad jag förstår så blev han inte det? Eller missförstår jag?
  • Anonym (Jävla idiot!)
    Lilje skrev 2014-09-20 15:51:52 följande:

    Det är ju knappast du som avgör när pappan skall se sitt barn. Skall du neka varje gång det går sjukdom på förskolan lär det ta några år innan ungen kommer igen. Är nog bättre du flyttar på dig då om du har så stora problem med sjuka barn.


    Inte sjuka barn som så, men magsjuka barn. Eller barn som har feber och är dåliga. Har hänt att vi fått hit barnet så med.

    Och jo, jag kan visst avgöra om jag vill ha hit sjuka barn. Han kan åka och träffa barnet där om han så gärna vill träffa barnet när barnet är sjukt. Han har fö samma åsikt som jag,sjuka barn stannar hemma.
    Lilje skrev 2014-09-20 15:43:38 följande:
    Så ungen visade ingen symptom när hon skickade iväg den?
    Vet inte, men troligen då hon gav order om laktosfri mjölk och sa att barnet har nog laktosintolerans iaf trots tester hos läkare som inte visade något.
    Barnet har fått vanlig mjölk efter testet tills nu då.

    Hon kommer att blåneka men tidigare har det hänt att hon ringt och sagt att vi ska hämta hos henne för att hon saknat barnet och hämtat tidigare men det har visat sig att barnet blivit hemskickat pga magsjuka eller annan sjukdom.

  • Brumma
    Anonym (Jävla idiot!) skrev 2014-09-20 15:45:41 följande:
    Nej, men som sagt, går det magsjuka på förskolan så vill jag inte ha hit bonus så enkelt är det.
    Tja hela soffan är nerspydd och klädseln får bara plats i grovtvätten som jag inte kommer åt förrän tidigast måndag och då om ingen annan bokat den så den är bara sköljd nu och kuddarna får ju vara tills dess också.

    Vi bor på liten ort så nåt apotek finns inte öppet förrän på måndag heller tyvärr.

    Har spritat det jag kunde, bord och annat som han har tagit i, mer kan jag inte göra i nuläget.
    Sist det gick magsjuka på sonens förskola tog det över en månad innan nya smittor slutade inträffa. Det går inte att förutse när o om han kommer bli sjuk - vill inte du bli smittad får du väl hålla dig hemifrån när han kommer till pappa.
Svar på tråden Satans jävla morsa!