• Anonym (Hon som vill)

    avbrutet och äl?

    Jag vill ha en bebis. Typ ensam... Så inga moralkakor tack.

    Hade ÄL ons-lör nu alltså... (Enligt äl test gett utslag)
    Hade sex i natt två ggr, avbrutet. Har haft avbrutet innan utan att bli gravid men vet ej om det är vid ÄL. Har ett barn sen tidigare och blev gravid direkt. Är 29år.
    Kan det finnas kvar sperma fast han duschat kissat mellan? Och hur ofta blir man egentligen gravid av försatts, eller är de mer när killen faktiskt inte fått ut den i tid?

  • Svar på tråden avbrutet och äl?
  • Mascaraklumpar

    Ett lyckat avbrutet samlag leder sällan till graviditet. Det kan finnas spermier i försatsen och spermier kvar sen tidigare, men för varje enskild spermie är oddsen att hitta fram till ägget en på miljonen eller något liknande. Det krävs alltså ett stort antal spermier för att det ska finnas en realistisk chans att en befruktning ska ske.

  • Anonym (jag)

    Jag haft avbrutet samlag som enda preventivmedel i många år och med flera olika graviditeter. Både under äl och inte. Inga graviditeter.

    Dock blivit gravid på första försöket fyra gånger när det icke var avbrutet.

  • Anonym ("..")

    Jag hade avbrutet i 3 år med mitt ex, ibland flera gånger på rad. Jag blev inte gravid.

    Med min nuvarande, min make, så hade jag avbrutet samlag i 4 år ( även här exempelvis 3gånger på rad, 5minuter mellan och ingen dusch eller kisspaus). Aldrig gravid.

    MEN den dagen som vi bestämde oss för att försöka så blev jag gravid första gången han kom i mig.

    Så troligtvis så slipper ni bli gravida innan ni båda vill.

  • Anonym (har blivit)

    Jag har blivit gravid med avbrutit sex men även blivit gravid med spiral piller kondom så

Svar på tråden avbrutet och äl?